Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte !!!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Even korte update: gisteren heeft ze heel de dag goed geweest, niet meer moeten overgeven en heel levendig. Vanmorgen is ze opnieuw beginnen overgeven, blijkbaar heeft de antibiotica toch niet z'n werk gedaan. Ze heeft nu cortisonen gekregen, hopelijk slagen die wel aan... Wil m'n meid terug hier bij mij! Ayo wordt ook eenzaam, loopt al enkele dagen te zoeken naar Sumi en hangt ongelofelijk aan mij. Hopelijk is ze snel terug ok!! Ik hou jullie op de hoogte...
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Opnieuw een update... Sinds ze donderdag de cortisonen heeft gekregen, was het weer wat beter, zodat ik haar zaterdag mee naar huis mocht nemen. ze mocht wel een keertje overgeven zei de DA, zolang het maar bij een enkel keertje bleef. Zaterdag heeft ze effectief overgegeven, zondagavond dacht ik dat ze er eindelijk doorheen was maar zondagavond en -nacht heeft ze nog 2 keer overgegeven. Vandaag vond ik ook weer een mini-hoopje, maar al beduidend minder. Ze eet ook nog goed, is vrij levendig maar duidelijk nog niet 100%. Ze verstopt zich om te slapen, ze blaast af en toe naar Ayo met een duidelijke boodschap "bol het af" :lol: Vanavond heb ik haar zien eten, en ze heeft voorlopig nog niet overgegeven. Blijven hopen maar dat het niet terug achteruit gaat! Morgenavond naar de DA voor check-up en om te kijken hoe het ermee staat en wat er verder dient te gebeuren. Nog effe afwachten dus...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben blij te lezen dat het een beetje beter met Sumi gaat en ook dat je ons zo goed op de hoogte houdt van haar welzijn. Ik herken veel van het machteloze gevoel dat je krijgt als je katje ziek is en je alleen maar kunt afwachten. Ik duim dan ook voor je dat deze medicijnen goed zullen aan slaan en dat het overgeven nu eindelijk stopt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Sinds maandag heeft ze niet meer overgegeven. Nu ze bij de DA nog een antibiotica-spuitje en laatste keer antibraakmiddel heeft gekregen, heb ik er toch een goed oog in dat het nu toch zo goed als ok moet zijn. Bedankt voor het medeleven van iedereen hier op het forum!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

toppie !! We duimen nog even door dat het zo goed blijft gaan.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Just for the update: de maagonsteking blijkt te komen door allergie aan iets uit haar eten... bij het afbouwen van hypo-allergeen voer naar terug "gewoon" eten, begon haar mondje te ontsteken en heeft ze terug overgegeven. Nu is het dus kwestie van uit te zoeken op welk voer ze het goed doet en haar goed in het oog te houden... Mocht iemand hiermee ervaring hebben, laat het me aub weten!
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

kan je niet overgaan op vers vlees of kvv?

daar zitten geen stoffen in die in brokken worden toegevoed, geen conserveermiddelen, antioxidanten, tarwe of plantaardige produkten

Denk dat je dan het probleem onder de knie kan krijgen

Heel veel sterkte gewenst met Sumi
True love is the love from an animal
BlazinAsian
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:15

Mijn kat kotst ineens

Bericht door BlazinAsian »

wat moet ik doen als mijn kat kots. Het ging weken goed en sinds gister is hij weer aan het kotsen,waar komt dat door het is een kat die zich zo vaak schoon likt maar dan zie je wel een haarbal als hij kotst.Nu gooit ie alle eten er steeds uit en vanochtend was het wat wit schuimig wat is dat...gif?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is inderdaad goed om op te letten als je kat vaak overgeeft, maar om je gelijk maar even gerust te stellen: dat witte schuim is gelukkig geen gif, maar maagzuur/gal (soms ook gelig). Hij geeft dit over als al het eten eruit is en er dus niets anders blijft om over te geven dat maagzuur/gal.

Je kat is dus op het ogenblik waarschijnlijk erg misselijk en daarom moet je goed opletten of hij nog blijft eten, want het kan zijn dat hij zo missellijk is dat eten niet meer lukt en dan kan hij in een paar dagen dood gaan. Als je dus ziet dat hij niet eet moet je onmiddellijk bij je dierenarts langsgaan voor een eetlustopwekkende én een missellijkheidsremmende injectie.

Je kunt je kat verder als hij vaak likt en dus veel haren binnen krijgt een haarbaloplossende pasta geven (te koop bij de dierenwinkel), dan is hij in ieder geval van dat overgeven af.

Wat betreft het eten overgeven: geef hem maar even meerdere keren per dag kleine porties brokjes en geen blikvoer, want dan geeft hij hopelijk minder snel over (tenzij hij is gestopt met eten, want dan moet je gewoon geven wat hij lekker vindt).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je kat snel stopt met overgeven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
little_tiger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2008 04:14

Re: Overgeven

Bericht door little_tiger »

komt mij bekend voor want ik heb het ook een keertje gehad met mijn kat en toen zei de dierenarts het kan maagkrampen zijn of hij of zij kan de ontlasting niet goed kwijt of hij of zij heeft iets verkeerds gegeten gr little_tiger
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Overgeven

Bericht door sadewi »

Onze Mojito heeft al 2 dagen kotsneigingen, maar het lukt maar niet. Vermoedelijk heeft ze weer
een takje o.i.d. gegeten.

Ze eet verder wel goed, is super actief, maar af en toe heeft ze van die hik-aanvallen met braakneigingen.
Is er iets huishoudelijks waarmee ik het haar makkelijker kan maken om te braken?

Had de DA gister al gebeld, en die vond dat we het tot morgen aan moesten zien, als het dan nog niet over
was moest ik weer langs komen.
Vind het zo sneu, want het probleem is volgens mij verholpen als ze braakt.

Ze heeft wel vaker wat gras ofzo verkeerd zitten, dan komt ze even joelen en dan kotst ze en is het over.

Ben heel benieuwd of jullie tips hebben!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Overgeven

Bericht door rieneke »

is het niet gewoon een haarbal die dwarszit?
dan kom je met haarbalpasta al een heel eind :smile:
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Overgeven

Bericht door sadewi »

Dat dacht ik eerst ook, maar hoeveel pasta en snoepjes ze ook eet, het wordt er niet
beter op. Ze lijkt nu zelfs steeds te 'hoesten' als ze wat gegeten of gedronken heeft.

Verder is ze nog steeds actief, maar het voelt voor haar zeker niet prettig, dus ik heb vanmiddag een
afspraak bij de DA. Wellicht is het gewoon een graszaad of iets dergelijks.

Wel grappig is dat Dappie niet uit haar buurt weg te slaan is, en heel erg op haar past.
Als ze weer aan het kokhalsen is, probeert hij haar steeds te laten schrikken, alsof dat helpt, net als
wanneer mensen de hik hebben. Wel grappig.

Ik laat weten wat er met onze Mojito aan het handje is.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Overgeven

Bericht door sadewi »

Mo moet morgen terug komen, dan krijgt ze een roesje en kunnen ze precies zien wat en of
er echt wat zit.

Ik hou jullie op de hoogte.
Dappie rules!
Plaats reactie