Na relatiebreuk verhuizen naar appartement

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
skatje81
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2005 12:51
Locatie: Culemborg

Na relatiebreuk verhuizen naar appartement

Bericht door skatje81 »

Na 8 jaar is helaas mijn relatie stuk gegaan. We hadden een ontzettend leuk huis waar mijn 2 katten van allebei 3 jaar heerlijk buiten konden vertoeven. Helaas kon ik het huis niet overnemen en ben ik verhuisd naar een 3 kamer appartement 3 hoog. Ze kunnen bij mij dus niet meer naar buiten gaan (wel op het afgezette balkon). Ik heb erg lang getwijfeld wat ik met de beestjes zou doen. Vond het ontzettend zielig om ze op te moeten sluiten, maar ze konden ook niet bij mijn ex blijven omdat hij op de zeevaart zit. Tja, en afstand van ze doen kon ik echt niet....

Nu zitten ze sinds afgelopen zaterdag bij mij in het appartementje. Ze doen het opzich aardig goed maar wat ik me afvraag: Hebben ze pijn? Is het voor hun moeilijk? Heb ik het wel verstandig gedaan? Die 2 betekenen echt gigantisch veel voor me maar ik wil ook dat ze erg gelukkig zijn welke ze natuurlijk (naar mijn idee) veel beter af zijn als ze lekker kunnen rondbanjeren buiten.
Men zegt dat ik het moeilijker heb dan mijn katjes. Wat zijn jullie meningen hierover? Ik hoor het graag.

Groetjes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Je kan je katten wat leuke dingen geven om mee te spelen en te klimmen.
Verder doe je ze volgens mij niet te kort hoor. De spanningen zijn weg nu en lijken ze weg te kwijnen?

Sterkte voor jou!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hallo Skatje,

Allereerst heel veel sterkte met je relatiebreuk; dat moet na acht jaar heel erg heftig zijn!

Verder, over je katten; ik denk niet dat die beestjes aan het wegkwijnen zijn. Wij hebben hier twee katten en twee mensen rondlopen op een oppervlakte van net 65 vierkante meter. Dat is een tweekamerappartement. En nee, ze komen beiden niet buiten. Nooit.

Wat ze wel hebben? Goed voer, een hoop liefde, elkaar...en een zooi speeltjes.

Dat gaat eigenlijk heel erg goed, ze spelen lekker met elkaar, blaken van gezondheid, ravotten allebei, eten goed, slapen goed....nee hoor, ze komen hier niets te kort! Wel hebben we prille plannen om een kattenren te bouwen op de aanbouw van de onderbuurman (zodat ze in een gecontroleerde omgeving naar buiten kunnen) en gaan we volgende maand een grote krabpaal kopen omdat we merken dat Metzli graag de hoogte in wil (is een beetje Bengaal-eigen).

Bij jou heb je twee katten op een appartement wat nog een kamer groter is als de onze en ze kunnen nog op je balkon naar buiten ook! Dat moet dus goed kunnen!

Wat je zou kunnen doen is een grote krabpaal voor binnen kopen en een weersbestendige voor buiten op je balkon (PB me maar voor de link als je wilt), en een hele zooi speeltjes, zodat ze zich zeker niet vervelen.

Als ze van slag zijn komt dat eerder door het feit dat de roedel uit elkaar is en ze nu in een nieuwe omgeving zijn (i.p.v. dat ze het oude huis missen). Ze zijn er natuurlijk aan gewend jou en je vriend beiden om zich heen te hebben, dus nu mist er iets.

Geef ze een paar weken, dat draait heus wel weer bij! Ik denk echt niet dat je je zorgen moet maken.

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Maak je maar geen zorgen, het lukt meestal wel om van je katten binnenkatten te maken. Ik heb zelf een wilde zwerfkat in huis genomen (een klein flatje) en die is volmaakt gelukkig binnenshuis.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
skatje81
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2005 12:51
Locatie: Culemborg

Bericht door skatje81 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe...Zo te horen doe ik het toch goed. Het is altijd prettig om dat ook van anderen te horen. Je twijfelt uiteraard altijd wel...Nee, ze kwijnen niet weg. Ze zijn aardig speels. Maar toch blijf ik het zielig vinden. Maar dit is denk ik mijn eigen gevoel...ebt wel weer weg...Maar bedankt!!!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Het is vaak zo dat wij t zelf erger vinden dan de dieren zelf :wink:

Als je katten echt niet happy zouden zijn, dan verneem je dat echt wel.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gesloten