Hoe kun je kattenkwaad afleren?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Hij kan wat rustiger worden door de castratie maar ook door het ouder worden, maar het hoeft niet. Het handenbijten hoeft dus niet over te gaan, maar het kan wel minder worden.

O ja, fel blazen ter correctie, net als een moederpoes, wil ook wel eens helpen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Sandra W schreef:Hij kan wat rustiger worden door de castratie maar ook door het ouder worden, maar het hoeft niet. Het handenbijten hoeft dus niet over te gaan, maar het kan wel minder worden.

O ja, fel blazen ter correctie, net als een moederpoes, wil ook wel eens helpen.

groetjes,
Sandra
Inderdaad, blazen dat werkt perfect!! Mijn kat kijkt me dan wel even raar aan, maar komt binnen de minuut een goedmaakknuffel halen!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dat is een goede tip! De plantenspuit vergeten wij inmiddels zelf een beetje, en Dap heeft ook door dat wij dat doen, dus schrikt er niet zo meer van.

En aangezien hij vrij bang is voor harde geluiden, kunnen we ook geen lawaai maken als ie iets doet wat niet mag.
Maar dit is een goede tip!
Dappie rules!
TiTanium

Bericht door TiTanium »

Ik roep de naam en dan zeg ik foei en dan geef ik em een klets en da heeft effect. Ik leer iets af er kome 3 verse dingen bij. Een kat eeft een eigen wil en je moet die doorbreken en bij katers! gewoon castreren! meer als deze tips kan ik ni meegeven
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

TiTanium schreef:Ik roep de naam en dan zeg ik foei en dan geef ik em een klets en da heeft effect. Ik leer iets af er kome 3 verse dingen bij. Een kat eeft een eigen wil en je moet die doorbreken en bij katers! gewoon castreren! meer als deze tips kan ik ni meegeven
Bah, wat een onzin! Hem een klets geven, zijn wil doorbreken. Foei ga je schamen! Zo ga je niet met katten om. Ik zou niet graag een kater in jouw huishouden zijn. Sorry dat ik zo fel reageer, maar tegen dit soort denkbeelden kan ik dus echt niet. Je moet een kat nooit slaan en juist respecteren dat hij een eigen wil heeft. Met je stem en met trucjes kom je al een heel eind. Natuurlijk hoef je niet alles van je kat te accepteren en ben jij de baas, maar slaan is nooit een oplossing.

groetjes,
Sandra
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Sandra W schreef:Sorry dat ik zo fel reageer
En terecht dat je zo reageert! Sommige kateigenaren kunnen het best hun eigen advies opvolgen en zich laten castreren, zodat ze de genenpoel niet kunnen vervuilen met hun onwaarschijnlijke domheid. :evil:
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Haha, hear hear!

De plantenspuit vind ik soms al zielig genoeg, ik snap niet dat mensen in staat zijn om hun dier een tik te geven!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Je slaat je kat toch niet!! :evil: En gek he, dat wanneer je één ding afleert, er 3 nieuwe dingen bijkomen... Die kat weet gewoon niet meer wat hij moet als hij telkens geslagen wordt!

Ga je schamen!
Gebruikersavatar
CindydaCunha
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2006 18:05

Puberen

Bericht door CindydaCunha »

Hallo,

Mijn Belly is nu 1 jaar en is opeens zwaar tegendraads, alles wat niet mag dat doet ze nu wel !! Is dit nu poezenpubertijd ????

"straffen" helpt niet: van de waterstraal uit plantenspuit geniet mevrouw, heel hard NEE roepen of in handen klappen heeft totaaaal geen effect want ze doet het toch !!

Diverse planten zijn al gesneuveld, fotolijstjes gebroken omdat mevrouw zo nodig toch achter het rolgordijn op de vensterbank moet gaan zitten !!

Wie heeft tips voor mij en een puberende poes hihi

Groetjes
Cindy & een zeer ondeugende Belly
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat is inderdaad de pubertijd en daar moeten ze helaas gewoon doorheen. Hierbij zijn er niet veel tips en adviezen die echt helpen, alleen van castreren/steriliseren worden ze meestal wel wat rustiger. Maar troost je, dit gaat vanzelf over als ze volwassen worden en dan denk je weemoedig terug aan je speelse pubertje, haha.

groeten,
Sandra
Gesloten