Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Lotte schreef:http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=375
dat is het goede topic voor castratie ;)
Als je daar de vraag nog een keer stelt zijn we gelijk niet meer offtopic ;)
Gedaan, sorry voor het offtopic gaan... ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

maakt mij niet uit hoor ;) maar geloof dat onze admin het wel fijn vindt ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Elja, waarom zou je RC gaan mengen met een ander voer? Ik denk dat je voor het beste resultaat beter één soort voer kan kiezen.

En verder kun je een kitten al vrij vroeg volwassenbrokjes geven, dat is nog altijd beter dan te lang doorgaan met kittenbrokjes.
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Muis, ik meng het omdat ik RC toch best prijzig vind, zeker in vergelijking met Opticat, wat ook premium voer is (staat tenminste wel op de verpakking).

En over Opticat heb ik her en der toch ook goede verhalen gelezen, vandaar dat ik het wil gaan mengen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik vond opticat lang zo fijn niet als RC. Maar goed dat is dus heel persoonlijk.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben het wel met Muis eens dat mengen niet zo'n goed idee is. Als het beide premiummerken zijn, dan zou ik in jouw geval gewoon voor de goedkoopste gaan.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Misschien stel ik wel een vraag die al vaker gesteld is:

Waarom zou mengen niet goed zijn?
Of zijn daar de meningen over verdeeld? Ik meen me te herinneren in dit topic ook gelezen te hebben dat anderen wel mengen (of ik heb het helemaal mis hoor, kan ook, maar ik ga het hele topic niet nog een keer doorspitten! :smile: )

Want ik heb natuurlijk het beste met mijn lieve schatten voor...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

mengen is voor wanneer je overstapt van het ene voer naar het andere, zodat het lichaam rustig kan wennen.

Maar als je blijft mengen reageren ze daar niet altijd even prettig op (diaree enzo)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Lotte schreef:Water is inderdaad het beste. Ze kunnen wel uit de zelfde bak drinken, maar zorg dan voor een ruime bak waar ze tegelijk bij kunnen.
Ik heb hier zelf een Cat-it waterfontein staan en dat bevalt mij en de katten erg goed. Daar gaat 3 liter water in wat stroomt, waardoor ze beter drinken. Ze kunnen daar ook prima samen uit drinken. En je zit niet dagelijks met bakjes die gevuld moeten worden, om kunnen gaat etc etc.
Is even een kleine investering, maar ik vond het zeer de moeite waard (en zou echt niet meer zonder kunnen hier)
Wat dat water betreft, geven jullie water uit flessen, water van de kraan, of speciaal water voor katten?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik geef gewoon kraanwater. Uit vele onderzoeken is bewezen dat kraanwater vaal zelfs nog gezonder is dan flessenwater (in ieder geval voor mensen) dus ik ga ook niet moeilijk lopen doen ;-)
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Elja schreef:Misschien stel ik wel een vraag die al vaker gesteld is:

Waarom zou mengen niet goed zijn?
Of zijn daar de meningen over verdeeld? Ik meen me te herinneren in dit topic ook gelezen te hebben dat anderen wel mengen (of ik heb het helemaal mis hoor, kan ook, maar ik ga het hele topic niet nog een keer doorspitten! :smile: )

Want ik heb natuurlijk het beste met mijn lieve schatten voor...
En daarbij heb ik ooit iets gelezen over bepaalde dingen extra/dubbel binnen krijgen en dat kan ook niet alles zijn.

Ikzelf voerde eigen merk brokjes met een duurder merk, en dat vulde elkaar goed aan, dan scheelt het.

Maar als je een goede brok hebt die je bevalt, zie ik het nut er niet zo van in om te gaan mengen hoe dan ook :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hey iedereen!

Kimba is sinds een paar weken veranderd in een vreetmachine.
Normaal eet hij per 24u gemiddeld één bakje droge brokken en één versheidzakje of extratje per week.

Sinds een week of drie eet mijnheer per 24u gemakkelijk twee bakjes droge brokken én een extraatje (vis of versheidszakje).

Kimba is nu één jaar en drie maanden. Hij is een gecastreerde kater.
Hoe komt het dat hij zoveel eet?
Groeit hij nog of bereid hij zich voor op de winter?

Hij was altijd heel slank en is dat nu nog wel, maar als hij zo blijft voortgaan...

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Een tip: geef hem niet zoveel als hij op kan, maar geef hem zoveel als hij nodig heeft. Pas gewoon zijn dagelijkse hoeveelheid aan. Katten die zich vervelen kunnen soms wel blijven eten. Overgewicht is dan niet ver weg en afvallen is dubbel zo moeilijk ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Admin schreef:Een tip: geef hem niet zoveel als hij op kan, maar geef hem zoveel als hij nodig heeft. Pas gewoon zijn dagelijkse hoeveelheid aan. Katten die zich vervelen kunnen soms wel blijven eten. Overgewicht is dan niet ver weg en afvallen is dubbel zo moeilijk ;-)
Geld dit ook voor kitten?
want ik zorg er voor dat er altijd brokjes staan en geef ze nog 2 x per dag vis, vlees of blik voer

Gr. Lotus
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Goede tip, maar Kimba is een buitenkat. Hij vangt gewoon muizen of vogels en als de vangst niet lukt gaat hij gewoon bij iemand anders in de straat eten. één van onze buren laat het eten voor z'n katten buiten staan.

Ik ga wel proberen hem wat minder te geven (vooral die extraatjes), maar het probleem met Kimba is dat hij inventief genoeg is om elders eten te vinden...

Iemand uit de straat had mij eerder verteld dat het normaal is dat jonge katten plots meer eten, ik weet niet of dat waar is.

Groetjes Kathy en Kimba
Plaats reactie