Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik gebruik voor onze drie katten ook biocat classic en dat bevalt prima, je moet er wel een redelijke laag in doen anders blijft de urine aan de bodem vastzitten.

Wordt er niet ergens anders geplast dan in de kattebak? wanneer je dat niet in de gaten hebt blijft het ruiken.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Bericht door kaatjuh »

2 maanden met 1 zak voor 2 katten? Ik doe met 1 zak ongeveer een klein maandje voor 2 katten!
Maar ik ga nu maar eerst de biokat proberen en kijken hoe deze bevalt en daarna anders de Cats best okoplus en verder goed in de gaten houden of ze ergens anders in huis plassen!
Ik heb namelijk een kleintje erbij van 8 weken dus wie weet...
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik heb kattenbakvulling van Bento Kronen. Ik doe altijd eerst zo'n speciale plastic zak in de kattenbak en dan het grind erover. Miepje doet zelden wat in de bak en daarom hoef ik hem niet heel vaak te verschonen. Vrienden van mij hebben 2 katten en 1 bak binnen en ook een bak buiten. De bak die binnen staat ligt altijd vol met drollen. Ik vraag me af hoe vaak ze die bak schoonmaken. Vast niet om de 2 of 3 dagen. Bah!
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

[size=18]waar hebben jullie de kattenbakken staan in huis?[/

Bericht door kaatjuh »

ik heb 2 katten en 2 kattenbakken. Ik heb een bovenwoning en dus niet zo heel groot bij elkaar, maar ze kunnen iedere dag naar buiten (via het raam) dus toch nog plek zat. Mijn bakken staan in de keuken maar ik vind het eigenlijk zo vies, je ruikt altijd die stank meteen van de katten als je de keuken binnen komt, vooral als ze net de grote boodschap hebben gedaan. bah... zelfs mijn bezoek vind het soms stinken... Ik verschoon de bakken iedere dag, hebt zelfs een geurvreten (urine) wat wel goed helpt. Wat ik nu doe, is als ik thuis ben de bakken buiten zetten en de deur open maar wat doe ik als het straks winter is? hebben jullie tips of adviezen? ik kan de bakken ook niet in de woonkamer of gang zetten want dan staan ze juist in de weg omdat ik een klein huis heb. En nog een vraagje, laten jullie katten ook scheten? mijn katje van 3 mnd doet dat heel vaak, is er hier iets aan te doen?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Scheetjes laten ze hier ook soms, maar niet heel vaak. Volgens mij, als ik het me goed herinner, kan het liggen aan het voer. Geen idee watvoor voer je gebruikt voor ze?
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Bericht door kaatjuh »

ik geef ze nu kittenkat. Eerst gewoon lydl voer maar dat lusten ze toen niet meer > ze aten niks omdat het niet lekker was (denk ik) en ben ik overgestapt naar kittenkat. Misschien is Whiskat beter? ik ga namelijk geen duur voer kopen aangezien ik dat niet kan met mijn budget. Hiermeel bedoel ik royal canin enzo... maar ik dacht zelf ook al dat het aan het voer kon liggen..
wat gebruiken jullie?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

GEEEEEEN wiskas gaan gebruiken!!! De kans dat ze dan aan de schijterij gaan is gigantisch!!

Ergens bij het voertopic staat mijn berekening wat RC je per dag per kat maximaal kost. Echt waar het is niet duurder dan de goedkope merken omdat je er veel langer mee doet.
Laat staan de op lange termijn gevolgen die je door goedkoop voer kunt krijgen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Met goedkope voer zal de ontlasting meer ruiken dan met een premium voer, ook zullen ze er meer van gaan poepen. Van goedkopere voer moeten ze meer eten op aan hun voedingsstoffen te komen dan met een premium voer. Met een premium voer zal je dus minder hoeven te geven. Dus of je alles bij elkaar minder geld kwijt bent (meer voer en vaker kattenbak verschonen) ???
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Inderdaad, van het dure voer heb je minder nodig, en als je grootverpakkingen koopt, ben je echt niet duur uit. Met een grootverpakking Royal Canin Indoor ben ik (net vers uitgerekend) zo'n 20 cent per kat per dag kwijt. Helemaal niet duur dus!
En ik moet zeggen dat ik mijn kattenbakken niet ruik. Ik gebruik Schep & Schoon van de Appie en die absorbeert veel geurtjes.
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Miranda schreef:Scheetjes laten ze hier ook soms, maar niet heel vaak. Volgens mij, als ik het me goed herinner, kan het liggen aan het voer. Geen idee watvoor voer je gebruikt voor ze?

Miepje deed dat toen ik haar net had ook heel erg. Ik denk dat dat was omdat ze bij mij ander voer krijgt dan in het asiel. Nu doet ze alleen nog maar als ze blikvoer heeft gehad. Daar kan ze niet tegen en krijgt het ook zelden of nooit.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als bijvoorbeeld Royal Canin en Hills te duur zijn kun je ook denken aan grote verpakkingen van merken als One en Perfect. Dit is gewoon te koop bij de supermarkt en een heel goed alternatief.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Sandra W schreef:Als bijvoorbeeld Royal Canin en Hills te duur zijn kun je ook denken aan grote verpakkingen van merken als One en Perfect. Dit is gewoon te koop bij de supermarkt en een heel goed alternatief.

groeten,
Sandra
Alleen geloof ik dat dit relatief nog altijd duurder is dan een 10kg zak van Hills of RC... Althans, ik heb weleens in de supermarkt staan kijken en ik vond het eigenlijk best wel duur.
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Bericht door kaatjuh »

hmm. Ik denk dat jullie gelijk hebben wat betreft de zakken van royal canin. ze eten minder hiervan, krijgen toch genoeg juiste voedingstoffen binnen en poepen minder! Ik hoop nu dat de ontlasting ook minder ruikt want soms word ik er echt misselijk van... Maar het viel me inderdaad op dat ze veel poepen... en mijn grote kat is inderdaad dikker geworden door al het vele eten... ze krijgen namelijk 2 x per dag te eten en dan vliegen ze ook echt op het eten af... mijn kitten (loki) is echt een schrokkop!! Nuka (grote) doet rustig eten...wat een verschil. Maar ik ga zo snel mogelijk een zak kopen van RC en kijken hoe dit bevalt.
bedankt voor alle adviezen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

op het moment dat ze poepen ruik je het altijd. Dat blijf je toch wel houden hoor ;)
(maar goed, wij poepen zelf ook geen bloemetjes he ;))

succes met de RC!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Misschien is het beter voor je kitten om meerdere malen per dag te voeren. Kittens hebben maar kleine maagjes en kunnen niet zoveel eten naar binnen werken. je zou ze ook 3 a 4 keer per dag eten kunnen geven, misschien dat het schrokken dan ook minder wordt.

Succes!
Plaats reactie