Kale rug door bijten en krabben, soms de oren ook tot bloedens toe

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
wendekker
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 15:48

huidprobleem bij rebel

Bericht door wendekker »

hoi
mijn kat heeft een probleem en ik las op jullie site het probleem
ik heb al hele hoge kosten gehad bij de dierenarts die niets kan vinden
maar ondertussen word het alleen maar erger
en als ik zo lees bij alopecia is dit presies het probleem
maar waar kan ik mijn kat nu mee helpen want niet alleen hij word er gek van maar ook ik
hij is er mee begonnen toen hij een bloedoor kreeg en daar voor werd behandeld
en toen zijn zusje dood is gereden door een auto is het alleen maar erger geworden
is er iets wat ik er aan kan doen?????
gr wendy dekker uit goes ( zeeland)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Eerst goede ontvlooiing voor allergische katten, advantege dus, dan kijken of je kat allergisch is voor voeding. In de laatste plaats zou ik aan stress denken. Je hebt dan alles uitgesloten

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

kale plekken

Bericht door Moni »

Toen ik Luna ( had haar omgedoopt tot Lizzie,maar de naam TOCH maar als Luna gehouden omdat ze daar beter naar luisterde) in januari het asiel haalde,had ze last van wat kale plekken.Naar mate de tijd vorderde,werden de plekken groter.Het ging om de binnenkant van haar achterpootjes en haar knieeen.
De dierenarts van het asiel dacht aan stress.We hebben van alles geprobeert,tot Diazepam aantoe.Niets hielp,totdat de man van de dierenwinkel me adviseerde om 'V-12' (vitamine B) te geven.

Sinds ik de druppels over haar eten sprenkel gaat het hardstikke goed met Luna ,het haar groeit dus weer :lol:
Dit wilde ik even laten weten ;-)
Groetjes,Moni
Gesloten