In potten van planten graven

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik heb allemaal stukken steen in de pot gelegd (zwaar genoeg) aluminium folie plukte ze eruit en gingen daar mee spelen en als nog graven
Desire
Gebruikersavatar
Pirate67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 10:57
Locatie: Terwolde
Contacteer:

Bericht door Pirate67 »

Stenen vissen ze hier ook uit de potten, en gaan ze ook mee spelen :icon_shifty: daarna graven ze en slopen de platen alsnog.. :???:
Hans, Michou, Romana, Aphrodite, Gato, RIP Gollum(18).

Een huis is geen thuis zonder kat.
miepertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2007 14:24
Locatie: Rotterdam

Re: In potten van planten graven

Bericht door miepertje »

Hoi,

Hier een hele late reactie, maar misschien hebben anderen er wat aan.
Ik heb ook zo'n klein slopertje wat het liefst heel de dag in de aarde zit.
Op internet vond ik de oplossing, het is een rond plastic rooster wat je op maat van je bloempot kan knippen en erin kan leggen. De plant krijgt genoeg lucht en het water kan er doorheen, alleen poeslief kan niet meer graven!!
Ik weet niet of ik de link (http://www.pasopshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; links onderaan bij dierenveiligheid klikken) hier mag posten, als hij weggehaald wordt moet je maar even een pb sturen bij intersse.
Tygra
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:18

Re: In potten van planten graven

Bericht door Tygra »

Wij hebben onze kat dat afgeleerd door de plantenspuiter te gebruiken. Zo leer je je kat trouwens vanalles af. Ook de onze kroop op tafel of het fornuis. Bij deze ni meer dus. Beloon uw kat ook als ze iets goed doet, zodat ze het verschil leert tussen wat mag en niet mag. De truc met de plantenspuiter wordt trouwens op meerdere websites over katten naar voor geschoven als HET middel. Roepen of vastgrabbellen helpt toch niks bij een kat.

Groetjes
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: In potten van planten graven

Bericht door tacuma »

Hier hebben we ook twee van die wildplassers en -poepers... Sinds ik mijn palmen voor
de winter binnen heb staan, is het feest voor de heren. Joepie, drie kattenbakken erbij!
De plantenspuit helpt niet, want ze doen het alleen maar 's nachts, en dan pleeg ik te
slapen. Aluminiumfolie werkt wel, maar dan kan de plant niet goed meer ademen, en
kan er zelfs wortelrot optreden. Op een plantensite kreeg ik de tip van de satéprikkers
(voor de helft in de aarde duwen, uiteraard met de punt omlaag, en dat om de paar
centimeter), en die fakirbedden schrikken ze voldoende af. De jongste, Rossi, wil nog wel
eens heel voorzichtig tussen de stokjes doorlopen, met een zeer verbaasde blik ("Maar
mama, wat heb je nóu gedaan??"), maar het plassen en poepen behoort tot het verleden.
Al die urine in de grond (de rest viel eruit te scheppen) lijkt me nu ook niet bevordelijk
voor de gezondheid van mijn palmen... ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Evil Bunny

Re: In potten van planten graven

Bericht door Evil Bunny »

Hoihoi,

Mijn katten waren ook gék op het uitgraven van plantenbakken/potten, vooral als ik de planten net water had gegeven zodat er lekker overal modderpootjes op het laminaat kwamen te staan :shock:
Ik had alles al geprobeerd; plantenspuit, saté-prikkers, aluminiumfolie, enz enz. Zelfs een vuilniszak om de pot, wat wel even hielp maar die ze daarna toch weer openknaagden.

Mijn vriend heeft op een gegeven moment zijn eigen creativiteit maar aangesproken, en wat sambal op de rand van de plantenpot gesmeerd. Ik kan je vertellen: de katten roken er even aan, maakten direct rechtsomkeert, en hebben het nóóit meer gedaan! :grin: Zelfs niet toen ik de sambal er al lang en breed weer had afgepoetst. :eshhh:
In principe heeft dit hetzelfde effect als peper op je bank strooien als je kat daar graag z'n behoefte op doet. Een kat ruikt namelijk aan álles voordat-ie iets gaat doen, en als het een afschrikwekkende geur is zal hij wel twee keer nadenken voordat hij er nog iets gaat uitspoken!

Groetjes, Marieke
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: In potten van planten graven

Bericht door jobey »

hmmm, misschien dan maar geen planten?? :???:
of inderdaad nep planten, dan heb je ook ineens heel weinig werk eraan :-P
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Evil Bunny

Re: In potten van planten graven

Bericht door Evil Bunny »

Ja maar... planten zijn leuk ;-)
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: In potten van planten graven

Bericht door jobey »

Als je dan ook van schoonmaken houd, dan is het ook geen probleem :-P
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Evil Bunny

Re: In potten van planten graven

Bericht door Evil Bunny »

Naja, ik had de oplossing dus al gevonden :grin:
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: In potten van planten graven

Bericht door Catfish »

Ik heb ook zo'n plantengraver, vooral als ze net water hebben gehad. Modder hoog tegen de muur, deur, vloer, overal. Hij vindt het geweldig, ik wat minder.
Hij is nu 7,5 maanden...
De plantenspuit is gaaf, dat water kun je namelijk met je bekkie opvangen. Dus.
Ik heb nu ook aluminiumfolie over de aarde gelegd, maar ook dat was super om eraf te halen en het hele huis mee door te rennen. Ik ben er nu achter dat ik die folie gewoon goed moet aandruken en vast in de plant 'weven'. Mission accomplished.... Denk ik.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: In potten van planten graven

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=19728

koffieprut, sambal aan de rand, zilverfolie, terracotta bolletjes en missch schonere en meer katzenbakken.
en dan is er ook nog de 'foei poes plantenspuit-brigade'. sommige katten zullen ervan schrikken maar dat went.
als je ze afleidt en zorgt dat ze elders hun gang kunnen gaan en ze daarvoor beloont, dan kun je de plantenspuit verder met rust laten denk ik.
je moet mogelijkheden bieden en situaties aanpassen en niet gaan verbieden,
want zo'n kat kan niet denken: dit mag ik dus niet en wat moet ik dan? die schrikt en vindt het baasje ineens niet meer zo aardig.
ook het vertrouwen komt onder druk te staan, want als je ineens met veel herrie onder de douche :douche: wordt gezet,
dan denk je als kat: huùùhh? voor dat tiepje moet ik dus oppassen!

er zijn nu twee draadjes maar deze, die wat ouder is, heeft de duidelijkste titel, denk ik.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: In potten van planten graven

Bericht door Cari »

Grof grind of maaskeien (al naaar gelang de grootte van de plant) werkt uitstekend.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: In potten van planten graven

Bericht door Nyncke »

Als er weer een kittenkat bij komt, is er altijd weer een plant die het begeeft :-(
Nu heeft zelfs mijn ficus die ik al 20 jaar heb het begeven in de strijd met Salsa en Mambo :cry:
Als ze een goed jaar zijn geweest is de gekkigheid er wel vanaf.

Nou ja, dan maar geen planten, proberen het later weer een keer!
Gebruikersavatar
Rowena
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010 09:59
Locatie: Breda

Re: In potten van planten graven

Bericht door Rowena »

Gecondoleerd met je Ficus :cry: ..

Mijn katten laten het zand met rust, maar gaan wel aan de plant hangen. Soms zelfs tegelijkertijd! Denk dus dat mijn plant ook niet al te lang meer te leven heeft.
"Geen huis is compleet zonder het getrippel van kleine katten pootjes"
Plaats reactie