Niet meer in de slaapkamer

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gesloten
Carolien14
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:45

Niet meer in de slaapkamer

Bericht door Carolien14 »

Mijn 6 jaar oude kater Tover mocht altijd in de slaapkamer 's nachts. Helaas hield hij me vaak uit mijn slaap doordat hij vanaf een kast vaak op bed sprong en veel aandacht vroeg. Nu heb ik sinds kort een nieuwe liefde die dol is op de kat, maar niet goed slaapt als het beest in de slaapkamer is gedurende de nacht. Ik hou Tover nu sinds een week of 3 in de woonkamer. Dat gaat goed tot een uur of 5/half zes. Dan begint hij vreselijk te miauwen. Zo erg dat we er echt wakker van worden.

Weet iemand of dit een kwestie van wennen is voor Tover of dat dit echt niet gaat werken? Kan ik zijn gedrag op de een of andere manier veranderen? Hoop dat iemand me kan helpen!

Veel dank!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

tja in de zomer deden onze dames dit ook, het wordt namelijk vanaf 5u/half zes licht en de vogeltjes beginnen te kwetteren enzo da's spannend hé en als hij dan in een donkere kamer vast zit...

Wij hebben het opgelost door één gordijn/rolluik omhoog te laten zoadat ze de boel toch kunnen afkijken. Bij ons helptdit, en de winter stelde het probleem zich niet omdat we dan opstaan voor de zon opkomt ;-)

succes.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn katten maken mij zomers ook altijd rond 6 uur wakker met hun harde miauwen. Bij mij kunnen ze door mijn hele etage en op het balkon lopen en ze kunnen alles buiten zien, want ik heb geen gordijnen, dus het is bij mijn katten geen verveling.

Ze hebben honger en willen eten en ze houden niet op tot ze het gekregen hebben (hoezo verwend ;-)). Niets hielp om ze te laten stoppen, dus ik heb de moed maar opgegeven. Ik stap nu even uit bed, geef ze hun brokjes en duik er weer in om weer lekker verder te slapen. Het was in het begin wel vervelend, maar nu ben ik eraan gewend geraakt.

groeten,
Sandra
Gesloten