Vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik zou het, als het voor een maand of meer zou zijn, ook wel verhuren, maar dan, omdat de zorg voor de katten er is, toch een erg zacht prijsje maar vragen voor de huur.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Nou ja, ligt eraan! Als die persoon zelf ook al huur moet betalen en dit voornamelijk doet om op jou kat te passen, dan zou ik dus echt geen bijdrage in de huur vragen!
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Nee inderdaad, Muis, als iemand alleen uit aardigheid komt oppassen en een eigen huis heeft, dan zal ik geen geld vragen. Alleen over gebruikskosten gas water licht internet ed) zou ik dan wel willen praten.

Ter verduidelijking: in de praktijk worden huizen in Amsterdam (waar ik dus woon) verhuurd voor soms 1000en euro's per maand. M.n. aan expats, die van hun werk een vergoeding krijgen om hier te wonen. Ook huren mensen soms een huis voor een tijdje om in die periode rustig rond te kunnen kijken waar ze precies willen wonen in Amsterdam. Of gewoon van de stad te genieten!
Mijn huis is redelijk groot (voor Amsterdamse begrippen), ziet er prachtig uit en heeft een tuin. Als ik zelf dit zou moeten huren kost het me zo 2000 euro per maand.Vvandaar mijn opmerking over de kosten. Jammer dat daar zo op is gefocust...... Want ik ben primair op zoek naar iemand die op mijn katten wl passen! Niemand die iemand kent of geinteresseerd is om op mijn schatjes te passen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik haal zelf altijd een proffesionele kattenverzorgster in huis als ik lang op vakantie ben, want anders is het zo'n last voor mijn ouders en zus. Zij komt dan 2 keer per dag om eten te geven en de kattenbak te veschonen en daarnaast blijft ze even bij ze om met ze te knuffelen.

Verder kun je ze ook naar een pension brengen, daar worden ze meestal prima verzorgd en krijgen ze genoeg aandacht. Mijn katten zijn daar te bang voor, vandaar dat ik dus een kattenoppas heb, maar de meeste katten hebben het prima naar hun zin in een pension.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hoi Naomie,

Ik heb zelf bijna een jaar in amsterdam gewoond en ik weet helaas hoe het met de huurprijzen zit.

Een kattenverzorgster die een of twee keer per dag bij je kat gaat kijken is natuurlijk ook een optie.

ik begrijp dat je een deel van de kosten gedrukt wil hebben, maar het is wel zo dat als iemand op jou katten komt passen, hij of zij wel gebonden is. Dan zouden de kosten zoals gas water en licht en internet een goede ruil zijn voor de goede zorgen van je katten. Ook als iemand geen eigen huur hoeft te betalen.
Daarnaast, zou je een kat wel bij een vreemde willen laten? Vertrouw je dat wel? En ook belangrijk, een vreemde in je huis? Voor je het weet komt je thuis en zijn al je spullen weg...

Ik ga uit van de beredenering dat als ik geld heb om op vakantie te gaan heb ik ook geld om mijn katten verzorgd ergens naar toe te brengen. als mijn familie geen tijd heeft om op ze te passen...
Maar goed, dat is mijn mening. ik hoop dat je een goede oplossing vindt voor je katten!

Ik heb een vriendin die al eens twee weken op minou had gepast. ik vind het niet meer dan normaal om dan ook eten voor haar in huis te halen voordat ik weg ga. ( en zij woonde nog bij haar ouders)

Groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik vind het eigenlijk meer zoiets als van meerdere walletjes eten.
- Je gaat lekker een maand op vakantie
- Je huur, gas water en licht worden betaald (of een deel daarvan)
- Je katten worden verzorgd

Ik zou er nooit mee akkoord gaan. Mijn vriendinnen hebben laatst 2 weken op de katten gepast en die hebben juist iets van mij gekregen als dank voor de goede zorgen. Voor wat, hoort wat. Althans, dat vind ik.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Goh Sandra, misschien is dat wel iets voor mij! Ik ken niemand die dat wil doen, ik zal dus moeten zoeken. Of woont jouw oppas ook in de buurt van Amsterdam?

Mijn vriend wil nog proberen om iemand erin te krijgen, maar het lijkt me een probleem om iemand te vinden die ik zo kan vertrouwen. Toen het nog alleen om mijn huis ging, vroeger, vond ik dat niet zo'n probleem, maar met de katten is het wel moeilijker. Daarom hoopte ik iemand via deze site te vinden, dat leek me wel meer te vertrouwen, maar dat gaat niet echt lukken geloof ik....zie bijv. de reactie van Muis (en nog bedankt, erg leuk om voor een soort gierigaard te worden uitgemaakt, ben je som jaloers ofzo?) :roll:

Overigens: Tuurlijk kan ik vrienden vragen, maar langer dan een week wil ik er niemand mee belasten. En bovendien heb ik het liefst iemand ín huis, en mijn vrienden kunnen niet zomaar een week of langer in een ander huis gaan zitten (kinderen werk etc). Dus de andere optie die ik nu zie is 4 mensen vragen om op te passen...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou het lijkt me sterk dat het met jaloezie te maken heeft, mijn eerste gedachte was ook ' huur vragen om op te passen?' :???:
Iemand een maand in je huis nemen betekent inderdaad dat diegene water, gas en licht gebruikt, maar die persoon past daarentegen wel op jouw katten en houd jouw huis schoon. En niet onbelangrijk is omdat het bewoond is er weinig kans is op inbraak.
Dat lijkt me toch het belangrijkst en dat maandje kom je wel overheen toch?
Wij gaan dan nooit zo lang weg en we hebben een hele lieve kattenverzorger die de nodige tijd aan ze besteed.
Als hij zelf geen kat had gehad had hij ook bij ons in huis gekomen al zouden we langer wegblijven.
Maar daar zou ik echt geen geld voor willen omdat hij er even 'woont', ben allang blij dat mn katten en andere have in hele goeie handen zijn.
Wij denken er gewoon anders over, dat wil niet zeggen dat er iemand hier is die vind dat je een gierigaard bent ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee mijn kattenoppas woont daar helaas niet in de buurt, want dan kon je haar best even "lenen" ;-).

Ik heb een keer een maand iemand in huis gehad om voor mijn katten te zorgen (je kent dat wel "een vriendin van een vriendin") en daar had ik helaas een hele slechte ervaring mee. Ze had het huis in een grote puinhoop achter gelaten: de stijkplank stond nog uit, er stond een afwas, het bed was niet opgemaakt, er zat nog thee in de pot op tafel (!) en niets was opgeruimd. Dat vond ik echt wel stank voor dank, omdat ze gratis een maand in mijn huis had mogen zitten met haar vriendje (ze woonde nog thuis). Die had ik dus eigenlijk een flinke schoonmaakrekening moeten sturen, haha.

Even serieus: het is altijd een risico iemand in je huis te halen, zeker een vreemde (maar het kan natuurlijk ook prima uitvallen). Daarom kies ik liever voor om en om een paar vrienden in huis, een professionele kattenoppas of een kattenpension.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Ik vind het een beetje nare opmerking dat muis jou zou uitmaken voor een soort gierigaard.
Zoals je al kon lezen, waren haar gedachten ook mijn eerste gedachten, dus vind ik het niet vreemd dat je van dit soort reacties krijgt.
In Amsterdam doen mensen dit vaker omdat ze weten dat ze het kunnen maken, dat er altijd wel mensen zijn die in tijdelijke woningnood zitten. En dat vind ik niet erg netjes om daar gebruik van te maken.
Gesloten