Hoe verkleurde vacht weer wit krijgen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Conny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2007 14:16

Hoe verkleurde vacht weer wit krijgen?

Bericht door Conny »

We hebben een paar maanden terug een blauw-witte perzische kat geadopteerd. Het is een echte vuilpot, en nu is de witte vacht aan z'n kinnetje en borst helemaal geel verkleurd. Wassen helpt niet. Weet er iemand een wondermiddeltje?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Komt hij buiten? Hij kan ook een ontsteking hebben aan een oog of in zijn bekkie. Het kan ook zijn vachtkleur zijn.
Als jullie hier niet uit gaan komen zou ik er even naar laten kijken door een dierenarts, dan weet je zeker wat er aan de hand is ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik sluit me aan bij Kattenbella, eerst naar de dierenarts, maar als de dierenatrs niets vindt weet ik wel een wondermiddeltje.
Het is oorspronkelijk voor paarden bedoeld maar ik ken iemand die het op haar kat ook al had toegepast.
Ik weet niet precies hoe het heet, het is een donkergrijze, nogal zachte steen. Daarmee wrijf je over de gele plekken en dan worden die weer mooi wit. In een ruiterwinkel zullen ze het wel kennen.
Veel succes!

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik zou ook eerst even bij de DA informeren maar weet dat er in de paardenwereld nogal wat "wondermiddeltjes" bestaan om een witte vacht helemaal wit te maken. De grijze steen die jij bedoelt banoen, is iets dat vooral vuil uit de vacht krijgt, en waarschijnlijk minder geschikt is voor langere vacht. Maar er bestaat zoiets als "zilvershampoo", een shampoo die echt de vacht terug wit maakt. Ik zou zeker eerst checken bij de DA of je dat mag gebruiken, want ik weet wel dat dit voor paarden werkt maar geen idee of het al dan niet giftig is voor katten of je op iets speciaal moet letten ofzo.
Conny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2007 14:16

Bericht door Conny »

Hoi, Hij is echt helemaal gezond, hoor. Maar het zijn voornamelijk de haartjes van zijn borst die besmeurd raken door te eten en drinken. Wanneer hij drinkt, bijvoorbeeld is zijn hele borst nat, en zijn haren verkleuren dan direct bruin. Wanneer dat dan weer opdroogt, blijft dat geel. Iedere keer drogen is ook geen optie, hij drinkt wel een aantal keren per dag, ik kan er ook niet de hele dag met een föhn achteraanlopen.
Ik begrijp het ook niet goed, ik heb een hele witte poes, ook een pers, die is ondertussen 15 jaar, en die heeft dat nooit gehad.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dan zou ik toch eerst zijn tanden en tandvlees laten nakijken. Hij laat kennelijk zijn eten en drinken een beetje lopen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Conny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2007 14:16

Bericht door Conny »

Volgende week moet ik toch met onze oude poes naar de dierenarts, dan neem ik gelijk onze kleine vuilpot eens mee, maar die mankeert volgens mij echt niks, het is gewoon een smosser. Ik moet er wel bijvertellen dat hij een erg platte neus heeft, en misschien smost hij daarom zo!
Oh, ja, ik kreeg nog van iemand de tip om goopshampoo te gebruiken. Kent er dat iemand?
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Conny, heeft de dierenarts je een wondermiddeltje gegeven? hoe staat het met de vacht?
Conny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2007 14:16

Bericht door Conny »

Hoi, het goede nieuws is dat de dierenarts niets afwijkends gevonden heeft aan onze kleine vuilpot. Maar toevallig zat ik in de wachtzaal met het baasje van onze sloeber zijn broertje. Wat blijkt, ook zijn broertje is zo'n smospot. M.a.w. het zal waarschijnlijk iets erfelijk zijn.
Volgens de dierenarts bestaan er wel producten die de vacht weer mooi wit doen trekken, maar die bevatten zuren, en dat zou dan weer niet zo gezond zijn, en aangezien we toch niet van plan zijn om er shows mee te doen, zal ik nog even afwachten, misschien groeit hij er wel over, en leert hij alsnog fatsoenelijk eten.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Bestaat er geen slabbetje voor katten? :lol: ;-)
Misschien als je hem regelmatig gewoon borstelt, dat hij leert om zichzelf proper te houden.

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten