verstoorde nachtrust

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Floortje

Bericht door Floortje »

Ik denk dat ik dat ook maar ga proberen ( hele dag voer laten staan), want een andere oplossing heb ik nog niet gevonden. Ben iid alleen een beetje bang dat ze te dik worden.
En ja, natuurlijk willen ze bij me zijn! Het zijn echt 2 verwende katers!!! Hahaha.

Groetjes Floor en de pootjes van Max en DJ :cathappy:
Gebruikersavatar
nosja
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:18
Locatie: Limburg

Bericht door nosja »

Joep van ons is een gewoontedier. Hij wilt gewoon elke dag op dezelfde tijd zijn bakkie eten krijgen. Op de slaapkamers komt hij niet, maar hij weet ons wel wakker te maken (elke ochtend zelfde tijd) door aan de deur te krabben. Oplossing, even opstaan en aan zijn behoefte voldoen, dan is hij erna weer rustig en laat ons lief verder slapen.
Piekeren lost niets op van vandaag en neemt de kracht weg voor morgen
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

onze katten hadden er ook een handje van rond een uur of vijf heel hard in je oor te gaan snorren. Lief, maar niet op zaterdag aub. Toen we vorig jaar verhuisd zijn hebben we ze dus ook maar niet meer boven gelaten. Jonas was het daar echter niet mee eens en begon dus keihard voor de deur boven aan de trap te mauwen als ie wakker werd. Het gaat hem niet om eten, onze katten hebben 24 u per dag voer staan, maar hij wil dan graag naar buiten. Nu hebben we een luikje en daarmee was het probleem grotendeels opgelosd. Nog een of twee keer per maand staat hij nu te mauwen 's ochtends.
Gebruikersavatar
Bloempje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2007 22:28

Bericht door Bloempje »

Ik ben in elk geval niet de enige met katjes die je wakker maken. Mijn katertje maakt mij met zijn gemauw iedere nacht om een uur of 5 wakker. Hij slaapt niet bij mij op de kamer. Als ik opsta (niet altijd, maar soms naar de wc) begint hij ontzettend hard te spinnen en mij te knuffelen, dus ik kan niet boos op hem worden.. Stofzuiger in de slaapkamer werkt helaas niet, want daar is hij niet bang voor (patsertje). Voor mij werken oordopjes het best! Katten zijn tenslotte nachtdieren, en hij is nog jong, ik laat hem zijn gang maar gaan.

groetjes, Michèle
Gesloten