Ogen met een vliesje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

yana schreef:Kan ook een teken van wormen zijn.
Yana, ik zie je vaker van dit soort vrij stellige antwoorden geven, zonder uitleg of onderbouwing. Daardoor kun je mensen op het verkeerde been zetten, dus ik vind het een beetje gevaarlijk als je dat zo stelt.
Als jij vindt of denkt te weten dat een gedeeltelijk zichtbaar knipvlies een teken van wormen kan zijn (waar ik nog nooit van gehoord heb), onderbouw dat dan zodat ook duidelijk wordt hoe je dit weet, en waar men dan nog meer op moet letten.

Groet,
Emma
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Bericht door Brig »

Bedankt in ieder geval voor jullie berichtjes. Ik hou hem zeker in de gaten, maar dat doe ik eigenlijk altijd al.
Ik laat hem deze week castreren en dan vraag ik gelijk even aan de dierenarts. Kijken wat hij er van zegt.

Brigitte
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap laat tegenwoordig als ie net wakker is of gaat slapen ook zijn vliesjes steeds meer zien.
Hij is verder wel helemaal gezond, ook al komen de vliesjes dan wel voor de helft over zijn oog. T is heelmaal wit, en volgens de DA assistent moet ik me pas zorgen maken als dat vliesje van kleur veranderd.
En katten laten ze alleen zien als ze zich echt slecht voelen, maar dan merk je het ook aan ander gedrag, zei ze.

Dap is super speels, eet prima, slaapt goed en ziet er verder ook goed uit, dus ik ga me er ook niet druk meer om maken. Zal wel proberen gauw een foto te maken!
Dappie rules!
petranys
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 12:22
Locatie: oostende

Bericht door petranys »

hallo, ik heb ook es een kat gehad met een derde ooglid dat duidelijk zichtbaar was ( een kitten), het beestje moest wel geopereerd worden , dus aub naar de dierenarts ermee! het beestje is nu zes jaar en geen probleem meer met het oogje ! groetjes
Gesloten