mijn kat doet raar

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

mijn kat doet raar

Bericht door Els Debulpaep »

sinds vanmorgen doet onze poes raar. Ik kan uiterlijk niets vinden maar ze stapt heel traag en kan bijna niet meer op een lage stoel springen. Ze eet wel en ik vind geen uiterlijke wonden en geen zwellingen. Ik maak mij toch ongerust. Wat zou dit kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Els,

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar het lijkt me in ieder geval niet goed :???:, ik zou echt even de dierenarts bellen!

Heel veel sterkte!
Wendy
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als je kat ineens niet meer op een stoel kan springen dan zal er zeker iets niet lekker zitten.
Als ik jou was zou ik dus de dierenarts bellen om haar na te laten kijken.
Helemaal omdat katten vaak nog heel lang weten te verbergen dat ze zich niet lekker voelen.
Laat je ons weten wat de dierenarts ervan zei?
groetjes Sharon
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

ik heb dan toch maar de dierenarts gebeld en mag straks om 17u45 gaan. Ze slaapt nu al de hele tijd. Ik laat iets weten!
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Els,

Is er al iets bekend? Ik hoop in ieder geval dat het allemaal meevalt!

Groetjes,
Wendy
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

Gisterenavond bij de dierenarts geweest met ons Teigetje. Blijkt dat ze toch moet gevochten hebben en in haar zij was een heel klein gaatje van een klauw. Resultaat daarvan was dat haar hele linkerkant ontstoken is aan de binnenkant. Waarschijnlijk een kat met vuile nagels :evil: .

Ze heeft een spuit antibiotica gehad en een pijnstiller. Ze heeft de hele nacht op ons bed geslapen en vanmorgen liep ze toch al een beetje soepeler. Ze is nog wel erg voorzichtig en ze heeft precies ook geen zin om veel buiten te gaan, maar ik zie wel dat ze beter wordt. :grin:

Dank alvast voor het medeleven. Een mens is van zoiets toch echt helemaal overtuur hé?! :thup:
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Els,

Aggos, wat zielig dat ze helemaal ontstoken was van binnen :-(. Gelukkig heeft ze er AB voor gekregen! Hopelijk knapt ze snel op!

Groetjes,
Wendy
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

En daar gaan we weer, ons Teigetje loopt weer pijnlijk en geraakt weer nergens meer op. De antibiotica waren blijkbaar niet sterk genoeg. Vandaag gaan we terug naar de dierenarts (van wacht). De zwelling is nu duidelijk zichtbaar. Ik kan echt niet wachten tot morgen om tot bij onze gebruikelijke dierenarts te gaan. :cry:
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

Zo, we zijn juist terug van bij de dierenarts. Ik ben heel blij dat ik er voor heb geopteerd om toch vandaag al bij de dierenarts van wacht te gaan want het was hoognodig. Ons Teigetje heeft een abces op de plaats waar ze gewond was. De eerste inspuiting met antibiotica was niet krachtig genoeg. Nu heeft ze een flinke dosis gehad die voor 14 dagen zou moeten werken.

De dierenarts zei dat zo een abces heel pijnlijk is :-( , ze heeft dus ook maar weer een pijnstiller gegeven. Nu ligt onze kleine een beetje op het terras in de zon te bekomen van alle emoties. Ik hoop maar dat we er nu echt vanaf zijn.

Er is nog wel een kleine kans dat dat abces toch openspringt maar ik hoop dat we daar van gespaard blijven. :!:
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Els,

Jeetje, wat schrikken joh! En ook niet leuk om te horen dat Teigetje pijn heeft van het abces :-(. Ze heeft zeker Convenia gehad? Fijn dat dat zo lang werkt, hopelijk is het voldoende nu! In ieder geval heel veel sterkte met, en beterschap voor Teigetje!

Liefs,
Wendy
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ach gossie arme teigetje
Hopelijk doet de AB gauw zijn werk.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Maar goed dat je meteen naar de dierenarts bent gegaan dan! Anders had je Teigetje nog een dag langer pijn moeten lijden :(
Veel sterkte en beterschap!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Teigetje een knuffeltje van hierzo!
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Van ons hier ook een knuffeltje voor Teigetje, en ook voor jou.
Wat ben ik blij dat je meteen naar de dierenarts gegaan bent!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

ze is weer helemaal de oude, onze Teigetje!!!! Ze heeft zelfs gisteren een muis gevangen en springt weer gezwind over de draad.

Uiteindelijk is het abces dan toch opengesprongen maar alles is weer schoon en het groeit mooi dicht.

:grin:
Gesloten