Als je kat andere levensmiddelen eet dan kattenvoer

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

banoentje schreef:Hij is nog wel jong dus ik denk dat het er wel uitgroeit (enfin, ik hoop het).
Kimba is wel schattig als ik s'avonds eet. Hij komt dan even naar m'n bord kijken om te zien wat er in zit! En dan zo van die grote ogen die zeggen "mag ik is proeven?" SUPERSCHATTIG!

Groetjes Kathy en Kimba
vergeet het dus maar. Musti hier heeft dat altijd al gehad en zal dat dus ook altijd blijven doen. Woefie niet. Het enigste wat de laatste tijd wel opvalt is dat als Musti iets "groters" jat (zoals het bakje waar vlees in zat of zo, de rest laat ik dus niet meer onbewaakt staan) Woefie er wel in de buurt is. En laatst lag er kippenfilet (onder een vergiet omdat ik zo dringend moest) en daar heeft Woefie wel proberen bij te komen, maar voor de rest dus niets.

Ah, Musti heeft ook nog eens het vogelvoer uitgetest. Maar zingen deed ie niet daarna ;-) :-P
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Dat ken ik. Toen Kimba het kippengraan opat heb ik hem ook geen eieren weten leggen :lol:
Het konijnenvoer heeft wél een vreemde uitwerking Kort daarna ging Kimba een konijn 'berijden' en toen ik hem vorige week door de sneeuw zag stuiteren had hij ook meer weg van een konijn :lol: :lol:
Kimba bedelt gelukkig en steelt niet. We zijn er vanaf dag 1 heel streng tegen geweest wat bedelen betreft. Zijn vreemde smaak neem ik er wel bij. Ik heb ook een konijn dat verzot is op bananen dus.... :roll:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

Nynne en Bam lusten ook rauwe kip, en kaas.

Bam wordt helemaal gek als er rundergehakt word klaargemaakt, maar dat krijgt ie niet (je weet nooit zeker of er varken doorheen zit)
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Mensen, ik weet niet goed of ik hier juist zit met m'n vraag, maar hier komt hij;

Ik zag Kimba vanmiddag de waterplanten uit de vijver opslurpen :???:
Ik weet dat gras goed is, maar waterplanten?????
Wie weet of dit schadelijk kan zijn? Ik heb het hem buiten vandaag nog nooit zien doen, dus nu kan ik het misschien nog afleren?

Groetjes Kathy en Kimba
Meooow
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007 17:11
Locatie: Oostende (België)

Olijven

Bericht door Meooow »

Hoi, een vraagje : Onlangs merkte ik dat mijn kat Oedi gek is op zwarte olijven (uiteraard zonder pitjes). En na het eten ervan werd het beestje zelfs krols!

Nog iemand ervaring met olijfetende katten? :)[/b]
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Minou is dol op snoep! Ik had eens van dat schepgoed gehaald en zat aan de pc. Ze pikte er zo iets uit en snelde naar de keuken om het helemaal af te likken. Ik heb het haar wel afgepakt uiteraard! Sindsdien kan ik zoiets niet meer op tafel laten staan.

Verder is minou ook dol op meloen, peer en appel. Als ik het vruchtvlees uit het schilletje haal van een mandarijn, eet ze dat ook.

En zelfgebakken gebak. Wafels en cake. Als ik niet voorzichtig ben neemt ze het zo uit mijn handen, en laten liggen op het aanrecht is echt not done.

Wat ik een paar jaar geleden veel at was roggebrood met pate, dat vind ze ook heel lekker!

En ik geloof niemand die zegt dat katten niet bedelen ;)
Gebruikersavatar
Elvisa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jan 2006 14:54
Locatie: Tilburg

Bericht door Elvisa »

Onze Bruce eet heel graag hele kleine stukjes witbrood, en spekkoek vindt hij erg lekker. Wie had dat ooit gedacht. En natuurlijk slagroom, cake, en youghurt en ijs (hij likt graag de kommetjes af), en kaas en eigenlijk waarschijnlijk alles dat in de koelkast ligt. Hij kruipt er zo in. Maar hij mag niet teveel ernaast eten anders wordt hij te dik en het lijkt me ook niet zo gezond. Verder doet hij nog steeds zijn best om van alles van het bord af te halen, en gelukkig hij wordt daar steeds minder goed in.

Ik vind het wel apart dat een kat olijven lust, en fruit dan. Die van ons vinden het niet eens lekker ruiken. Erg grappig.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Olijven

Bericht door Lotte »

Meooow schreef:Hoi, een vraagje : Onlangs merkte ik dat mijn kat Oedi gek is op zwarte olijven (uiteraard zonder pitjes). En na het eten ervan werd het beestje zelfs krols!

Nog iemand ervaring met olijfetende katten? :)[/b]
Ja :D
Sarah eet hier olijven, het liefst zo scherp mogelijk. Ze krijgt er altijd maximaal 2 van me, omdat olijven wel laxerend zijn.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bert Wolf
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 jul 2003 15:44
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Bert Wolf »

Minou schreef:
Verder is minou ook dol op meloen, peer en appel.
Boris was vanavond hevig geinteresseerd in de appel die Sandra zat te eten en ze heeft hem een paar stukjes gegeven, hij vond het hardstikke lekker.

Appel kan geen kwaad begrijp ik? Laxeert het niet?
Groetjes, Bert (ons foto-topic)
anita
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2007 13:00
Locatie: Volendam
Contacteer:

Mijn Kitten is dol op stukjes tarwe brood bruin brood....

Bericht door anita »

Mijn Kitten is dol op stukjes tarwe brood bruin brood maar mag hij die wel eten?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 290
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Anita,

Onze kat Lynx is ook gek op deeg en brood, maar het is niet zo goed voor de maag/darmen van de kat geloof ik, daarom mag hij alleen heel af en toe wat kruimels eten.

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

mijn kat is ok verzot op brood, cake, koekjes, en alles waar gist in zit. ze zou een moord doen voor mattentaartjes! ik wist niet dat het niet goed was voor katten, ze krijgt altijd een beetje van me en heeft er nog nooit last van gehad. uiteraard geef ik haar geen half brood ofzo, en weet ze zelf ook te stoppen na een paar happen.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

Mijn 2 katjes lusten ook graag brood. Een zak bolletjes moet ik dan ook direct opruimen anders weten ze de zak binnen een minuut open te maken en er met de witten bollen vandoor te gaan.

Tommy is dol op stukjes chips. Lekker zout dus zodra ie de kans krijgt eet ie de kruimels.

Beiden vinden gekookte kip om te smullen. ik begreep dat dit ok voor hun spijsvertering goed is dus dat krijgen ze dan wel :)
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Gebruikersavatar
kristy
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2007 13:35
Contacteer:

Bericht door kristy »

onze kitten is ook dol op brood, ook is ze dol op sperziebonen geloof ik, ik was ze aan t snijden ging mevrouw ermee vandoor, echt eten doet ze ze niet het is meer knauwen eigenlijk... en mij pesten natuurlijk, haha :lol:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wendy schreef: Onze kat Lynx is ook gek op deeg en brood, maar het is niet zo goed voor de maag/darmen van de kat geloof ik, daarom mag hij alleen heel af en toe wat kruimels eten.
klopt, ze kunnen het niet goed verteren.
Zo heeft Quinto eens een brood te pakken gekregen toen wij op vakantie waren en er een oppas in huis was. Hij is toen vier dagen aan de diaree geweest :roll:
Valt me wel op dat hij sindsdien nog steeds graag de broodzak mag pakken, maar nu alleen nog maar om hem open te scheuren en de boterhammen aan stukken te scheuren. Hij eet er niet meer van.
groetjes Sharon
Plaats reactie