Kattenharen, hoe zijn deze het gemakkelijkst te verwijderen?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Die rollers zijn bij de H&M veel goedkoper dan bij Blokker of een dierenspeciaalzaak! Die kan je namelijk afrollen, er zit anderhalve meter plak op ofzo. En inderdaad, de rubberen (nop)handschoenen zijn ook ideaal. En Helma, kan je niet die tip eens voorzichtig laten vallen, zonder direct te vragen? :ewhistle:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Marion schreef: En Helma, kan je niet die tip eens voorzichtig laten vallen, zonder direct te vragen? :ewhistle:
Ow...maar dat heb ik al regelmatig gedaan....zit al een redelijke deuk in de vloer hier van het voorzichtig laten vallen ;-)
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hmm, dan zou ik me er denk ik toch overheen zetten. Maar dat zal waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan zijn. :roll:
Of de handschoenen naast de bank leggen. Wie wil zitten, eerst even zwieren. ;-)
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Die plakrollers heb ik geprobeerd; ik heb de grootst mogelijke moeite het gebruikte velletje eraf te pulken. (ze waren van de xenos) Voor mij veel te frustrerend... Het rode borstel-opzetstuk voor de stofzuiger werkt aardig voor de bank, maar niet ideaal... Ik ga de handschoen/wisser methode zeker proberem. gelukkig kan ik de hoezen afnemen en af en toe eens wassen en daarna in de droger. Het pluizenfilter van de droger kun je dan beter een harenfilter noemen ;-)
Volgende keer koop ik in elk geval geen stoffen bank meer, maar liever iets dat ik nat af kan nemen.

Qua kleding ga ik maar voor de makkelijke oplossing: Zodra ik van mn werk kom het oude kloffie weer aan en je nergens druk om maken. In de droger gaan de haren wel weer weg. En 's ochtends voor ik naar het werk ga dus niet op schoot, oppakken ed... Onze katten weten dit inmiddels en slapen gewoon door zonder om aandacht te vragen
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

In tegenstelling tot de reactie hierboven ben ik groot fan van de plakrollers van de Xenos (ieder zijn ding hoor!). Ik heb altijd een voorraadje in huis.

Op de bank hebben wij van die fleecedekens liggen en die doe ik ook altijd af met de roller om het ergste weg te halen en natuurlijk regelmatig wassen.

Bij mijn kleding neem ik er maar genoegen mee dat er af en toe een kattenhaar op zit en als het te erg is, dan dus met de roller erover.

De tip met de huishoudhandschoen is trouwens ook bruikbaar. Heb ik ook geprobeerd, maar is nogal RSI-veroorzakend :smile:
Vandaar toch overgegaan op de plakrollers.

Overigens heeft onze kat ook de gewoonte om op lege rugzakken te willen liggen, dus die zitten ook altijd onder de haren. Wederom zijn die plakrollers geniaal.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wij hebben een plakroller zonder plakband (hier ben ik niet kapot van)
maar eentje die vanzelf kleeft en die kun je afspoelen. We rollen wat af :roll:
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gesloten