Perzje meets Doggies...Help!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
SnowWhite
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2007 14:17

Perzje meets Doggies...Help!

Bericht door SnowWhite »

Hoi allemaal,

K'ben hier nieuw op het forum :) En ik heb al het één en ander kunnen lezen waar ik veel aan zal hebben.

Gisteren hebben wij onze trots SnowWhite mogen ophalen. Ze is een witte Perz ( een poesje ), geboren op 2 Februari dit jaar.

De reis viel ons ( en Snow ) enorm mee, ze heeft vrijwel heel de weg liggen slapen in mijn armen. Ik vond het zo zielig om haar in een benchje te doen ( die we hadden meegenomen )

SnowWhite is opgegroeit met 15 andere Perzen ( een Cattery ) dus ze is heel wat drukte om zich heen gewent. We hebben heel erg naar de komst van Snow uitgekeken, en ik wil het haar hier heel graag naar haar zin maken.
Hieronder komen mijn vragen:
* We hebben 2 kleine wat oudere hondjes ( een Yorkje en een havanaizer ) Ze hebben elkaar gisteren ontmoet maar dit ging eigenlijk helemaal niet goed.
De hondjes zijn nogal nieuwsgierig en die vinden het allemaal enorm interessant dat kleine witte pluizenbolletje.
Het probleem zit hem ook niet dat de hondjes 'raar' doen tegen Snow, maar Snow ziet een vriendschappelijke band met haar nieuwe 'zusjes' duidelijk niet zitten!
Zodra ze één van de hondjes ziet, gaat ze blazen, maakt een bolle rug en haar staart word 4 keer zo dik ( ook haar haren gaan gigantisch overeind staan ) Als ze weet dat de hondjes in de woonkamer zijn, komt ze ook haar krabpaal niet uit.
Ik ben vreselijk bang dat het niet gaat goed komen, en maak me echt zorgen. Dus als iemand tips heeft???

*Snow eet gelukkig heel goed, we geven haar wat de Breeder ook gaf 'Nutro Choice'. Ze drinkt ook goed, en ze heeft al een paar keer netjes op de kattenbak geplast.
Ze heeft nog niet gepoept, en ze is nu toch al zo'n 24 uur bij ons in huis ( nu ik dit type )
Ik heb gelezen dat met Nutro Choice de ontlasting minder is..maar hoelang moet ik wachten voor ik me ( nog meer ) zorgen moet gaan maken? Ze heeft er duidelijk geen last van ( ze is heel de ochtend druk geweest met spelen en nu slaapt ze heerlijk )

Ik wil het allemaal graag goed doen, want we houden zoveel van haar.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes
SnowWhite
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot. Heel veel katten moeten enorm wennen aan honden, maar ze is jong, dus dat gaat echt wel lukken, maak je maar niet al te veel zorgen.

Je kunt je fokker vragen of deze een bench voor je te huur heeft en dan kun je haar daar steeds even in doen en de hondjes erom heen laten snuffelen. Zo voelt ze zich een stuk veiliger, zeker als je de bench gedeeltelijk afdekt met een grote handdoek en er een dikke handdoek in doet om zich in de verschuilen.

De rest van de tijd kun je ze dan beter in gescheiden kamers houden, zodat beide partijen rust krijgen. Bijvoorbeeld de hondjes in de woonkamer (die hebben de oudste rechten) en je katje tijdelijk in de slaapkamer met een lekker mandje, eet/drinkbakjes en kattenbak. De bench doe je dan in de woonkamer en daar zet je haar dan steeds een tijdje in, bijvoorbeeld een kwartiertje ofzo.

Wat betreft haar ontlasting: ze moet inderdaad wel gaan poepen, dus geef haar haar wat blikvoer van een ander merk of wat tonijn uit blik (op oliebasis) of wat olie over haar voedsel (niet alles tegelijkertijd dan loopt ze leeg!) en dan gaat ze hopelijk snel poepen, reken er wel op dat dat een beetje diarree kan zijn.

Maak je verder niet al te veel zorgen en geniet met volle teugen van dit prachtige poesje en je hondjes natuurlijk!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
SnowWhite
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2007 14:17

Bericht door SnowWhite »

Bedankt voor je antwoord :grin:

Snow heeft een mega-grote krabpaal staan met zo'n huisje erboven op. De hondjes zijn oud, dus die kunnen daar niet in of op. ( dat heeft ze inmiddels in de gaten )

De hondjes liggen met mand in de voordeel van de woonkamer, het achterste deel van de woonkamer ( een bijgetrokken kamertje ) staat de krabpaal van Snow.

We hebben al een Bench aangeschaft, voor het geval dat ze een rustig plekje zou willen maar helaas pindakaas...ze gaat hier niet in.
Snachts slapen de hondjes in de keuken ( ivm het nachtelijk plassen van 1 van onze hondjes ) en Snow slaapt bij ons in de slaapkamer. ( ze heeft haar plaatsje al gevonden op het bed :grin: )

Over die voeding, kan ik dan zomaar nu andere voeding geven ( voor één keer ) ? Ik heb wel zacht eten staan voor haar, en als het geen kwaad kan zal ik haar straks een beetje geven.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat betreft die bench: daar gaan katten bijna nooit vanzelf in, ze zijn bij dit wenproces echt bedoeld om de kat in te doen en weer uit te halen.

Zolang je kat op de knappaal zit kunnen de hondjes niet bij haar in de buurt komen en kennismaken door de snuffelen en dus duurt het wenproces veel langer. Gewoon je katje in de bench doen dus, dit is maar tijdelijk en echt niet zielig.

Wat betreft dat andere eten: ja hoor in dit geval is het belangrijk dat ze gaat poepen, dus kun je gewoon even tijdelijk een ander merk blikvoer geven. Ze gaat waarschijnlijk wel aan de diarree, maar dat is minder erg dan verstopt raken. Zodra ze gepoept heeft kun je weer terug naar je oude voedsel en dan geef je haar gewoon tijdelijk een paar keer per week wat blikvoer tot ze echt regelmatig ontlasting heeft.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Sandra W schreef:Zolang je kat op de knappaal zit kunnen de hondjes niet bij haar in de buurt komen en kennismaken door de snuffelen en dus duurt het wenproces veel langer. Gewoon je katje in de bench doen dus, dit is maar tijdelijk en echt niet zielig.
Sorry, ik wil je niet in de war brengen, maar ik zou dit niet doen. ;-) Het poesje is er nog maar 24 uur en het is dus hartstikke logisch dat ze nog niet gewend. Ik zou het wat de tijd geven en als ze over 2 weken nog zo reageert op de hondje, de bench pas proberen. Ze is nog jong, dus kan zeker wel wennen aan de hondjes!
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Gewoon alles z'n gang laten gaan komt vanzelf goed
Kan kort duren of iets langer
Heb zelf 7 katten en 2 honden en die hebben ook aan elkaar moeten wennen de ene kat went snel en bij de ander duurt het wat langer.
Mijn yorkje word door alle katten geaccepteerd en mijn engelse staf door 6 katten en ze slapen zelfs bij hem (in het begin moesten ze ook niets van de hond weten) alleen de siamees vind het niet goed dat staf bij haar komt maar ze accepteren elkaar zullen alleen net als de rest geen vrienden worden.
Gewoon hun gang laten gaan(als ze natuurlijk niet vechten) komt het vanzelf goed :grin:
Gebruikersavatar
SnowWhite
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2007 14:17

Bericht door SnowWhite »

Ik ben helemaal opgelucht ( En Snow denk ik ook :lol: )
Ik heb het gisteren nog even aangekeken, ze had geen pijn gelukkig.
Vanacht is ze lekker druk geweest, en ze heeft dan ook de grootste lol erin om onze voeten aan te vallen ( onze voeten lagen onder de dekens en zij lag boven de dekens ).

Vanochtend ging ze naar de kattenbak toe, maar had nog steeds niet gepoept.
Ik heb toen ( van het kittenpakket ) wat zachtvoer gegeven. Ze at niet alles op, maar liet het haar wel smaken. 15 minuten later ging ze weer naar de kattenbak toe. Ze had het iets wat moeilijk, maar ze heeft nu dus gepoept!
Ik geloof dat ik nog nooit zo trots geweest ben als vanochtend :lol:

De omgang met de hondjes gaat al iets beter, gisterenavond kwam ze zelf van haar krabpaal af en durfde in de buurt te komen van de hondjes. Ze wil nog niet dat de hondjes te dichtbij komen, maar het begin is er dus!

Iedereen bedankt voor jullie antwoorden, het heeft me enorm gerust gesteld! En ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van dit alles!

'Pootje van SnowWhite'
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Komt vanzelf goed met de honden en poes gewoon hun eigen weg laten gaan
Gesloten