# Overmatig haarverlies

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Kan een schimmelinfectie zijn of een (voedsel)allergie. Evt ook een hormonaal probleem, heeft de poes van mn ouders ook gehad, die was altijd kaal bij de staart.
alies
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:28

extreme haaruitval

Bericht door alies »

Mijn kater Mickey is nu 2jaar en is begin dit jaar heel ernstig ziek geweest. Het bleek een nierprobleem te zijn en gelukkig hebben we met langdurig injecties en pillen geven hem kunnen redden. Hij had toen een periode extreme haaruitval en aangezien hij nu ook weer vreselijk veel haren verliest ben ik bang dat het nierprobleem weer terug aan 't komen is. Hij geeft steeds vaker weer aan dat ik hem moet kammen maar hij heeft geen kale plekken en geeft mij verder wel een gezonde indruk. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Katten zijn op het moment ook ontzettend aan het verharen, dus dat zou het ook gewoon kunnen zijn.
Maar als je het niet vertrouwd en je denkt dat het weer iets met de nieren is, gelijk naar de dierenarts!! Niertjes zijn heel kwetsbaar, dus niet te lang wachten!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

veel haaruitval

Bericht door sacha »

Mijn kat heeft sinds ongeveer 2 dagen behoorlijke haaruitval.
Vorige week is ze ziek geweest, beetje diarree en ze was wat slomig. Dat is nu alweer een week in orde, ze speelt, eet goed, doet lekker maf.
Maar ze heeft ineens veel klitten, dat wordt meestal veroorzaakt door loszittende haren.
En ik kam ook alles heel makkelijk eruit.
Verder zie ik niks bijzonders, niet aan dr gedrag maar ook niet aan dr huid. Ziet er gewoon goed uit.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk dat het een reactie op haar ziekzijn is. Dat kan heel goed, ze heeft stress ervaren vanwege het ziek zijn en dan verlies je soms haar ;-)
sacha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2005 09:39

Bericht door sacha »

ok, en zou dat weer vanzelf over moeten gaan dus :?:

EDIT 12 januari:
Ik ben afgelopen vrijdag naar de dierenarts geweest en heb een soort hormomenkuurtje gekregen wat ik in 9 weken tijd weer af moet bouwen. Het gaat nu eigenlijk al goed.
Geen idee of het door het kuurtje al zo snel komt of dat het anders ook was overgegaan maar ja, het gaat weer goed met r :grin:
Gebruikersavatar
Phara25
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2007 13:36
Locatie: west-vlaanderen

Enorm veel haarverlies

Bericht door Phara25 »

hey hey hey!
ik zit met een enorm prb met mn witte kat appie, die verliest enorm veel haar das niet te doen, heb ook nog 2 andere zwartjes maar die verliezen nikske van haar, weet er iemand hoe ik dat zou kunnen verhelpen?
ik kam die dagelijks (is nogthans kortharige) maar veel haalt het niet uit, je kunt gewoonweg zien waar ze geweest is en nee ik laat ze niet buiten geeneen van de drie want er zitten hier teveel kattenhaters , mn oudste leeft al 8 jaar binnen de middelste 3 jaar en ons witje nu een jaar maar dat haar man dat ze verliest niet te doen......
hopelijk weten jullie mss middeltjes om dit tegen te gaan.

groetjes phara
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb ook een poes die heel veel haar verliest, echt hele bossen haar, en die kamde ik ook iedere dag tot ik hoorde dat je dat dus juist niet moet doen. Je schijnt namelijk ook de nog niet losse haren mee te nemen en het probleem dus erger te maken. Nu ga ik met een vochtige hand, zeemleren lap of doekje over haar rug en zo neem ik alleen de echt loszittende haren mee. Ze verlies nog steeds veel meer haren dan mijn kater, maar toch zie ik veel verschil met vroeger.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Het lijkt net of witte en lichte katten meer verharen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn poesje is een schildpadje en die doet net zo hard mee als een lichte kat met verharen, echt overal liggen zwarte haren, terwijl mijn grijze kater nergens last van heeft. Al haar haren lijken wel los te zitten, echt heel vreemd.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Bij ons verhaart Pepsi (helemaal zwart) het meest van de drie.
Guusje is zwart/wit en Fristi een lapje.
Hier hebben wij het vermoeden dat het ook aan de voeding ligt.
Guusje eet alleen maar Nature's best, Fristi driekwart en Pepsi alleen maar als hij echt honger heeft.
Guusje en Fristi hebben ook een zachte vachtje.

Ook de kleur van je huis speelt mee, op een donkere ondergrond zie je lichte haartjes natuurlijk veel beter.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gesloten