Nierinsufficientie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Jeetje, leverfalen :???:, wat raar dat ze dat opeens heeft. Ik hoop dat het dieet werkt. Ik heb dat ook gedaan toen met Linus, alles wat er over de nieren en katten is gelezen op internet.

Ik hoop niet dat hij er ongevoelig van wordt :shock:. Hij krijgt als het goed is de best AB voor deze ontsteking. Wel is een nierbekkenontsteking erg hardnekkig, er gaan maar een paar bloedvaten naartoe :???:. Ik wil ook nog de radioloog bellen over hoelang hij denkt dat we door moeten gaan, en de vervangende dierenarts waar we een keer geweest zijn. Toch even zeker weten of 2 x 6 weken wel genoeg is. Soms zitten katten maandenlang aan de AB namelijk.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Gelukkig zijn er diverse typen AB, dus dan kan er eventueel gewisseld worden, maar katten kunnen wel een tijdje op AB zonder dat het echt kwaad kan.

Verder wens ik jullie beiden heel veel sterkte, want ik lees wat jullie voor jullie katten doen en overhebben met enorme verbazing en bewondering. Wat een inzet en geduld, petje af!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Heel erg bedankt Sandra, het is soms best zwaar, maar goed, ik geef mijn lievelingetje niet zomaar op ;-).

Het gaat alleen iets slechter met Linus. Net nu mijn vriend op vakantie is voor een week :???:. Hij komt maandagavond terug. Als het dan nog slecht gaat gaan we waarschijnlijk een bloedtest laten doen. Als het dan nog zulke hoge waarden zijn en hij voelt zich zichtbaar slecht dan ga ik hem niet langer laten lijden. Dat heeft Linus niet verdiend natuurlijk.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Angelique,

Ik hoop dat ze inmiddels al weer thuis is?

Ik heb voor Linus een afspraak gemaakt om kwart voor vijf morgen bij de dierenarts, hij gaat dan weer bloed prikken. Als de waarden slecht zijn hoop ik dat de dierenarts nog iets kan doen om Linus door het weekend heen te slepen, mijn vriend komt namelijk maandagavond laat thuis (van vakantie), dan kunnen we dinsdag, als dat nodig is, de euthanasie doen :-(.
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Jeetje Wendy, het gaat nu toch ineens snel he. Merk je aan linus dat ie misselijk is? Coco lag echt zwaar voor pampus op de mat. Heeft Linus dat ook? Het lijkt me echt superheftig om straks al te weten dat het dinsdag gaat gebeuren... Ik hoop vooral dat het kan wachten tot je vriend thuis is. Voor jou, voor je vriend en voor Linus. Heel veel sterkte meid!
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Dankjewel Desiree, ja Linus wil ook graag op de mat liggen, en gisteravond ging hij in de kattenbak zitten :???:. Ik hoop ook dat hij dinsdag redt.. maar ja, even het advies van de dierenarts afwachten. Als hij zegt dat het zo niet langer kan dan houdt het op natuurlijk. Misschien kan hij nog iets met vocht ofzo.. Nou ja, afwachten maar. Het is inderdaad heel moeilijk zeg, het is ook zo definitief :-(.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hij voelt zich heel erg beroerd inderdaad. Hoewel zijn ogen er niet vreselijk veel anders uit zien.

Maar hij is net opgenomen bij de dierenarts. Ik vond het toch erg slecht gaan, en toen mocht ik opeens wel gelijk komen. Misschien is een beetje tijd om afscheid te nemen wel goed. Maar ja, ik wil hem ook niet onnodig laten lijden. Ik word vanavond gebeld door de dierenarts, het is echt zo vreemd om Linus niet hier te hebben, echt raar.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

De dierenarts belde gister en vond Linus er best rustig bij zitten :shock:, en vroeg "hoe slecht was hij eigenlijk thuis". Naja, ik zie toch wel aan mijn eigen kat dat het slecht gaat. Er kwam slijm uit zijn mond en hij viel steeds bijna om. Linus is er vannacht gebleven, echt zo rot, ik kan alleen maar aan Linus in een kooi denken :???:.

Vandaag krijg ik pas de uitslag van de bloedtest.. maar goed, ik ga straks natuurlijk gelijk om negen uur bellen. Was nog wat dingen vergeten te vertellen ook, dat hij lactulose krijgt bijvoorbeeld (voor de ontlasting) en dat hij alleen uit de kraan wil drinken.. een bakje water heeft echt geen zin..

Later meer dus...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik duim enorm met je mee je dat je om 9 uur goede waarden doorkrijgt van je dierenarts! Heel veel sterkte!

groeten,
Sandra
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Tjonge Wen, het eind lijkt nu toch echt in zicht hè... Ik duim met Sandra mee voor goede bloedwaarden, zodat je Linus straks weer mee mag nemen naar huis, en jij en je vriend (en Lynx) rustig de tijd hebben om afscheid te nemen.

Je hebt werkelijk álles gedaan om hem zo lang mogelijk bij jullie te houden. Als het moment gekomen is dat hij geen lol meer uit het leven kan halen, kun je hem voor de allerlaatste keer helpen. Het is een kl**e-job, maar wel een heel belangrijke... Heel veel sterkte meid. Hou ons op de hoogte.

Knuffel,
Dees
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Linus zat rustig voor zich uit te staren volgens de assitente.. hoe het dan echt met hem gaat weet ik nog niet, maar ja. Ik heb alles nog doorgegeven, helaas kon ze niet zeggen wanneer ze precies de bloedtest doen :???:. Gewoon afwachten dus, en ik weet ook niet of Linus vandaag mee naar huis mag. Als ze vanmiddag bellen vraag ik dat wel allemaal, en als hij eventueel het weekend moet blijven dan wil ik hem wel nog vandaag zien :-(.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat het einde voor haar nu echt nadert, je kunt haar nu alleen nog helpen door het einde zo zacht mogelijk te maken. Sterkte met het naderende afscheid.

groeten,
Sandra
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Ik ben het met Sandra eens. Het enige dat je kunt doen is haar waardig te laten gaan. Heel veel sterkte.

Groet,
Desiree
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Linus is om 18:15 heel vredig ingeslapen, de waarden waren giga hoog, en hij was er heeel erg slecht aan toe. Dit was dus echt het beste voor hem, ons lieve gekke katje. Het is echt heel erg onwerkelijk, maar ik heb ook een soort van opluchtinggevoel, echt heel gek. Hij lijdt nu tenminste niet meer, dat was zo zielig de afgelopen week :-(.


Angelique, heel veel sterkte!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dus toch! Het zat er aan te komen, maar de shock is er bij mij niet minder om. Arme kat, zo jong al zo ziek worden, ik had hem graag nog zoveel meer tijd gegund.....

Wendy, van mijn kant heel erg veel sterkte met je verlies toegewenst. Huil er maar lekker om, dat lucht op en na een tijdje zijn er gelukkig heel veel mooie herinneringen om aan terug te denken.

groeten,
Sandra
Plaats reactie