Oude kat die wegloopt en overal plast!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
Manon1

Oude kat die wegloopt en overal plast!

Bericht door Manon1 »

Wij hebben een poes van 17 jaar en die plast als ze haar zin niet krijgt. We laten haar nu dus steeds buiten en 's nachts in een mandje tegen de kattenbak aan. Dit is natuurlijk geen leven voor een oud beestje.
Nu gaat ze sinds 2 dagen een heel stuk van huis bij een andere mensen naarbinnen. Gelukkig belt de vrouw steeds als ze er weer is, maar is natuurlijk wel vervelend. Wie weet wat we hieraan kunnen doen????
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Re: Oude kat die wegloopt en overal plast!

Bericht door Helmie »

Manon1 schreef:Wij hebben een poes van 17 jaar en die plast als ze haar zin niet krijgt. We laten haar nu dus steeds buiten en 's nachts in een mandje tegen de kattenbak aan. Dit is natuurlijk geen leven voor een oud beestje.
Nu gaat ze sinds 2 dagen een heel stuk van huis bij een andere mensen naarbinnen. Gelukkig belt de vrouw steeds als ze er weer is, maar is natuurlijk wel vervelend. Wie weet wat we hieraan kunnen doen????
Het lijkt wel of ze een beetje aan het dementeren is.
Heb hondjes gehad die steeds naar buiten liepen en op de zelfde plaats plasten als 1 minuut daarvoor was hij vergeten dat hij dat net gedaan had.
Etc... vergelijkbaar als bij mensen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het zou ook heel goed een blaasontsteking kunnen zijn, dus ik adviseer je om eventjes met wat urine naar de dierenarts te gaan, of beter nog met de kat zelf voor een check-up, want ze is natuurlijk al wat ouder en niet meer zo sterk. Laat je ons weten wat de dierenarts zei?

groeten,
Sandra

PS: katten plassen niet in huis omdat ze hun zin niet krijgen (dat is meer een menselijke redenatie), maar omdat ze iets mankeren of omdat ze hun ongenoegen/stress over iets uiten.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Moet ze 's nachts buiten blijven of begrijp ik dit verkeerd? Verder sluit ik mij aan bij Sandra.

Ze is een oude dame en verdiend alle respect. Dit hoort er ook bij misschien
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten