kleine gedragprobleemjes

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Divine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2007 12:23

kleine gedragprobleemjes

Bericht door Divine »

Ik heb een aantal vraagjes:
- Af en toe kan mijn kat (kater) hevige hyperactiviteit vertonen, hij rent dan binnen rond gelijk een kieken zonder kop. zit dan even rustig neer, maar als je passeert zou hij wel eens durven een poot uitsteken naar je, met zijn nageltjes, alsof ie me wil tegenhouden. hij heeft dan ook veel aanvalneigingen.

- de kat is behoorlijk aanhankelijk, maar als je hem over zijn rugje aait, kan ie plots zo uitschieten, en klauwt hij naar je hand/arm, en bijt dan, is volgens mij wel niet agressief bedoeld eerder speels. maar is dus wel beu, dan stop ik met aaien, en negeer hem, maar dan blijft ie aanvallen (naar mijn voeten ofzo) hij bijt niet heel hard, maar toch hard genoeg, je ziet zijn tandjes, of nagels vaak in je hand.

-hij heeft geen speeltjes, we hebben al een paar keer poging gedaan speeltjes te geven, maar hij moet ze niet hebben, hij speelt er 2 seconden mee en dan is het gedaan, kijkt ie er nooit meer naar om. ofwel is hij er bang van (als het lawaai maakt). hij speelt wel met de mat, krapt er ook aan, en met oorstokjes (favoriete speeltje).

- nog een groot probleem, we dachten, omdat hij graag op de mat en in de zetel slaapt, hebben we hem een pluizig matje gekocht om op te slapen, hij sliep er 2 weken op, en nu moet hij het nie meer hebben. ik vind het echt beu dat hij in de zetel slaapt, en ie weet dat het niet mag, want als hij me hoort en ziet springt ie snel uit de zetel. hoe kan ik hem enkel op zijn matje laten slapen?hij is echt fan van wol en pluizige dingen (truien) dan duwt hij met zijn pootjes (mensen zeggen me weleens dat dat een melkinstinct is, dat ze dat ook doen bij de moeder), en krapt hij eraan, al spinnend.

-heel vaak doet de kat ook zijn behoefte op de rand van de kattebak, wil dit zeggen dat de kattebak te klein is?

dit zijn vele vragen, sorry daarvoor, hopelijk kan iemand me helpen, ik heb al vanalles geprobeerd (vb. straffen met waterspuit enzo) maar ik doe toch nog iets verkeerd. Onze kater is gecastreerd, dus we dachten dat die hyperactiviteit daarmee opgelost zou raken. hij plast toch al niet meer overal in de zetel (wat ie vroeger wel deed)
alvast bedankt,
Divine
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Bovenstaand bericht is verplaatst naar Overige, omdat er meerdere vragen in staan.

Divine, voor elk van deze vragen bestaan reeds topics op dit forum. Gebruik de zoekfunctie bovenaan het scherm om ze te vinden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten