Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hier loopt ook zo'n schrokkerdje. Nu ja, liep. Onze katjes komen uit een gezin met veel katten. Het poesje kwam na 8 weken bij ons. Het katertje Musti pas na 5 maanden. Hij was als enigste overgebleven van 2 nestjes. Hij at ook alle brokjes in 1 keer op en schrokte ze echt naar binnen. Alsof hij uitgehongerd was. Probleem alleen dat hij regelmatig alles terug overgaf.

We zijn dan overgeschakeld naar een systeem van 5 keer kleine beetjes. Dat gaf hem geen problemen meer. Maar we moesten nu wel ons ander katje extra aansporen om te eten, want Musti palmde echt alles in.

Sinds december/januari is er veel verbetering gekomen in Musti's eetgedrag: hij is nog steeds even hevig als hij zijn brokjes krijgt, maar eet beduidend rustiger en kan al eens brokjes laten staan. Ook Woefie, de andere kat, vaart hier beter bij. Die kan terug, zoals ze het graag heeft, wat meer haar etenstijden spreiden.

Ik weet niet of alle katten dit uiteindelijk kunnen leren, maar met veel geduld lukt het dus blijkbaar wel om aan hun verstand te brengen dat ze bij jou geen honger moeten lijden en dat er altijd brokjes (zullen) zijn. En geloof me, Musti is echt hardleers...
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

banoentje schreef:Gaat Misty naar buiten? Katten die buiten gaan drinken vaak liever uit plassen dan proper kraantjeswater ;-) . Zo lijkt het natuurlijk alsof je kat thuis niets drinkt terwijl hij z'n vocht van buiten haalt.

Groetjes Kathy en Kimba
ze blijft lief binnen bij mij :) niet omdat ze niet naar buiten mag maar vanwege het feit dat ik in een bovenwoning woon en niet de mogelijkheid heb om een kattenluik te plaatsen of naar beneden te lopen als ze bij de deur zit.

ze speelt wel door heel het huis want van mij mag ze op slaapkamer, hal, woonkamer en badkamer komen :) Moet alleen de afvalbak even veilig stellen anders gaat ze er in zitten :D
Heleen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:14
Locatie: Winschoten

Bericht door Heleen »

Toen onze kleine kat in diaree was heb ik kippengehakt lang door gekookt.
Dan ging ik rijst, kippengehakt en beetje van dat nat waar kippengehakt in gekookt was door elkaar mengen en goed prakken.

Groetjes Heleen.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

Mijn katertje Tommy geeft sinds gisteren na alles wat ie binnen krijgt over.

Gisteren heeft ie wel iets van voer uit blik van whiskas gekregen maar hij gooide het er een uur later allemaal weer uit.

Vervolgens geen blikvoer meer gegeven maar vanochtend moest hij weer overgeven.

Ook eten ze allebei, Tommy en Misty, hun brokjes niet meer allemaal op sinds de kittens geboren zijn.

Eet Tommy dan gewoon te gulzig waardoor ie overgeeft?
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Misschien dat het aan het blikvoer lag, maar als hij blijft overgeven, dan zou ik toch maar even naar de dierenarts gaan.
Het is niet erg als een kat een keertje overgeeft, maar als hij niets meer binnenhoudt moet je gelijk naar de dierenarts.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Van Whiskas is wel bekend ook dat veel katten daar niet zo goed tegen kunnen, dus je zou eens ander merk kunnen proberen En als het is omdat ie schrokt grotere brokken geven en maar af en toe wat natvoer. Is dit allemaal niet het geval, dan zeker naar de DA
Gebruikersavatar
Brian
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jun 2006 12:13

Bericht door Brian »

hallo allemaal .. Het is nu al een maand dat ik musti heb en die eet nog steeds geen brokjes :s

Wat moet ik doen ... ?

Hij eet ze zeer zelden als ik er wat lauw water overeen doen of wa kittenmelk.. Maar anders helemaal niet ...

Ik geef baby van rc. En nat voer ( 1 zakje per dag van whiskas junior )
=: Trotse eigenaar van Musti vanaf 10 mei 2007 :=
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Misschien lust hij wel kittenbrokjes of volwassenbrokjes, want dat mogen kittens na 3 maanden ook hebben. Probeer eens wat verschillende merken en smaken uit en wie weet vind hij er iets lekker van.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Je zou ook eens carnibest kunnen proberen of prins. Dat is vers vlees en is er ook voor kittens

Ik heb sinds dit weekend twee kittens erbij en die vinden het heerlijk!
Minou gaf ook vaker over toen ze whiskas ofzo kreeg, maar sinds zij natuurlijke voeding krijgt, geeft ze nog maar zelden over..
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Mijn kat geeft veel over

Bericht door Kelly »

Dag allemaal,

Mijn kat van 2jr geeft vaak over, en dan meestal 's morgens na het eten. Je ziet dat de brokjes niet helemaal verteerd zijn...
Nat voer geeft hij nooit terug, misschien heeft het er ook mee te maken dat Sammy nooit kauwt! Klinkt heel raar maar hij slikt bijna alles meteen door...

Kan iemand me helpen? Of advies?

Bedankt
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Moeilijk....duidelijk is dat zijn maagje moeite heeft met zijn schrokgedrag....zou het kunnen dat Sammy gewoon honger heeft, en dat het de oplossing is om gedurende de dag wat voer voor hem te laten staan?

Of misschien zijn brokjes verweken in water, zodat ze wat zachter zijn?

Ik weet het ook niet hoor, misschien helpt dit je al om in een bepaalde richting te denken! Sterkte ermee!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je zou het voer kunnen gaan verdelen over echt kleine porties, zodat hij niet kan schrokken 's morgens vroeg.

kan hij 'savonds en 'snachts bij zijn voer? Dan hoeft hij smorgens minder te schrokken
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kelly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 sep 2006 20:39

Bericht door Kelly »

Ja hij er staat elk moment van de dag voer voor hem klaar...
en als ik het voer zachter ga maken... is dat niet slecht voor zijn tandjes??
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Ja, dat wel, maar dat zou je op kunnen lossen d.m.v. kauwstaafjes of harde snoepjes (waarna je wel oplet op zijn gewicht natuurlijk!). Dat kotsen wat hij steeds doet lijkt me nog veel slechter voor zijn tanden!
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Welk voer krijgt hij? Er is ook voer dat speciaal gericht is op dieren met een gevoelige spijsvertering (die dus steeds spugen)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie