Hoe hoog kunnen katten springen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Sandra1987

Hoe hoog kunnen katten springen?

Bericht door Sandra1987 »

mijn vraag is : Overleefd een kat het als ze van 4 hoog (flat) naar beneden springt?

Vanaf Welke hoogte kunnen ze springe / vallen zonder zich te bezeren
Marlene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 dec 2006 18:39
Locatie: Groningen

Bericht door Marlene »

Ik was laatst bij de dierenarts en de kat die na ons aan de beurt was, was van twee hoog gevallen en had een zeer pootje. Die had het dus wel overleefd.
Waarom wil je dat eigenlijk weten?
In the middle of a world that has always been a bit mad, the cat walks with confidence.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik denk dat het heel verschillend is . Een kat die van 1 hoog valt kan op een open raam eronder terecht komen en zijn rug breken.
Maar ik ken ook verhalen van katten die hoger uit een raam zijn gevallen en niets mankeerden.

Niet uit proberen hoor!!! ;-)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Ik ken ook een kater die ooit van twee hoog naar beneden is gelazerd. Hoewel hij wel wat dingen gebroken had loopt hij nu nog steeds vrolijk stoer te zijn. Het hangt 'm denk ik helemaal van de manier van vallen en landen af.

Inderdaad: dit niet uitproberen! :nshocked:
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hoi,

Waarom wil je dat eigenlijk weten?
Ik ken een kat die van vier hoog viel, het wel overleefd heeft na een paar werken in de lappenmand gelegen te hebben.

Tip: Probeer het niet uit!

Minou
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Mijn tip: Probeer het niet uit!!

Maar het schijnt dat een kat beter van 3 hoog kan vallen dan van 1 hoog. Dan hebben ze namelijk nog de mogelijkheid om zich op dusdanige manier te draaien dat de klap wel meevalt. Hoe het precies zit weet ik ook niet, ik heb het nog nooit geprobeerd van mijn flatje van 6 hoog.
Er heeft hier trouwens lang geleden op het forum ook een verhaal gestaan van een kat die van 6 hoog was gevallen en het overleefd heeft.

Maar last but not least; Don't try this at home!!!
Sandra1987

Spinghoogte

Bericht door Sandra1987 »

Dank jullie wel wou het weten omdat ik sinds kort ben verhuist naar 4 hoog en ze speelt nogal op het balkon maar ja weet nu dat ik het balkon ga afschermen zodta ze niet naar beneden kan vallen. Dank jullie voor het antwoord.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hey Muis!

Een kat kan inderdaad beter van 'hoog' vallen. Ze maken tijdens hun val een draaibeweging waardoor ze op hun poten terechtkomen. Als ze van 'laag' vallen hebben ze niet de tijd om zich te draaien en kunnen ze de schok van de val niet opvangen.
Ik heb dat ooit is gezien in een documentaire over katten. Ze lieten die draaibeweging zien in slow motion, best knap!!

Groetjes Kathy en Kimba
Esther00885

5 hoog

Bericht door Esther00885 »

Zo ik zag toevallig dit forum aangezien mij kat gister avond van 5 hoog is gevallen.. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan en die zei dat er helemaal niks aan de hand was, ze kan niet lopen maar goed..
Natuurlijk heb ik vanacht geen oog dicht gedaan om te zien hoe het met dr ging. Tot groote schrik begon ze te plassen op de handdoek en het was allemaal bloed met stolsels erin, nu heb ik om 10.10 een volgende afspraak en maar kijken wat ze nou heeft.

Echt als je dit zelf mee maakt ga je door een hel!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat zal inderdaad enorm schrikken zijn geweest! Het bloed in haar urine klinkt niet goed, misschien heeft ze één van haar organen beschadigd door de val. Ik duim voor je dat de schade meevalt en dat je kat niets ernstigs aan dit avontuur overhoudt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Waarschijnlijk heeft ze toch inwendig letsel opgelopen.
Duimen maar dat het meevalt.
Sterkte ermee!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

banoentje schreef:Hey Muis!

Een kat kan inderdaad beter van 'hoog' vallen. Ze maken tijdens hun val een draaibeweging waardoor ze op hun poten terechtkomen. Als ze van 'laag' vallen hebben ze niet de tijd om zich te draaien en kunnen ze de schok van de val niet opvangen.
Ik heb dat ooit is gezien in een documentaire over katten. Ze lieten die draaibeweging zien in slow motion, best knap!!

Groetjes Kathy en Kimba
Nou mijn vorige kat is van 2 hoog gevallen en die heeft die val toch mooi niet overleefd :???:
Marlene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 dec 2006 18:39
Locatie: Groningen

Bericht door Marlene »

Ronja is vorige week hier ook uit het raam gevallen van twee hoog. Onder mijn raam is een parkeerplaats, dus ze is op de tegels gevallen. Toen ik haar beneden ging halen zat ze heel zielig te miauwen en ze had een bloedneus, die flink bloedde. We zijn naar de dierenarts geweest en ze heeft pijnstilling en antibiotica gekregen, want haar kaak en rechter voorpootje waren gekneusd. De dierenarts zei dat ze geluk had gehad, en ook dat ze nog zo jong is (zes maanden) heeft volgens hem wel geholpen. Ik was best wel heel erg geschrokken, maar alles gaat nu weer perfect met haar! Ze is weer helemaal de oude, alleen iets aanhankelijker naar mij toe, en dat is alleen maar positief, toch?
In the middle of a world that has always been a bit mad, the cat walks with confidence.
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Ik zou het zeker niet proberen maar het is afhankelijk van welke verdiepping dat een kat valt. Een vriend van mij had een kat die van 4 hoog is gevallen en een poot heeft moeten laten amputeren.

Maar als ik het me nog goed herinner is een val tussen de 2de en 3de of 4de verdiepping vaak met erg slechter afloop en daarboven of onder hebben ze vaak minder kans op een slechte afloop. Het zou inderdaad te maken hebben met het maken van een draai in de lucht waardoor ze op hun pootjes terecht komen en deze kunnen ze bij een val van de eerder genoemde verdieppingen niet maken. De 1ste verdieping zou geen probleem zijn gezien de hoogte.

Ik hoorde een tijd geleden een verhaal van een kat die van de 9de verdiepping gevallen zou zijn en alleen flink dizzy was en na een paar minuten weer verder kon. Persoonlijk lijkt me dit verhaal erg overdreven.

Maar het dicht maken van je balkon lijkt mij altijd nog het beste als ze niet op je balustrade gaat liggen anders heb je een ander probleem.

Succes met klussen!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hier ook een verhaal van een kat die vroeger een keer van af de eerste verdieping naar beneden was gevallen. Met een gebroken kaak als gevolg :???:

Dus inderdaad, zorgen dat je katten veilig op het balkon kunnen, of er bij blijven, of niet op het balkon.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten