Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

slechte ervaringen

Whiskas (nat):
de kat die ik met mijn ex had, kreeg dat te eten en kreeg meteen ontstoken tandvlees. van de dierenarts kreeg hij toen een brokjes dieet (van Hills) en het was heel snel weer over

Iams (nat):
mn kittens (en ik) vinden het niet zo lekker ruiken en eruit zien. Plus dat de fabrikant (van eukanuba en iams) ook wat dierproeven gedaan heeft waar ik het niet mee eens was.. helaas kwam ik daar te laat achter. Als het op is koop ik het ook niet meer. Hun ontlasting gaat er ook ontzettend van stinken.

goeie ervaringen

Hills (nat):
Ruikt lekker, zit veel vlees in en de katten smullen ervan!

Carocat (droog):
Is een goedkope premiumvoeder (7 kilo voor afgerond 16 euro). De katten eten het ook goed en de ontlasting stinkt niet.

Prins (droog):
De kittens vinden dit lekkerder dan Carocat maar het is wel duurder ;-) . Ik zelf vind dit ook een hele goeie premiumvoeder.
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Vandaag zag ik bij de AH natvoer van Perfect Fit en Purina One. Beide 12 zakjes in 3 of 4 verschillende smaken voor 3,49
Heb nog een lading Gourmet staan, maar ik ga dit zeker proberen. Als hoogwaardig natvoer ook in de supermarkt wordt aangeboden, en Dap eet het, ben ik straks blij.

Wij geven trouwens al een tijdje geen Whiskas meer. Had een tijd geleden die Whiskas zo rijk aan..vis. Die rook precies hetzelfde als de vleesversie, en er zat ook hetzelfde in! Helemaal geen vis!

Dus nu krijgt Dap Gourmet (Gold geroosterde stukjes, of Diamant) of Sheba. De mousses vind hij niet lekker. En ik moet zeggen dat de inhoud er best appetijtelijk uitziet. Niet dat ik het zelf zou eten, maar de kip ziet er uit als gekookte kip, en de tonijn naar tonijnsalade die ik zelf ook eet. Hoewel het vlees wel iets minder qua kwaliteit is natuurlijk.

Verder geef ik Dap nu een mix van TechniCat, RC skin, Purina One Rice & Chicken, Opticat van de Lidl en Perfect Fit Active. Hij is erg snel uitgekeken op een soort brokjes, en nu eet hij gewoon alles. En het is allemaal goed hoogwaardig voer. Zijn ontlasting is prima, zijn vacht glanst en hij ruikt zoals hij moet ruiken.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

die sheba vlootjes eten ze hier ook ontzettend graag en inderdaad het ziet er echt gewoon kip uit. De varianten met garnalen: echte scampi's!!
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Hier krijgen de poezebeesten, droogvoer Royal Canin indoor 27, ze krijgen op Zondag koolvis met een gekookt eitje en daar doen ze het goed op.
De kattenbakken stinken minder en soms blijft er nog wat voer staan.
Ze krijgen ook 2X per dag vers drinkwater.

Echt een aanrader! :smile:
Groetjes Wolly Wobbel, Sneaky, Kosmo, Leia en Wonka
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Is dat een hard gekookt ei?

Tja, als ik Dap een soort droogvoer geef, eet ie nauwelijks. En nu eet ie prima, met z'n 'ik ben een verwende kat, en ik wil het zoals het mij uitkomt' houding ;)
Hij weet toch wel dat ie het voor elkaar krijgt :O
Dappie rules!
Gebruikersavatar
nosja
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:18
Locatie: Limburg

premium kattenvoer

Bericht door nosja »

Binnenkort krijgen wij een kruising Noorse boskat. Zijn vacht is nogal verwaarloosd en hij is aan de magere kant. Momenteel woont hij nog in het asiel. Inmiddels is het me duidelijk dat er veel verschil zit in broekjes. mn in de " gewone brokjes" zoals Tom poes e.d. en de topmerken. Hebben jullie ervaring dat die verschrikkelijk dure merkbrokjes ook daadwerkelijk beter zijn? De dierenwinkel zegt van wel. (beter voor de nieren, beter voor de vacht, geen stinkende kattenbak, veel minder haarballen e.d.) Maar die dierenwinkel wilt natuurlijk geld verdienen.
De c1000 verkoopt TOPKAT++++, met dezelfde eigenschappen, alleen veel goedkoper. De Aldi heeft zo ook zijn eigen TOPmerk zo-ook de Lidll. Als ik de verpakking moet geloven beloven ze hetzelfde en zit er nietzoveel vit en bouwstoffen in als in de Royal Canin of de IAMS. Wie heeft ervaring hierin.? Is het echt zo dat de kattenbak minder ruikt bij Topmerken?
[/b]
Piekeren lost niets op van vandaag en neemt de kracht weg voor morgen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

In jouw geval zou ik voor een magere kat zeker in het begin premiumbrokjes kopen. Er zijn zelfs brokjes voor de langharige kat van Royal Canin. Topmerken zijn echt beter dan supermarktmerken, maar als hij weer in topconditie is (op gewicht en met een glazende vacht) kun je best op een ander merk overgaan. Koop niet te vaak blikvoer, want daar zitten niet genoeg voedingswaarden in, ze gaan er van stinken (uit de bek en ontlasting) en ze kunnen tandvleesproblemen krijgen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
nosja
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:18
Locatie: Limburg

Bericht door nosja »

[quote="Sandra W"]In jouw geval zou ik voor een magere kat zeker in het begin premiumbrokjes kopen. Er zijn zelfs brokjes voor de langharige kat van Royal Canin. Topmerken zijn echt beter dan supermarktmerken, maar als hij weer in topconditie is (op gewicht en met een glazende vacht) kun je best op een ander merk overgaan. Koop niet te vaak blikvoer, want daar zitten niet genoeg voedingswaarden in, ze gaan er van stinken (uit de bek en ontlasting) en ze kunnen tandvleesproblemen krijgen.

groeten,
Sandra[/quote]

Hoi Sandra,
Ik was zowiezo van plan om de kat geen blikvoer te geven maar het te laten bij de brokjes. Ik twijfel alleen bij het merk. Ik heb het niet over de brokjes van Whiskas, Gourmet of de tompoes, maar over de brokjes waarvan ze vermelden dat het alles bevat wat de kat nodig heeft en waarvan ze zeggen dat de urine en ontlasting minder wordt en minder stinkt. Na wat struinwerk op internet staan de Premium brokken van de Aldi, C1000 en de liddl naast de merken van Royal canin e.d. Er zit hetzelfde in. Nu is mijn vraag? Zijn ze ook hetzelfde? Is dit net zo iets als waspoeder, gemaakt in dezelfde fabriek, maar door de reclame is het ene product veel duurder dan het andere. maar werken ze hetzelfde.
Heeft iemand hier ervaring mee?

gr. Nosja
Piekeren lost niets op van vandaag en neemt de kracht weg voor morgen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Sorry, dan had ik je vraag niet goed begrepen. Ik koop zelf One of Perfect uit de supermarkt en dat zijn ook merken die alles bevatten net als Royal Canin en Hills, dus ik denk dat je met dergelijke merken (dus ook die jij noemt) wel goed zit.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
nosja
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:18
Locatie: Limburg

Bericht door nosja »

:-P Hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor... Ik was misschien wat onduidelijk in het verhaal.
Ik wil gewoon het beste voor mijn kat, maar er wel het minste voor betalen...... :lol:
Piekeren lost niets op van vandaag en neemt de kracht weg voor morgen
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Hier ook One of Perfect Fit, RC vind ie niet zo lekker, en volgens de dierenwinkel hoef ik Hills of Prins dan ook niet te proberen. Dus lekker in de supermarkt premium brokjes halen. Qua prijs scheelt het wel wat met RC, maar niet veel als je alles door rekent..
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ach ja, dieetvoer (in mijn geval blaasgruisvoer) is helaas nog veel duurder en dat is echt noodzakelijk.

Gisteren kreeg mijn kater als absolute uitzondering een piepklein beetje blikvoer en vandaag zag ik helaas al verschil (heel lang op de bak om te plassen). Misschien is het toeval, maar dat doe ik dus nooooit meer :oops:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
nosja
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:18
Locatie: Limburg

Bericht door nosja »

Ik heb inmiddels 3 zakjes in huis. Kleine proefverpakkingen van 1 week. van Topkat++++ (c1000) Iams en Royal canin. Ik ga het gewoon proberen. Elke week een ander zakje en dan kijken of er verschil te bemerken is in die week Qua stank kattenbak. Dat zal wel op te merken zijn na 1 week dacht ik He?
Ik moet nog een weekje wachten, 7 maart mogen we hem ophalen. (zielig hoor, hij zit in een klein hokje met een kattenbak en een bakkie voer en water. ) Die week duurt nog lang..... zucht....

Ja, dieetvoer is inderdaad erg duur. Jammer dat hij op de verwennerij niet goed reageerde. Mag hij ook helemaal geen verse vis of vlees af en toe? :?:

groetjes
Nosja
Piekeren lost niets op van vandaag en neemt de kracht weg voor morgen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb het nog niet aangedurft om het te proberen, omdat de urinebuis van mijn kater echt heel erg verstopt is geweest en we een tijd hebben lopen modderen.

Nu gaat alles eindelijk weer goed, maar ik zou inderdaad best wel eens een verwennerijtje willen geven. Iemand tips?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
tosca
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2007 18:57

brokjes

Bericht door tosca »

hallo,

ik ben een nieuwe kattenbezitter en heb de topic over kattenbakvullen flink gelezen en gevolgt.
dan nu het vervolg want de kattenbak wordt gevuld met ide inhoiud van het voer wat ze krijgen.
wij hebben sinds 3 weken 2 katten, Tinky een geholpen poes van 9 jaar die vaak alleen maar wiskas kreeg en Cashew een exkater van 4 jaar uit het asiel.
we hadden een zak tompoes gekocht wat ze beiden goed eten, alleen de bak die ruikt beduidend wel gemixt met de wiskas die we met Tinky meekregen de senior versie.
ik heb diverse proefzakjes gehad voor 1 dag dan dus kan niet zeggen of de stank dan minder is, wel merk ik met de litterpearls dat de lucht minder snel blijft hangen dan de gewone kattenbakkorrels.
alles wordt hier goed gegeten alleen kan Tibnky niet tegen sardientjes :shock: van wiskas ze gaf 3 keer flinmk over de derde keer kon ik het opvangen in een bakje dat scheelt een hoop ruim werk :grin:
ik bestelde voor mijn hond altijd het voer op http://www.beestachtiggoed.nl en wil dit ook voor mijn katten doen.

hier kan ik het voer niet scheiden want ze hadden vaste plekken voor hun bakjes maaar ze hebben zich bedacht dat het voer wat de ander krijgt toch wel lekkerder is :lol: vandaar dat ik het meng.

ik denk erover om RC fit 32 voer te geven want dat is tot 10 jaar dus daar kan ik ze beide gewoon van geven zonder dit te hoeven mengen.
kan het schadelijk voor mijn andere kat zijn als hij al wat seniorenvoer krijgt? bij mensen die op leeftijd zijn eten toch ook wat iedereen eet alleen wat minder 8-) (met uitzondering van die zieke mensen dan hoor!)
misschien koop ik wel een grote ton en mik ik daar diverse duurder merken doorheen kan dat?
tja ik heb altijd honden gehad en helaas veelste vroeg afscheid van moeten nemen en geloof echt dat voeding/brokken hier aan kunnen bijdragen. dus ook ik wil het allerbeste voor mijn poezebeesten zodat wij nog lang van ze kunnen en mogen genieten.

groetjes van Tosca
Plaats reactie