kaal boven de ogen

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Kareltje

kaal boven de ogen

Bericht door Kareltje »

Ik heb een poes die 10 jaar oud is.
Sinds +- 2 a 1,5 jaar geleden begon ze te krabben vlak boven de ogen.
In zeer korte tijd was ze daar kaal. De dierenarts heeft toen gekeken en kon niks vinden. Ze heeft toen een spuitje gekregen voor de jeuk (pretnison was het). Tevens werd ons aangeraden om een kap om te doen bij haar. Na 2 weken was het over en hebben we de kap weer afgedaan.
Na een tijdje kwam het weer terug. Hebben toen een afschraapsel gedaan en speciale allergie voeding gekregen maar niks werkt. Het enigste dat ze nu nog kunnen doen is pilletjes pretnison geven om de dag en dat vind ik zelf niks. Ik wil niet dat mijn poes van binnen uit langzaam dood gaat. We zijn nu bezig met de aller nieuwste voeding die nog hypoallergeen moet zijn.
Wie o wie herkend dit of weet wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het zou inderdaad voedselallergie kunnen zijn en dan zie je na een tijdje hele goede resultaten als je Hypoallergene brokjes geeft (en echt niets anders!).

Prednison is inderdaad een prima middel tegen jeuk en niet al te erg als het tijdelijk wordt gegeven, maar er zijn ook andere jeukremmers. Misschien is dat wat voor de langere termijn, maar dan alleen als er echt geen andere oplossing is.

groeten,
Sandra

PS: is een vlooienallergie al uitgesloten? Dat heeft ook ondragelijke jeuk.
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hoi,

Ik heb niet echt tips voor je wat eten betreft, al schijnt barfen erg goed te zijn voor dieren, waardoor ze minder last hebben van kwaaltjes.

Wat je zou kunnen doen is ipv prednison een homeopathisch middel geven aan je kat, ik weet even de naam niet wil het wel voor je navragen.

Groetjes Minou
Kareltje

Bericht door Kareltje »

Ze heeft ook al een vlooien kuurtje gekregen en daar gaan we ook mee door.
Denk daarom ook niet dat dat het is.

Homeopathisch middeltje heeft de dierenarts niks over gezegd. Zou je voor mij de naam daarvan dan kunnen achterhalen?

Alvast bedankt.

Groetjes Jose
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik zat net even te bladeren en zag toe het topic "kaalheid op kop en oren" op de tweede pagina staan. Daar staat veel over vloedselallergie en homeopatische middeltjes. Misschien de moeite waard om even te kijken.....

groeten,
Sandra
Gesloten