# Mijn kat krijgt steeds iets raars op haar kin

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
KattenLover

# Mijn kat krijgt steeds iets raars op haar kin

Bericht door KattenLover »

Zoals de titel het al zegt.
Ik heb een kat van 5 maanden ofzo en ze krijgt al voor de 2e keer iets raars op der kin. iets zwarts, lijkt op een schorsje(wond), maar dat is 't niet.. weten jullie wat 't is? P.S m'n dierenarts zegt steeds dat er niks aan de hand is, dat zei die ook tegen m'n vorige kat en die is nu dood.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Misschien acne? Bartje had een tijdje terug allemaal zwarte puntjes onderaan zijn kinnetje en ik kreeg het niet weg.
Ondertussen is het vanzelf weggegaan

lees anders dit even door: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3767
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk ook aan acné of krentenbaard. Dat is met goede hygiëne van de eet- en drinkbakjes goed onder controle te houden. Neem dan geen plastic bakjes maar bijvoorbeeld van steen.

Het kan ook iets anders zijn, zoals een voedselallergie zijn, dus je dierenarts moet er wel serieus mee omgaan. Tijd voor een nieuwe dierenarts misschien?

groetjes,
Sandra
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Bericht door Roos en Minousch »

Minousch heeft dat ook steeds, Je kunt het een beetje schoondeppen met water of met een beetje clerasil. Ik doe er meestal niets aan. Na een paar weken is het weer weg.
Het kan ook aan je drink en etensbakje liggen. Als ze van plastic zijn willen ze dat ook wel eens krijgen. Je zou het met roestvrijstalen bakjes kunnen proberen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gesloten