Mijn kat miauw erg veel

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat het een combinatie is van een aantal factoren: het feit dat ze doof is (dan miauwen ze meestal vaker en harder dan gewone katten), haar karakter (de ene kat miauwt veel meer dan de ander) en verveling.

Aan de eerste twee dingen kun je niet veel veranderen, maar misschien kun je het laatste veranderen door een kat erbij, want dan kan ze haar aandacht daar op richten en mee spelen.

Een katje van 7 maanden heeft nog ontzettend veel energie en nu lijkt het erop dat ze die energie niet goed kwijt kan, zeker omdat ze als dove poes niet naar buiten mag.

Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw bovenwoning is, maar ik heb zelf ook twee katten op een bovenwoning (met balkon) en dat gaat prima.

groetjes,
Sandra
Fiepie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:54

Bericht door Fiepie »

Nee nog niet naar de DA geweest. Ik wou nog even wachten om te zien of de krolsheid echt toeslaat want als dit alles is dan weet ik nog niet of ik haar laat helpen

Een tweede kat...tja ik weet niet. Ik heb 37 vierkante meter en geen balkon :( het is groot zat eigenlijk met verschillende ruimtes waar ze doorheen sjeest achter balletjes en prutjes en weet ik veel :) gezond is ze dus wel!

Zoals nu ben ik net thuis van een paar uur weg en ze is nog niet opgehouden met miauwen... ze wil aandacht geloof ik. Ja. Maar goed. Ik zal d'r toch ook alleen moeten kunnen laten.
Ik wist niet dat dove katten meer miauwen! Goh.

Nou ja, bedankt voor de suggesties.
Inge
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ook als het geen krolsheid is, raad ik je zeer sterk aan haar wel te steriliseren, want dan wordt ze vaak een stuk rustiger en dat is natuurlijk heel prettig bij een flatkat. Ook is het veel beter voor de poes zelf (het kan baarmoederproblemen geven en het kost haar veel energie).

O ja, mijn katten komen eigenlijk nooit buiten (geen behoefte aan), dus een balkon is niet echt noodzakelijk bij twee flatkatten (ook al is het natuurlijk voor veel katten wel fijn).

groetjes,
Sandra

PS: Als je zeker wilt weten of ze krols is moet je even over haar rug aaien, als haar kontje dan omhoog gaat is ze krols. Verder is een volwassen krolsheid veel luidruchtiger dan deze eerste krolsheid.
Fiepie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:54

Bericht door Fiepie »

Die test met dat kontje had ik al eens geprobeerd. In het begin leek het er wel op, al was het niet superduidelijk. Nu steekt ze hem niet echt de lucht in. Maar ik zal je advies volgen en haar laten steriliseren. Dat kan toch nog wel even wachten? Ze is pas 7 maanden. Wat denk je?

bedankt, Inge
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dit is juist het perfecte moment, want ze is nog jong en ze herstel dan nog erg snel. Op zich hoef je de eerste krolsheid niet af te wachten (zoals men vroeger dacht), maar je kunt natuurlijk ook nog even wachten. Het is wat je zelf het prettigste vindt, bijvoorbeeld als je een paar daagjes vrij kunt nemen.

groetjes,
Sandra
Gesloten