kijk, dat zijn ook handige tips! ik ga het zeker uitproberen! Biotex is inderdaad iets wat wel makkelijk toe te passen is en ook zo'n zoutoplossing kun je altijd wel zelf maken. Ik laat nog wel weten of het daadwerkelijk weg blijft. Voordeel van de zoutoplossing is dat het voor de katten niet onaangenaam ruikt?IloJeM schreef:Al eens aan colloidaalzilver gedacht? uitwendig of inwendig?
Nog iets wat ik toevallig tegenkwam:
Dezelfde problematiek vinden we ook regelmatig op de kin van de kat. Wassen met Biotex groen helpt als u dat regelmatig doet. Regelmatig borstelen waardoor u de talg in feite weg borstelt doet ook veel goed. Voor de kin gebruik ik zelf een fysiologische zoutoplossing (9 gram keukenzout op 1 liter water dat u een paar minuten kookt) op een watje waarmee ik de kin als het ware schoon schrob. Hierbij plaats ik de opmerking dat men moet zorgen dat er geen beschadigingen van de huid optreden met misschien wel een abces als resultaat. Dat maakt het middel natuurlijk erger dan de kwaal. Fabeltjes over mayonaise of yoghurt zijn geen echte oplossingen. Zij zorgen slechts dat de kat zich in allerlei bochten moet wringen om de smurrie van het lijf te likken waardoor juist ja, overmatig talg van die plek wordt verwijderd.
http://www.felikat.org/kattenshow-art.htm
Colloidaal zilver schijnt een soort 'wondermiddeltje' te zijn he? Weet er zelf nog weinig van behalve dat het prima werkt bij o.a. ontstoken oogjes e.d.? Misschien toch ook handig om in huis te hebben als een 'eerste hulp bij ongevallen' middeltje