Hi,
Gizmo, een van onze katten zat als schuwe kitten van 3 maanden in het asiel. Daar hadden ze ons al gewaarschuwd dat het veel tijd kost om er een socialere kat van te 'maken'. Advies was sowieso om er een sociale kat bij te zetten, zodat hij positief gedrag als voorbeeld heeft. In jou geval is dat natuurlijk al zo.
Aangezien hij bij de minste beweging al aan de andere kant van de kamer zat, was het dus zaak om hem heel voorzichtig aan ons te laten wennen. Ik heb dit gedaan door op de grond te gaan liggen, (hij lag in eerste instantie onder de bank) en gewoon ff blijven liggen en dan heel langzaam beetje dichterbij komen, zonder hem te laten schrikken. Dit kost inderdaad tijd, maar hielp wel. Ik mocht steeds dichter bij tot ik hem na een dag even mocht aaien. En zo is het steeds beter gegaan. Ook met snoepjes heb ik hem zo ver gekregen dat hij heel even op schoot kwam. In het begin liep hij wel met het snoepje weg, maar nu blijft ie naast me zitten om het snoepje rustig op te eten! Ook heb ik hem steeds ff opgepakt, ook al vond ie dat niet zo leuk. Nu vind ie het niet zo erg meer, zolang ik hem maar weer laat gaan als hij het zat is (dat is vrij snel nog). Sinds een tijdje wil hij zelfs graag gekroeld worden

maar op schoot dat vindt hij nog steeds niets. Dus als ik thuis kom dat komt ie er piepend aanlopen (hij kan niet normaal mauwen) en gaat op z'n kleed klaarliggen om geaaid en gekroeld te worden. Daar geniet hij dan helemaal van.
Ik zet hem nog wel regelmatig even bij mij op schoot, maar als hij niet wil dan mag hij er ook weer af, want niet elke kat is een schootkat.
Gizmo is nu bijna 6 maanden en nog steeds zien we verbetering.
Hoop dat je er wat aan hebt en dat Mormeltje toch nog wat socialer wordt. Ik denk dat het wel lukt, mits je Mormetlje wel de tijd gunt en je verwachtingen niet te hoog legt. Succes in ieder geval!