bobbels in buik

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Schrijf maar lekker van je af hoor. Ik begrijp helemaal hoe je je voelt en ik weet hoeveel je van je kat kunt houden, en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen op dit kattenforum.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
neeltje2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2006 13:37

Bericht door neeltje2 »

Hallo medekattenliefhebbers!

We hebben besloten om Sara morgen in te laten slapen. :-( Het gezwel begint te bloeden en ze kan haast niet meer lopen met haar dikke achterpootje. Ik vind het een moeilijke beslissing, omdat ze geen zieke indruk maakt. Ze eet ook nog steeds goed, maar ze kan niks meer en daar baalt ze van, dat zie je gewoon. Ze heeft zich de laatste maanden steeds aangepast, na die operatie en die TIA, maar nu lijkt het wel alsof ze er de moed en energie niet meer voor heeft. Ze ligt de hele dag maar wat te liggen en te slapen....

Tja, wanneer is het de beste tijd om haar te laten gaan??? Nooit, toch?? :cry:

Neeltje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Heel veel sterkte! Ik leef met je mee en ik zal zeker morgen aan jullie en Sara denken.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Heel veel sterkte!
Sorry dat ik je niet meer heb bijgestaan, gelukkig heb je genoeg geweldige steun hier gehad.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
neeltje2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2006 13:37

Bericht door neeltje2 »

Lieve allemaal!

Ter afsluiting: Saartje is er niet meer. Toch wil ik nog met jullie delen, hoe ze gegaan is. Woensdagmorgen (die maandag kon ik het niet opbrengen) de DA gebeld om een afspraak te maken voor die avond. Afgesproken dat ie zou bellen als er niemand meer in de wachtkamer zou zitten, zodat we niet helemaal verdrietig tussen andere mensen zouden hoeven zitten. Echt heel fijn! 8-) Het kon écht niet langer meer, haar buikje bloedde steeds erger en lopen lukte bijna niet meer. De DA vond dat we een goed tijdstip uit hadden gekozen want binnen afzienbare tijd zouden ook de nieren en darmen uitgevallen zijn! Hij wist nog wie ze was en wat voor medisch verleden ze gehad had.

Hij stelde voor om een spuitje direct in de nieren te zetten, zodat ze binnen een paar seconden weg zou zijn. Dat ging niet helemaal goed, want het duurde te lang. Daarna nóg een keer en inderdaad, boem daar ging ze. Alleen, haar hartje stopte maar niet en die twee spuitjes, dat zou nog een hele poos gaan duren. Dus daarna nóg een spuitje rechtstreeks in haar hartje.

Wat ik heel erg naar vond, was dat ze nog zeker een half uur spierspanningen bleef houden! Haar pootjes bewogen, haar borstkastje ging op en neer..... DA zei dat dat soms voorkwam en om ons gerust te stellen luisterde hij nog een paar keer met de stetoscoop. We hebben haar meegenomen, ook in de auto had ze dat nog, naar een mooi plekje waar ook andere poezen van ons rusten. Onder een pruimenboom. En daar ligt ze nu!

Ik leid (lijd) nu een katloos bestaan! Geen kletsende poes die me komt begroeten als ik thuis kom, geen ronkende pluizenbal op schoot, geen schooiende kat als ik de koelkast open doe en geen maatje die me de hele dag vergezelt als ik thuis ben! Leegte!

Ach, er komt heus wel weer eens een nieuwe poes, maar dat zal nooit een vervanger van Sara zijn. Want die is uniek!! Saartje, rust zacht! :cry:

Neeltje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb met tranen in mijn ogen je ontroerende afscheid van Saartje gelezen. Heel veel sterkte met je verlies. Het was een moeilijke maar juiste beslissing.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Heel veel sterkte! Het lijkt me zo erg, zo'n beestje is zo'n deel van je!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ach Neeltje, wat erg! Ik wil je heel erg veel sterkte toe wensen :kissykissy:
Je hebt een dappere en goede beslissing genomen.
Gebruikersavatar
neeltje2
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2006 13:37

Bericht door neeltje2 »

Hoi!

Ik zet het even hierneer. Eigenlijk off-topic maar toch een vervolg van eerdere verhalen.

We missen Sara heel erg en een katloos leven is niks voor ons. :-( Na een drukker periode hier,( renovatie hal en trap, dochter getrouwd, vakantie) is de rust weergekeerd en hebben we besloten om een nieuwe kat een fijn onderkomen te geven. Kittens zijn er weinig meer op dit moment, zagen we na een speurtocht op internet, en hier in de buurt. Gisteren toch maar eens het asiel gebeld en ja, toevallig was er een nestje. 3 Poesjes van 8 weken! Wij er meteen naartoe. Aaaahhhh, zóóó lief! Het wit/zwartje kwam meteen op ons af het had daarmee meteen haar personeel aangenomen. Op mijn arm spinde ze als jawelste, heerlijk, wat heb ik dit gemist! Haar twee zusjes waren cypers en hadden niet zoveel belangstelling. Misschien omdat ze in een kooi zaten en net gegeten hadden? :?: Maar scheetjes om te zien!

De zwart/wit nemen we in ieder geval en ze gaat Catootje heten. Dinsdag mogen we haar gaan halen, ze was net ingeent en ontwormd, maar moest nog gechipt worden. En we denken er over om ook een van haar zusjes mee te nemen. Lijkt me zó leuk! Vandaag hebben we een soort kattenton gekocht, waar ze in kunnen slapen, spelen, klimmen, liggen en nagels scherpen en wij kunnen er zelf ook op zitten. Was een aanbieding in Kleef. :grin: 8-)

Ik moet nog even uitzoeken wat die kittens moeten eten en hoe vaak. Al wel in de dienspeciaalzaak junior blikvoer gehaald en kattenmelk. Ik moet er nog even inkomen, het is alweer een poos geleden dat ik een kitten verzorgde. Mogen ze eigenlijk al harde brokjes? Ik vraag het natuurlijk wel even dinsdag, maar misschien kunnen jullie me alvast op weg helpen en evt wat tips geven??

Was het maar vast dinsdag.......

Neeltje
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik kan me voorstellen dat je dat spinnen gemist hebt! En zo zie je maar, je weet vanzelf wanneer je weer toe bent aan een nieuwe kat ;)
Je zal voor de eerste dagen wel brokken mee naar huis krijgen en je kan zelf kittenbrokken halen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat heerlijk om te lezen dat je na al het verdriet om Saartje weer klaar bent aan voor een nieuw katje (of zelfs twee ;-))! Geniet er maar flink van, ze zijn zo snel al weer groot :grin:.

groetjes,
Sandra
Gesloten