Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

tot hiertoe lukt het nog. Ze moeten hoogstens een uur langer wachten dan normaal en dat geeft geen problemen.

Mocht het echt veel later worden, dan denk ik dat ik mijn schoonmoeder wel zover krijg. Maar heb het tot nu toe nog niet gevraagd.

Jammer genoeg heb ik geen neefjes of nichtjes die in de buurt wonen. Trouwens, de meeste zijn een stuk ouder, dus die hebben hun handen vol met hun huishouden, kindjes, enz. Voor een advertentie te plaatsen, heb ik nu geen tijd meer. Normaal moet het vanaf de 20ste oktober terug op normaal werkniveau komen, dus da's al niet zo lang meer. Maar tis wel een goed idee. Zal het voor volgend jaar in mijn achterhoofd houden.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap is nu 5 maand, en krijgt wekelijks 2 heel soms 3 x een maaltijdzakje van Whiskas. Nu is dat Junior, maar ik wou weten vanaf hoe oud ik hem Adult of Zo rijk aan... kan geven?

Hij kauwt graag goed, maar de junior zakjes kan hij zo naar binnen werken.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

sadewi schreef:Dap is nu 5 maand, en krijgt wekelijks 2 heel soms 3 x een maaltijdzakje van Whiskas. Nu is dat Junior, maar ik wou weten vanaf hoe oud ik hem Adult of Zo rijk aan... kan geven?

Hij kauwt graag goed, maar de junior zakjes kan hij zo naar binnen werken.
Met 5 maanden kun je gerust volwassen natvoer geven hoor!! Maar whiscas is niet zo goede natvoer variant. Maar 4 procent vlees en erg zout voor ze!! Ik zou de luxe sheba variant nemen. (Met struisvogel of met kip en garnalen bv. Deze zijn 44 procent vlees !! En veel beter dan whiscas!
angela1983 schreef: Met 5 maanden kun je gerust volwassen natvoer geven hoor!! Maar whiscas is niet zo goede natvoer variant. Maar 4 procent vlees en erg zout voor ze!! Ik zou de luxe sheba variant nemen. (Met struisvogel of met kip en garnalen bv. Deze zijn 44 procent vlees !! En veel beter dan whiscas!
ps Droogvoer zou ik tot een maand of 8 kittenvoer geven. Maar niet van whiscas, dat is echt niet genoeg vlees en veel te zout ! Hill's science plan is ok, heeft 60 procent vlees en geen bietenpulp! Per 5 kg ook veel goedkoper dan per 2 kg. ( Kunnen ze voor je bestellen in de dierenwinkel)
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Droogvoer geef ik ook alleen van RC, bij de dierenwinkel zeiden ze dat Whiskas maaltijdzakjes prima zijn als je ze niet vaker dan 3x per week geeft..

De zakjes van Iams en Gourmet vindt Dap niet lekker...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

sadewi schreef:Droogvoer geef ik ook alleen van RC, bij de dierenwinkel zeiden ze dat Whiskas maaltijdzakjes prima zijn als je ze niet vaker dan 3x per week geeft..

De zakjes van Iams en Gourmet vindt Dap niet lekker...
van sheba ook niet met 44 procent vlees? Science plan van hill's heeft ook natvoer met een hoog percentage vlees!


Wat een aparte dierenwinkel heb jij. Bij de dierenwinkels in mijn woonplaats zeggen toch echt dat de enige reden is dat ze whiscas verkopen, omdat ze anders winst verlies hebben. Dan gaan de mensen het bij de supermarkt kopen. Whiscas is niet goed voor langdurig gebruik voor katten. Krijgen meer poep, stinken dan ook meer en het eten is niet hoogwaardig genoeg!!
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat gaat niet voor alle katten op hoor, Missy kreeg als kitten altijd Whiskas junior en nooit problemen gehad.
Nu krijgen ze alle 4 regelmatig die zakjes en ik merk echt geen verschil met ander voer.
En ik vind het nog steeds grote onzin dat alleen de duurdere merken als hoogwaardig genoeg aangemerkt worden :roll:
Sjonge wat zullen de katten het vroeger dan vreselijk slecht hebben gehad :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Hill's wil Dap ook niet, en daar ging hij NOG meer van stinken dan van Whiskas.

En bij mijn dierenwinkel geven ze hun katten ook gewoon whiskas, omdat het voor 2 a 3 x in de week echt geen kwaad kan.

En omdat hij verder alleen maar hoogwaardig eten krijgt, is ie in zo'n goede gezondheid dat zo'n zakje hem weinig kan doen.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

sadewi schreef:Hill's wil Dap ook niet, en daar ging hij NOG meer van stinken dan van Whiskas.

En bij mijn dierenwinkel geven ze hun katten ook gewoon whiskas, omdat het voor 2 a 3 x in de week echt geen kwaad kan.

En omdat hij verder alleen maar hoogwaardig eten krijgt, is ie in zo'n goede gezondheid dat zo'n zakje hem weinig kan doen.
ok Als hij verder niks wil eten dan whiscas kun je natuurlijk niet anders. Wat voor hoogwaardig droogvoer krijgt de kat eigenlijk?
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

RC kitten, en over een maandje fit, want dan is ie gecastreerd.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

sandy schreef:En ik vind het nog steeds grote onzin dat alleen de duurdere merken als hoogwaardig genoeg aangemerkt worden
Sjonge wat zullen de katten het vroeger dan vreselijk slecht hebben gehad

Muis schreef:Mijn mening hierover is heel simpel; Je moet je kat geven waar hij/zij het goed op doet. En dat verschilt nu eenmaal per kat ;-)
Ik heb ook een tijdje geexperimenteerd en ben uiteindelijk bij Royal Canin blijven hangen. Dit vinden ze nu eenmaal erg lekker en ze doen het er goed op :grin: Whiskas vonden ze niet lekker, Iams ook niet zo en van Royal Canin smullen ze.


Zo simpel lijk het mij :grin:
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

sadewi schreef:RC kitten, en over een maandje fit, want dan is ie gecastreerd.
ok . Ik heb nu ook nog rc kitten, maar puur alleen omdat ze daar 10 kg zakken voor hebben en hill's science plan voor kitten gaat maar tot 5 kg. Er zit te veel bietenpulp in royal canin, dus ik stap zeker over op science plan zodra ze volwassen eten kunnen krijgen. ( Die dan wel van hill's in 10 kg te verkrijgen is. ( Dan wordt het 50 euro voor 10 kg) Echt niet duurder dan royal canin in ieder geval, wel meer vlees.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Waar is bietenpulp zo slecht voor?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

sadewi schreef:Waar is bietenpulp zo slecht voor?
Bietenpulp is een goedkoop vulmiddel voor brokjes. Het vult de maag en het brokje. Het nadeel van bietenpulp is dat het de eigenschap heeft gifstoffen vast te houden. Als uw kat dus bietenpulp eet, houdt hij die gifstoffen vast in het lichaam! Bietenpulp heeft geen nuttige voedingswaarde.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

hoe voeren???

Bericht door eeke »

hoi..

ik geef mijn twee katten royal canin light
volgens de verpakking moeten zij per dag per kat 70 gram hebben..
dit verdeel ik over twee a drie portie,s per dag, dit doe ik nu al een half jaar, maar mijn katten blijven zoooo,n honger houden.
ik heb dit met een vriendin besproken en nu zegt zij dat ik wanneer hun bakje leeg is het gewoon vlak vol moet gooien...
en bij moet vullen wanneer het op is...
maar dan krijgen ze dus meer binnen wat de verpakking aan geeft...
ze doen het overigens super op dit voer mooi in de vacht mooie droge poepjes dus wil ik eigenlijk niet veranderen van voer omdat zij zomaar in de diarree raken van andere brokken dus wie oh wie kan mij zeggen hoe ik het moet doen?? zoals m,n vriendin zegt of mijn eigen manier???
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Als je katten mooi op gewicht zijn en er goed uitzien, zou ik vooral zo doorgaan! Als ze aan de dunne kant zijn, kun je ze misschien iets meer (10 gram) geven per dag. Maar als je altijd wat hebt staan, heb je de kans dat gaan overeten en te dik worden, ondanks het light voer.
Plaats reactie