Kattenharen, hoe zijn deze het gemakkelijkst te verwijderen?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Karlijn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:29

Bericht door Karlijn »

oh, die kledingborstels vind ik altijd zo irritant! het lukt me trouwens ook nooit daar meer dan drie haren mee weg te halen.

het scheelt wel enorm dat onze kat niet op de hele bank mag, maar op een klein stukje. daar ligt dus meestal een theedoek oid overheen.

verder inderdaad iedere dag stofzuigen.
ik ga wel wat tips van dit topic uitproberen, en nu hopen dat de gouden tip ertussen zit!
Gebruikersavatar
Zwarte Kat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2006 00:09
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door Zwarte Kat »

ik heb me er maar by neergelegd dat losse katteharen op het tapyt erby horen.. om de paar dagen zuig ik me suf om de zwarte haartjes weg te zuigen van het rode tapyt maar voor de rest aksepteer ik het..
met meerdere katten in huis is het nu eenmaal een beestenboel en daar horen katteharen by.. :icon_shifty:
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

ik gebruik ook rollers en voor mn tapijt
gewoon de stofzuiger met een speciaal opzet stuk
dat heel gemakkelijk de haren er af haaldt

patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Gek word ik op het ogenblik van die haren, het hoort erbij maar toch... Kledingrollers en borstels werkten niet goed genoeg bij mij. Ging het stof wel mee maar de haren niet. Nu heb ik bij de Blokker een grote rubberen borstel gekocht. Een zwarte maar je hebt hem ook in andere kleuren. Hij werkt droog maar ook nat. En je kan hem gebruiken voor kattenharen maar ook om je auto schoon te maken. Voor de bank en zijn hangmandje werkt hij perfect en voor mijn kleren bijna perfect. Voor de kleding is die tape ook een goed idee!

Voor mij zit er niks anders op dan hem minder op te tillen, maar dat is natuurlijk geen optie, daar istie te lief voor! Minder zwart dragen misschien? En accepteren!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Het helpt trouwens ook om je kat gewoon goed te borstelen. Als ze van pels wisselen borstel ik de katten elke week, soms 2 keer. Dan heb je er ook veel minder last van.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Moet je dat niet vaker doen met jouw langharige katten, BlackPanther?
Ik borstel onze poezen op het moment elke dag wel. Vooral bij Luna is dit nodig en zij heeft een wat langere vacht dan de andere twee.

Onze (stoffen) bank ontharen wij het beste met zo'n rode kledingborstel of het soortgelijke opzetstuk van de stofzuiger. Voor mijn eigen kleding gebruik ik plakrollers, met wisselend succes. :???:
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Alleen Jamie is langharig, Misty en Ugly zijn kortharig.

Balinezen hebben bovendien geen ondervacht, dus eigenlijk moet ik de kortharige dames meer borstelen als mijn langharige ventje.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Heb deze tip op tv gezien, bij één of ander schoonmaakprogramma...

Als je rubberen huishoudhandschoennen aandoet ( zo van die gele die je gebruikt voor de afwas of om de wc of badkamer te poetsen), en je gaat daarmee over de plaatsen waar het kattenhaar hangt, dan komt het er zo vanaf.
Je kan het gewoon droog doen, of je kan de handschoennen lichtjes nat maken.
Ik heb het hier uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, voor mij werkt dit als een trein. Het gaat beter als de stofzuiger of kledingborstel of plakrol die niet alles wegkrijgen.
Ik doe er de bank mee, de krabpalen, de mandjes van de poezels, kortom alles waar haar in of aanzit.
Het is ook nog eens een prima work-out, je krijgt er arm spieren van :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

De stofzuiger met opzetstuk doet wonderen! En vanaf volgende maand iedere dag swifferen, en 2x in de week grondig stofzuigen.
Dap haart gelukkig niet zoveel.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zal jouw tip is proberen Vero, mischien worden de banken dan wel is haarvrij voor effe :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Een microvezelspons of -doekje werkt ook prima. Lichtjes vochtig maken en dan wordt mijn (suedine) bankstel weer haarvrij.
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

veronikske schreef:Heb deze tip op tv gezien, bij één of ander schoonmaakprogramma...

Als je rubberen huishoudhandschoennen aandoet ( zo van die gele die je gebruikt voor de afwas of om de wc of badkamer te poetsen), en je gaat daarmee over de plaatsen waar het kattenhaar hangt, dan komt het er zo vanaf.
Je kan het gewoon droog doen, of je kan de handschoennen lichtjes nat maken.
Ik heb het hier uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, voor mij werkt dit als een trein. Het gaat beter als de stofzuiger of kledingborstel of plakrol die niet alles wegkrijgen.
Ik doe er de bank mee, de krabpalen, de mandjes van de poezels, kortom alles waar haar in of aanzit.
Het is ook nog eens een prima work-out, je krijgt er arm spieren van :lol:
Ik heb het vorige week ook eens geprobeerd. We hebben en zwarte stoffen bank....nou ja...zwart. Ik heb er al grand foulards overheen gedaan, maar daar gaan de kattenharen zelfs doorheen. Ik stofzuigde de bank regelmatig, maar weinig resultaat.
Ik heb die handschoenentruc gedaan....en ik moet zeggen...het werkt prima!
Maar ja...armspieren??!! Ik heb Fibromyalgie, dus het is echt geen pretje om dat te doen.
Ik denk dat ik dat voortaan uit ga besteden aan mijn dochter of mijn vriend. (alleen 1 probleempje..ik ben niet zo'n vrager :roll: en daarbij vrij eigenwijs wat dat aangaat...dan doe ik het alsnog zelf :icon_shifty: )
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
freaky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2006 19:29

Bericht door freaky »

veronikske schreef:Heb deze tip op tv gezien, bij één of ander schoonmaakprogramma...

Als je rubberen huishoudhandschoennen aandoet ( zo van die gele die je gebruikt voor de afwas of om de wc of badkamer te poetsen), en je gaat daarmee over de plaatsen waar het kattenhaar hangt, dan komt het er zo vanaf.
Je kan het gewoon droog doen, of je kan de handschoennen lichtjes nat maken.
Ik heb het hier uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, voor mij werkt dit als een trein. Het gaat beter als de stofzuiger of kledingborstel of plakrol die niet alles wegkrijgen.
Ik doe er de bank mee, de krabpalen, de mandjes van de poezels, kortom alles waar haar in of aanzit.
Het is ook nog eens een prima work-out, je krijgt er arm spieren van :lol:
:grin: dat ga ik ook eens uitproberen! Want overal waar ons Nelle gaat zitten blijven er wel een groot aantal haren hangen, ze is dan ook halflangharig, dus dat haar gaat er al wat sneller af :smile:
DaantjuHH
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2007 11:12

Bericht door DaantjuHH »

Ik gebruik plakrollers.
Werkt uitstekend en ben er zeer tevreden over.
Groeten Danielle en Chester
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

stofzuigen en met zo'n plakrol werkt voor mij het beste.
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
Gesloten