Halsbandje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

Heeft er iemand een foto van zo'n bandje met klik sluiting? heb hier ruzie dat die niet bestaan?
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Hoi
Ik gebruik die bandjes met kliksluiting ook, maar heb ze dus wel mooi op voorraad. Er is al een paar keer een zoek geraakt. Meestal is de kat zelf dan ook een beetje van slag. Bijv. wondje aan oor of wat bloed bij 't bekkie en wat timide. Ik denk dus dat hij in dat geval ergens vast heeft gezeten of ruzie heeft gehad met een buurkater en het bandje in de 'struggle' is kwijtgeraakt. Het systeem werkt dus goed qua veiligheid, maar je moet het er dus rekening mee houden dat dit tegelijk ook betekent dat je af en toe een nieuw bandje moet kopen.
Succes mara
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Bericht door Princess »

dankjullie wel!
Ik moet morgen vroeg naar dokter, dus ga gelijk daarvandaan even snel twee bandjes halen, als ik tooch op ben...
Nu is het ook nog echt nodig, Jojo heeft vandaag zijn nieuwe penning gekregen, springt ie vanmiddag heel lief op de bank waar ik lag te slapen zonder halsbandje.... :shock:

heel apart, later kwam Moor binnen met het bandje van Joey in zn bek :???:
Wel heel lief. maar het is wel kapot... :roll:
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

@nathalie: Dit tuigje is voor een kitten. Er staan verschillende op deze site.

http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... ts_id/6537
patty

Halsbandje

Bericht door patty »

Mijn katertje is nu 10 weken oud. Ik wil nog niet dat ie naar buiten gaat maar ik wil hem wel een halsbandje omdoen met adreskokertje voor het geval hij wel een keer naar buiten ontsnapt. Ik heb een elastieken bandje gekocht. Hoeveel vingers moeten er nog tussen het bandje en de nek kunnen zodat ie niet te strak/los zit? Ik laat hem pas chippen als ie wat ouder is (bv. als ie gecastreerd wordt omdat ie dan verdoofd is).
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Chippen doet nauwelijks pijn hoor, dus dat hoeft echt niet met verdoving. ;-)
Je moet 1 vinger goed tussen het bandje en de nek kunnen doen. Dan zit hij los genoeg, maar ook niet te los om ergens achter te blijven haken.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ik hanteer altijd zo'n 2 vingers naast elkaar (dus langs hun nek) of 1 ruime vinger. Dan zit het iets losser en ik vind zelf iets stak rond mijn ook niet prettig, vandaar.

Je moet wel regelmatig controleren of het bandje nog groot genoeg is. Anders wurg je je kat langzaam :shock: . Dat kan je heel makkelijk doen bij een aaisessie. :lol:

Niet verschieten als je katje bokkensprongen begint te maken als hij het bandje voor de eerste keer omkrijgt. Ze halen de gekste toeren uit, maar na een halfuurtje merken ze er al niets meer van. Met zo'n kleine katjes gebeurt het wel eens dat een pootje bij in het bandje steken (bandje is nog net iets te groot en pootje nog redelijk dun). Maar dat hebben ze ook heel snel door dat dat niet zo leuk is en met het ouder worden lukt dat helemaal niet meer. Woefie haar bandje schoot ook wel eens over haar kin, maar ook dat loste ze na een paar keren zelf op en met groter worden komt dat niet meer voor.
Klinkt allemaal als horror, maar ik vertel het maar om je een paniekaanval te besparen. ;-) ;-)
Gebruikersavatar
Fram
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2006 00:33
Contacteer:

Bericht door Fram »

Hoi Patty,

Ik zou hem lekker chippen hoor, je moet over twee weken toch terug voor entingen dan wel controle, dus waarom niet meteen doen?
Bij een bandje heb ik ook altijd geleerd om twee vingers aan te houden, maar die verschillen nog wel eens van dikte van persoon tot persoon. Het bandje moet eraf kunnen floepen mocht de kat ergens blijven hangen, zo moet je er eigenlijk naar kijken, zonder dat ze er zelf in blijven haken met bek of pootjes.
Helaas heb ik, zeker in de tijd dat de chip er nog niet was, toch vaak meegemaakt dat dieren toch blijven haken (aan zichzelf of andere zaken) en een aantal met dodelijke gevolgen. Sindsdien komen de bandjes er niet meer in :)
Dat geldt overigens ook voor honden: hond binnen, halsband af.
Ik Wil Nu Aandacht En Geen Seconde Later!
Aldus mijn katten.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik heb mijn katten ook alledrie gechipt, dit kan al vrij jong hoor. Ze worden met 9 week al gechipt.

Als je bandjes neemt, dan dan geheel elastische bandjes. Dus niet met leer en een elastisch stukje, of van die nylonbandjes zonder stretch, neem echt die elastische bandjes. Hier kun je aan het ringetje waar het belletje ook aan zit, een kokertje aan vast maken als je dat perse wilt.

Ikzelf heb ook geen bandjes meer, en toen ze ze nog wel hadden werden ze afgedaan zodra ze binnen kwamen.

Met de hond geld het net zo, als de hond naar binnen gaat, gaat zijn halsband af.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik ben ook niet zo voor halsbandjes. Ik heb een keer gezien hoe de hond van de buren zich bijna ophing aan de klink van de buitenpoort.
Ook al vliegt het bandje af als ze ergens blijven haken, toch krijgen ze wel een klap op hun nek.
Voor mij geen bandjes...
MissMoontje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2008 15:09

Halsbandje

Bericht door MissMoontje »

Hoi,
ik heb een vraag wij hebben een katje van 6 maand, we houden hem alleen binnen, hij komt als ie wat ouder is wel in de tuin maar verder alleen binnen.
We hebben een halsbandje voor hem gekocht van een stof en een stukje elastiek.
Kan dit bij een kat, aangezien die van ons grotendeels binnen zit?
Of kan hij ook hiermee makkelijk blijven haken.
Hij heeft hem ook al een keer over zijn kin heen getrokken.

Graag tips :D

Alvast bedankt!

Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door Piekje »

Mijn twee katten hebben ook allebei een halsbandje om. Ze zijn grotendeels binnen en komen verder alleen in de tuin.
Ik heb nog niet meegemaakt dat ze last hadden van het bandje of er achter bleven haken. Ik vind het zelf een prettig idee dat
mochten ze per ongeluk de voordeur uitschieten en zoek zijn, ze een bandje met adres omhebben. Ze zijn ook gechipt maar zo zien mensen goed dat ze een baasje hebben.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Halsbandje

Bericht door rieneke »

ik ben geen voorstander van halsbandjes, ik heb er al te veel narigheid mee gezien.
bandjes die vastzitten in de bek of onder de oksel, met vreselijke wonden tot gevolg, katten die zich hadden opgehangen....
als je dan toch perse een halsbandje wil gebruiken, zorg dan dat het strak genoeg zit.
als je met moeite twee vingers er onder kan krijgen zit het bandje goed.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door sandy »

Ik ben er ook niet zo voor.
Ik weet nog van 1 van de vorige katten van mn zus, die was een paar dagen zoek geweest, ze kwam terug met het halsbandje om een pootje heen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie