Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

Wij hebben hier op dit moment ook weer vlooien
heel fijn...bezoek van je schoonzus met haar hond
was mij bij hun thuis al opgevallen dat die hond vreselijk veel aan het krabben was dus kans op vlooien leek mij vrij groot

Kon haar moeilijk buitenschoppen met hond en al dus helaas...

Heb nog frontline spray in huis
en voor minka wil ik ook nog spul kopen

ik baal echt als een stekker want ze waren vlooien vrij !!!

ga morgen aan de grote schoonmaak beginnen en de katten onderhanden nemen (ze zullen me vast niet lief vinden vrees ik)

heb dit topic doorgelezen maar is mij nog niet duidelijk wat er gebruikt wordt om de rest van het huis vlooivrij te maken (behalve stofzuigen en de boel flink uitwassen.)

iemand nog tips voor mij ?
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Feliscani Coons
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2006 23:54
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Feliscani Coons »

Hi!

Ik gebruik voor onze katten altijd de pasta van Diagnos (de anticonceptie variant), van de pipetjes worden ze hier helemaal dol. En daarbij ziet het er zo smerig uit, zo'n vieze vette plak tussen de schouders, en onlangs heb ik het nog een keertje geprobeerd maar toen had Fritsie een dag later een kale plek waar ik dat spul had gedruppeld.

Dus hier geen pipetjes meer, 1x per maand een pastaatje en no more vlooien :twisted: Ik ben zelf allergisch voor vlooien, er hoeft er maar 1 te zijn en ik wordt gebeten, resultaat: Enorme ontstekingen!

Grtjs!!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Mrij schreef:heb dit topic doorgelezen maar is mij nog niet duidelijk wat er gebruikt wordt om de rest van het huis vlooivrij te maken (behalve stofzuigen en de boel flink uitwassen.)
Ja, dat is ook ongeveer het enige wat je kunt doen.
Wat wij wel met enige regelmaat doen is de plinten even in de vlooienspray gooien. Vlooieneitjes nestelen zich daar nogal gemakkelijk en dan kan zo'n heel proces weer opnieuw beginnen :???: . Kijk dan wel even uit want je katten mogen dan een aantal uren niet in dat vertrek ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Jojo27
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:46

Bericht door Jojo27 »

Ik heb dit hele topic doorgespit maar kon niet vinden wat ik wilde vragen. We gaan morgen 2 kittens ophalen en nu zouden ze ontvlooit zijn maar ga ervan uit dat ze nog wel wat hebben. Ik heb nu bolfo gold druppels gekregen bij de dierenwinkel waar ik al jaren kom en altijd prima advies heb gehad. Nu ik dit heb gelezen ga ik alleen enorm twijfelen of ik wel goed spul heb. Kent iemand dit spul?Ze zeiden dat dit ook voor kittens was.
Ik ken wel front line maar dan voor honden omdat we jaren honden hebben gehad.

Groetjes joke
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Zelf gebruiken we alleen Stronghold-druppels, maar volgens gevonden info op internet is alleen Bolfo Gold 40 geschikt voor kittens vanaf 8 weken. De Bolfo-lijn is overigens onderdeel van geneesmiddelenfabrikant Bayer.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Jojo27
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:46

Bericht door Jojo27 »

Pff dan heb ik toch de goeie. Bedankt voor het snelle reageren.

Groetjes Joke
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Bolfo Gold is exact hetzelfde als Advantige. Dit middel is erg geschikt voor katten met vlooienallergie.
Ik heb voor het eerst Stronhold gebruikt om af te wisselen en ook tegen de andere wormen dan de linyworm, maar mijn katten zitten nu alweer na drie weken onder de vlooien . Ik behandel nu het huis ook en was alles uit en ik behandel ze opnieuw met Adventige
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Hoi :-P

Met welke spuitbus ontvlooien jullie mandjes en de omgeving?
Ik heb wel wasbare hoesjes om de mandjes maar durf ze niet op een temperatuur van 60 graden te wassen. Is een dagje in de diepvries ook een manier om evenuele vlooien en eitjes te doden?
Ik heb nog geen ervaring met welke spuitbus, misschien weten jullie wel een goed merk :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Voor een kat die niet buiten komt en geen contact heeft met andere katten, is het zonde om een duur middel als Stronghold of Frontline te gebruiken.

De eerste paar maanden heb ik dat bij Dappie wel gebruikt omdat ie veel last had van oormijt en toen wel bij andere katten in de buurt kwam.

Nu gebruik ik dus ook Bolfo Gold (is voor katten tot 4kg)
Dit is veel goedkoper en wel goed. Ook blijf ik Dappie gewoon maandelijks een pipet toe dienen, dan weet ik zeker dat hij en mijn huis vlooi-loos blijft.

Zelf mag ik geen gist of contact met gist, daarom kan ik helaas niet die gist-vlokken gebruiken die in een vorig topic werden genoemd.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik heb voor het eerst sinds jaren ook weer eens vlooien nou heb ik ze 2 weken geleden behandeld met advantage pipet maar ik vind nog steeds grote levende vlooien kan ik nu nog een keer een behandeling doen?
want ik denk dat het niet echt geholpen heeft, in de gebruiks aanwijzing staat eens per 4 weken en dat de vlooien binnen 48 uur dood zijn
Desire
stef
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2007 20:53

Fronline bij moeder poes

Bericht door stef »

Hallo,

Ik had een vraagje.
Onze kat is zaterdag nacht bevallen van 4 kittens.
Maar zit met een redelijk probleem dat de kittens en moeder poes vlooien heeft.

Moeder poes heb ik 4 weken geleden met frontline behandeld maar kan dat nu ook met de kittens erbij?
Kan dat geen kwaad?
Gebruikersavatar
Veertje1969
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2007 13:51
Locatie: Gouda

Bericht door Veertje1969 »

Hoi Stef,

Gefeliciteerd met je kittens!! erg leuk...
Frontline spray voor op de kat ( mag zelfs op jonge kittens)...Vraag het ff na bij je dierenarts want als je er niks aan doet kunnen je kittens leeg gezogen worden door de vlooien of heel ziek worden.
Succes met ze..

Groetjes Veertje
Is het niet prachtig hoe katten vrienden kunnen maken en mensen kunnen beinvloeden zonder ooit ook maar een boek te lezen.'
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ook van mij van harte gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding!

Pas goed op met de Frontline in de buurt van de kittens. Het mag echt niet in de buurt van hun koppie (oogjes, neusje en mond!) komen ivm vergiftigingsgevaar. Ook kun je beter de buik van de moederpoes niet behandelen (dan likken ze het misschien op). Ik raad dan ook aan om voor de zekerheid geen spray te gebruiken maar pipetjes in de nek. Je kunt de stray wel in het lege nest sprayen. Misschien is dat voldoende en hoeven de kittens zelf geen pipetje, maar dat staat wel op de gebruiksaanwijzing.

Het lijkt me inderdaad goed om je dierenarts voor de zekerheid te raadplegen en daarnaast om de gebruiksaanwijzing zeer goed te lezen. Laatst haden we namelijk op het forum een lezeres wiens kittentje gestorven is door het inademen of oplikken van een vlooienspray.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Veertje1969
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2007 13:51
Locatie: Gouda

Bericht door Veertje1969 »

oh jeetje!! Wat erg dat die kittens zijn gestorven van de vlooienspray!!!! Denk je goed te doen...Nou dan mogen ze wel beter om gaan met hun adviesen want er staat op dat je er kittens mee mag behandelen... Nu zou ik zeker even info bij de dierenarts vragen...
Veertje
Is het niet prachtig hoe katten vrienden kunnen maken en mensen kunnen beinvloeden zonder ooit ook maar een boek te lezen.'
swieten87
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007 15:47

Goed middel tegen vlooien

Bericht door swieten87 »

Hoi allemaal,

Op advies van onze dierenarts zijn wij ieder maand gaan wisselen van merk vlooiendruppels en vlooienband voor onze katten. Omdat de vlooien steeds meer beginnen te wennen aan 1 specifiek merk kunnen ze er beter tegen en helpt het middel niet meer. Door ieder keer een ander merk te gebruiken zijn we eindelijk van onze vlooien verlost. Een aanradertje is een bezoekje aan [URL verwijderd door admin]

Succes
Plaats reactie