eten.... en krabt aan mat ipv aan de krabpaal.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
zamoT

eten.... en krabt aan mat ipv aan de krabpaal.

Bericht door zamoT »

hey, ik heb al bijna 2 jaar een poes (xsarie) en ik zet altijd een bakje met droogvoer. dit is altijd gevult en staat er altijd (24/24) is dat schadelijk of een probleem? om de 2 dagen krijgt se natvoer.

En ze heeft nooit aan de krabpaal gekrabt wat ik ook geprobeerd heb niks hielp weten jullie mss een oplossing want nu krabt ze altijd aan de mat en mijn vriendin vind dit zeer lastig.

MVG
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Voor wat betreft de krabpaal en je mat: tja het is een kat he, die gebruiken wat ze zelf het fijnste vinden, niet wat hun baasje graag zou willen.

Als ze de krabpaal helemaal nooit gebruikt heeft, ben ik bang dat ze dat ook niet meer gaat doen. Heb je al eens geprobeerd de voorpoten te pakken en dan langs de krabpaal te halen? Zo heb ik het die van mij geleerd.
Als ze de krabpaal dan (per ongeluk) een keer wel gebruiken, zou je ze wat lekkers kunnen geven. Misschien, als dit vaker voorkomt, dat ze dit dan gaan associeren met ' hee als ik daar mijn nagels scherp, krijg ik wat lekkers'. Maar nogmaals: het is een kat!

Als je kat aan de mat zit, zou je onopvallend, zodat ze niet ziet dat jij het doet, een bos sleutels kunnen laten vallen of hard in je handen klappen.

Veel succes!
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou eens proberen om Valeriaandruppels om de paal te smeren. Veel katten zijn daar dol op. Het is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
Misschien dat je kat dan wel aan de krabpaal wil krabben.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: eten.... en krabt aan mat ipv aan de krabpaal.

Bericht door daantje »

zamoT schreef:hey, ik heb al bijna 2 jaar een poes (xsarie) en ik zet altijd een bakje met droogvoer. dit is altijd gevult en staat er altijd (24/24) is dat schadelijk of een probleem?
Nee, volgens mij niet hoor. Wij hebben hier ook altijd brokjes staan, ze zijn er niet meer of minder van geworden ;-) .

Wat de krabpaal betreft.... hierin sluit ik me aan bij Kim. Er zijn wel wat artikelen verkrijgbaar om dit wat aantrekkelijker te maken, net zoals er artikelen verkrijgbaar zijn om dingen minder aantrekkelijk te maken ;-) . Vraag het eens na bij een dierenwinkel.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten