Wat is het verschil tussen Beau Beau, Felispray en Bachbloesem?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kiek
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2006 14:57
Locatie: Weert

Wat is het verschil tussen Beau Beau, Felispray en Bachbloesem?

Bericht door Kiek »

Hallo!

Ik lees steeds vaker over middeltjes die je kan gebruiken voor de katten. Het is mij alleen niet duidelijk welke waarvoor bedoeld is...

(Ik zoek iets tegen plasjes in huis (afbakenen), een stress-kat :icon_shifty: , en de reuk...)

Mijn kater is gecastreerd en heeft nooit eerder iets in huis gedaan. Nu dus ineens op bed, in hoekjes, op de stoel, enz.!!! :-x Soms een paar druppeld donker geel/oranje, soms een gewone plas hoeveelheid. Ligt geloof ik niet bij een lichamelijk falen omdat het echt lijkt op afbakenen. Wat kan ik gaan doen? Over drie maanden komt er een baby en hopelijk zijn we dan klaar met dat gezeik... :cry: Zijn zusje doet alles gewoon op de kattebak. Heb er inmiddels al een bijgezet en maak ze vaker schoon, dat is dus niet de oplossing.

Is er een middeltje dat zou kunnen werken?

Liefs, Kiek. :lol:
Mams van Ozzy en Iggy.
Gebruikersavatar
Kiek
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2006 14:57
Locatie: Weert

Bericht door Kiek »

Ik bedoel dus middeltjes als, beau beau, Feliway en Bachbloesem. Wat is wat en werkt het?
Mams van Ozzy en Iggy.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Donkere druppels kunnen wijzen op een blaasontsteking of nierproblemen (bloed in urine), dus ik denk dat je echt even voor de zekerheid naar de dierenarts moet.

Verder staat het topic over "plassen op ongewenste plekken" vol met adviezen en tips, dus het is zeker de moeite waard dat even te lezen. Kijk ook even bij hetzelfde topic bij de Lezerspost!

O ja bachdruppels zijn homeopatische druppels om te ontstressen, een feliwaystekker geeft een geur af die ontstresst en dat andere ken ik helaas niet. Als het probleem psychisch is (stress of terrein afbakening) kan dit goed werken net als antidepressiva. Het is echter een complex probleem, wat vaak een achterliggende oorzaak heeft en het is dus het beste de oorzaak eerst te vinden en weg te nemen en daarna deze middeltjes te proberen.

Het is een probleem dat ik uit eigen ervaring helaas heel goed ken, dus ik wens je heel veel sterkte toe!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
nathalie
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 sep 2006 12:27
Locatie: Belgie

Bericht door nathalie »



Feliway heb ik ook al gebruikt... 3 flacons zelfs, maar zonder resultaat. Misschien was mijn kat er immuun voor, maar het hielp in elk geval niet. Door de vreselijke stank had ik geen andere keuze meer dan Dethol (verkrijgbaar in de apotheek) door gans het huis te gieten. Na ongeveer 2 maand is onze Kastaar er plots mee gestopt. Gelukkig! Hou de moed erin!
Gebruikersavatar
Kiek
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2006 14:57
Locatie: Weert

Bericht door Kiek »

Thanks!

IK heb het idee dat het al minder is geworden! Hopelijk was hij gewoon ff ergens van over de zeik.. Geschrokken ergens van of iets dergelijks. Zal nog ff afwachten met het kopen van dit soort middeltjes en eventueel eerst langs de dierenarts gaan om uit te sluiten dat het geen blaasgruis of ontsteking is.

ERg bedankt voor je reactie!

Groetjes Kiek.
Mams van Ozzy en Iggy.
Gesloten