Op welke leeftijd worden kittens wat rustiger?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Het hoort er echt bij hoor ;-)
Jerry was een hele felle man. Mijn benen lagen helemaal open. Nu is hij een rustig ventje met af en toe een uitbatsting. Het kan wel een tijdje duren en tsja, het blijven katten. Supereigenwijs. Je geeft ze een krbpaal en een handdoek en ze pakken je stoel en vloerbedekking ;-)

Geduld en een lange adem dus. Niet bang zijn hoor, hij bedoelt er niets naars mee.Het is gewoon een spelend kind.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

drukke poes

Bericht door fluttertje »

onze poes is nu 10 maanden en kan nog steeds erg druk zijn. Als ze zo'n bui heeft klimt ze in de bank, de gordijnen en in ons. Vooral de bank vindt ze erg fijn om haar nagels aan te scherpen, dit doet ze dan ook regelmatig. (plantenspuit werkt niet echt, ze schrikt wel, maar komt toch terug om het af te maken...) Aaien vindt ze soms wel eventjes lekker maar als ze er genoeg van heeft hangt ze gelijk in onze handen, soms gelijk al. Mijn vriend werkt elke dag en ik studeer nog, daardoor ben ik best vaak thuis en krijgt ze een hoop aandacht, maar nu heb ik vakantie en ben ik ook vaak aan het werk, en we merken dat ze na een aantal dagen vervelender wordt. Ze is dan vaak de hele avond aan het spelen/slopen... Voor ons niet echt leuk, en voor haar ook niet omdat we haar de hele avond lopen te waarschuwen. Ik heb af en toe het idee dat het een (halve) straatkat is. Nu hebben mensen ons aangeraden om er een andere kat/kitten bij te nemen omdat ze dan misschien rustiger wordt en iemand heeft om mee te spelen. Zelf weten we niet of dit werkt, en 2 van zulke katten is misschien een beetje te veel van het goede. Wat is jullie advies??
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Samen spelen is altijd leuker maar of ze er rustiger van wordt is een tweede (achter elkaar de bank over schieten is nog leuker dan in je eentje :icon_shifty: )
Heeft jullie kat wel genoeg afleiding in de vorm van speeltjes, krabpaal enz.
Als ze nog niet gesteriliseerd is kun je overwegen om dit te doen, veel katten worden daarna ook iets rustiger.
Ik denk dat je het een tegen het ander moet af laten wegen en er volgt vast nog meer tips en advies

Succes
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap heeft ook van die dagen, als we weinig aandacht aan hem hebben gegeven, of juist als 1 van ons de hele dag thuis is, dan wil ie alleen maar aandacht en rennen.

Als we een uurtje met hem spelen, is het goed. Maar dan moeten we echt meedoen, en geen aandacht verliezen, want anders begint alles weer opnieuw!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

ik ga haar zoiezo laten steriliseren, maar wil daar eigenlijk nog even mee wachten tot ze wat groter is. Ik hoop dat ze daarna wat rustiger wordt.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Wanneer is een kat eigelijk in de puberteit?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Ja dat wil ik ook wel weten :-P Volgens mij is onze sjonnie nu in de puberteit. Vertoonde hij tot nu toe de gewone fases van kitten zijn, nu gaat hij ineens stoer tegen mij doen :shock: Eerder wilde hij wel soms naar de kids hun benen springen of "eng"doen, dus met grote ogen naar je kijken in een lighouding en dan ineens je aanspringen.

Gemiddeld 1 keer per dag bij de kids. Hij bijt dan nooit door ofzo maar eng is het wel :icon_shifty: We leiden hem dan af of de plantenspuit komt er dan aan te pas en dan is het over.

Maar nu ben ik dus aan de beurt. Vanmorgen bv ligt hij eerst lekker te spinnen naast me . En daarna die enge ape ogen van hem en hup hij vliegt me zo aan :-| ff testen tot hoever hij kon gaan. Snel afgeleid en toen was tie weer "poeslief" Sjonnie is van eind maart dus nu zo,n 5 maanden.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Gefeliciteerd! U heeft een gezonde puberende kat in huis! :silly: Het gaat wel weer over, en nadat ze "geholpen" zijn en de hormoontjes uitgewerkt raken (meestal zo'n zes weken later) worden ze vanzelf rustiger.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gesloten