# Nagels knippen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Mandii

Nagels van een peos

Bericht door Mandii »

Hallo , ik had een vraag .
Nagels van een kat kun je knippen dat weet ik maar tot hoever mag je ze afknippen want onze poes haar nagels zijn heel scherp en lang dus wou ik ze afknippen maar weet alleen niet tot hoever dat mag ? weet iemand dat ?

Groetjess mandii =)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Je mag de nagels van je kat knippen tot vlak voor het "leven". Als je goed naar de nagel kijkt zie je er een roze streep in lopen, die op een bepaalt punt stopt, alles voorbij die roze streep mag je afknippen.

Ik wil je toch een goede raad geven. Ten eerste, een kat laat niet zomaar z'n nagels knippen hoor, zeker als je dat nog nooit gedaan hebt. Je kan ze dat leren als ze nog kitten zijn, dan raken ze eraan gewend. Een kat waarbij je dat nog nooit gedaan hebt, zal dit zelden toelaten, en zal je flink krabben als je het toch probeert.
Ten tweede, als je dat nog nooit gedaan hebt, en je weet niet tot hoever je mag knippen, dan zou ik eerst naar de da gaan, die kan je dan laten zien hoe je het moet doen, en tot hoever je mag knippen.

Heb je een goede krabpaal of krapplank in huis, dat helpt ook nog wel tegen lange scherpe nagels.

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Bij ons worden de nagels juist scherper door de krabpaal.. :shock:
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hahaha, ja dat klopt! Ze scherpen hun nagels aan de krabpaal (of de bank, vloerbedekking, rotanmeubels.. etc etc) Maar er zitten dan in ieder geval geen vervelende haakjes meer aan en ze blijven aardig op lengte.
Gesloten