# Kattenbak

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Betty

# Kattenbak

Bericht door Betty »

Hallo,

Afgelopen zaterdag zag ik op TV in een of ander dierenprogramma, dat men voor een kat eigenlijk 2 kattenbakken nodig heeft. 1 om op te plassen en de ander voor de poepjes.

Hebben jullie hier vaker van gehoord, ik wist dat helemaal niet.

Groetjes Betty
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Nou, de meeste katten nemen genoegen met 1 bak hoor!! Vaak gaan er zelfs 2 katten op 1 bak (zoals bij mij)
Maar soms willen 2 bakken wel helpen bij het zindelijk krijgen van een zeer kieskeurige kat. Sommige katten willen namelijk niet plassen in de bak waar ze ook poepen (of andersom)
Dus in de meeste gevallen is het echt niet nodig! Zolang je er maar voor zorgt dat de bak schoon en hygienisch blijft.
hummie

kattebak probleempje

Bericht door hummie »

even een vraagje

er is een tijdje geleden een katje bij ons aan komen lopen die op het moment hoog zwanger is. Wij hebben besloten om aar te houden en weten zeker dat ze door haar vorige baasjes op straat is gezet...

Nou is het probleem dat ze gewend is buiten haar behoefte te doen en niet op de katten bak... maar als de kittens er zijn kan ze niet telkens naar buiten dus hoe kan ik haar opd e kattenbak haar behoefte laten doen want als ik aar er in szet loopt ze gelijk weg... en ze doet ook nooit haar behoefte binnen in huis??

hoop een goede tip te krijgen alvast bedankt
joyce
Sandra W

Bericht door Sandra W »

Probeer aan een bench te komen en zet daar de moederpoes met haar jongen in, compleet met grote mand, kattenbak en eten/drinken.

Zo creëer je een eigen wereldje voor haar, zodat ze wel op de kattenbak moet, want katten zijn schone dieren en doen het niet graag in hun mand.

groetjes,
Sandra
Gast

Bericht door Gast »

is er ook nog een andere optie want ik ben bang dat dat niet gaat lukken.... ten eerste erg klein huisje en ten tweede ik heb geen id hoe ik aan een bench kan komen.. dus als iemand nog een ander idee heeft

maar toch heel erg bedankt voor het idee
hummie

Bericht door hummie »

is er ook nog een andere optie want ik ben bang dat dat niet gaat lukken.... ten eerste erg klein huisje en ten tweede ik heb geen id hoe ik aan een bench kan komen.. dus als iemand nog een ander idee heeft

maar toch heel erg bedankt voor het idee
Necro

Van open naar dichte kattenbak

Bericht door Necro »

Hallo, ik heb een vraagje.
Onze nieuwe poes, gisteren uit het asiel gehaald, heeft volgens mij een voorkeur voor een open poezenbak. Vannacht had ik de kap erop laten zitten en had ze niets gedaan. Vanochtend heb ik hem er af gehaald en toen heeft ze hem meteen volgepoept en -geplast.
Ik vind een open poezenbak alleen niet zo'n fris idee. Het hele huis stonk meteen naar de poep en ik moet vaak werken in de kamer.

Mijn vraag is; hoe zorg ik ervoor dat ze op een dichte vak wil? Kan ik nu de kap erop plaatsen, nu de bak al naar haar ruikt? Of werkt dat niet?

Dank je wel!
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Ik zou de kap er eerst nog een tijdje afhouden, want ze is ook pas sinds gisteren bij jullie, zodra ze wat meer gewend is bij jullie zou ik de kap er eens op plaatsen en kijken of ze er dan wat op wilt doen. Zit er ook een klepje aan de voorkant? Die zou ik er sowieso uithalen.
Ik heb trouwens een kattenbak met en zonder kap en beide ruik ik niet, wel als ze net gepoept hebben natuurlijk, dat ruikt nooit fris, maar het is geen verschil met of zonder kap.
Misschien is het een idee, de kattenbak op een andere plek te zetten? In de gang ofzo?
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Anders misschien andere kattenbakvulling proberen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten