Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Claudia, zijn ze inmiddels gewend aan de fontein?

Renate, je kunt losse pompjes krijgen zag ik laatst op internet. Dus als je pompje echt de geest geeft hoeft dat nog niet het einde te zijn van je fontein ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Lotte schreef:Claudia, zijn ze inmiddels gewend aan de fontein?
Yep! Zelfs Bindi heb ik er al op kunnen betrappen dat ze stond te drinken. :-P

Trouwens, toen ik eergisteren de bol optilde om 'm bij te vullen lag er een langpoot dood in het water. Hoe komt die daar nou? :shock:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik vind hier inderdaad ook wel eens insecten tegen het filter aan. (eigenlijk altijd wel)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja hoor, hier ook regelmatig dode insecten tegen het filter...alé, nu toch, in de zomer...
Die insecten worden eveneens aangetrokken door dat water, en als ze op de bol landen, worden ze simpelweg mee naar binnen gespoeld :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Die verwende snotapen van mij hebben nou ook zo'n ding. Tot nu toe kijken ze er niet naar om, Luna is er zelfs bang voor.

Hebben jullie je kat ook 'aangespoord' om eruit te drinken (zoals in de gebruiksaanwijzing staat)? Ik heb erbij gezeten met mijn vingers tegen de bol en dan tegen Luna's neus, ik heb water gespetterd, ertegenaan getikt, Luna er tegenaan gedrukt met haar neus. Maar nee.

Ik blijf volhouden! Nog tips? Anyone?
Mauw
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik hoefde Sarah niet aan te sporen, die vond het gewoon machtig intressant ;)
Maar vandaag krijgen we ons kitten (en ik vind eigenlijk dat ze daar maar gelijk uit moet gaan drinken, dan hoef ik niet te klooien met bakjes water), dus zal even kijken hoe het dan gaat ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Rian, gewoon afwachten. ;-) Bindi was er hier zelfs bang voor, die rende er bij weg. Maar ondertussen heb ik haar er al wel van zien drinken. :-P
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Rian, inderdaad niks forceren, en rustig afwachten... Na een poos wint hun nieuwschierigheid het toch, en gaan ze wel eens kijken...
Gewoon dat ding negeren, hen er niet extra attent op maken, laat ze eerst maar eens gewend worden op hun tempo, dat dat ding daar qtaat en voorlopig nergens naartoe gaat... :grin:
Komt denk ik echt wel goed...
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Maar ik heb niks verpest door ze er met hun neus tegenaan te duwen?? :???:
Mauw
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Neen hoor...maar voorlopig zou ik ze er niet meer speciaal naartoe lokken ofzo. Laat ze het maar op hun tempo doen...
Wat je wel kan doen, heb ik hier in't begin ook gedaan, is de fontein op een plek zetten waar ze vaak passeren, zodat ze er vb langs moeten als ze naar de bak willen of als ze willen gaan eten. Wel zo zetten dat er nog ruim plaats is om er langs te passeren.
Als je het in een hoekje zet waar ze in principe nooit moeten zijn, dan is de kans al groter, dat ze er totaal geen intresse in krijgen.

Van mijn zes kerels zijn er twee die niet véél van de fontein moeten weten, ze zijn er nu niet bang meer voor, en af en toe gaan ze eens voellen aan't water met een pootje, maar drinken...neen dus...
De vier andere daarentegen drinken enkel uit die fontein...

Geduld....dat is een mooie deugd... :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Gisteren kwam ik er achter dat er een reden is voor die natte vloer in de hal. Bindi gaat gewoon over de bol staan krabben en spelen met de druppels. :shock: Ik vraag me af of ik het haar moet afleren, want ik denk niet dat het echt goed is voor de fontein. :ethink:
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Even een vraagje , ik heb een cat it die ik om de dag helemaal bijvul, en na een dagje is de bol van binnen beslagen? Hoe komt dit? En hoe voorkom ik dat ? Ik heb hem nu 1 maand en ik heb 1 keer een nieuw filter erin gedaan..
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Dat had ik afgelopen week ook al, maar toen had ik er lauw water in gedaan. Misschien ligt het daaraan? Of aan dat het buiten kouder wordt?
Dat filter verwissel ik pas als ik denk dat het nodig is en niet elke 3/4 weken. ;-)
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

claudia schreef:Dat had ik afgelopen week ook al, maar toen had ik er lauw water in gedaan. Misschien ligt het daaraan? Of aan dat het buiten kouder wordt?
Dat filter verwissel ik pas als ik denk dat het nodig is en niet elke 3/4 weken. ;-)
Ik doe er gewoon koud water in. Hoort er lauw water in dan?
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

angela1983 schreef:Ik doe er gewoon koud water in. Hoort er lauw water in dan?
Nee, maar ik had de bol schoon gemaakt (met warm water) en het water was nog niet helemaal afgekoeld toen ik 'm dus weer vulde. ;-)

Het is hier trouwens nog regelmatig een waterballet in de gang. Bindi blijft het leuk vinden om over de bol te krabbelen. :roll:
Plaats reactie