wat is een halfwasje?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

wat is een halfwasje?

Bericht door mara30 »

Hoi,

Kan een van jullie mij vertellen wat met een halfwasje wordt bedoeld?
En zegt dit iets over de grootte van het dier?

Gr Mara
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Nee hoor, zegt niks over de grootte van een dier. Dit is een poes die nog geen kitten meer is maar ook nog niet volwassen. Een pubertje dus. :grin: (meestal een half jaar oud ongeveer)

Zit je te denken over een nieuw vriendje voor Sietse?
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Ja, hoewel ik geen haast heb, wil ik voor Sietse er zeker weer een maatje bij hebben. Niet dat ik Hielke al vergeten ben, het liefst van alles wil ik hem terug en laat ik nog geregeld een traan om hem. Tegelijkertijd probeer ik ook voor Sietse het beste te doen en wil ik hem niet te lang alleen laten. Als ik er over nadenk zijn het namelijk katten die altijd erg op soortgenoten (en vooral op elkaar) gericht zijn geweest en wat minder op mensen. Voor mij zijn het lieve aanhalige en kletserige beestjes, maar van andere mensen moeten ze niet zoveel hebben. Wil dus wel een nieuw maatje, maar ben wel heel kritisch. Kijk nu een beetje rond wat er zoal is, maar concrete stappen pas na mijn vakantie.

Gr Mara
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ze kunnen ook bedoelen dat het beestje kwa leeftijd al wel volgroeid is maar kwa grootte en/of gewicht niet. Onze DA noemde onze Angora ook een halfwasje. Beestje was al wel 1 jr maar werd niet zwaarder dan zo'n 2.35k terwijl ze niks mankeerde.
Gesloten