kitten met zwemmende achterpootjes

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
cloudnine
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2006 15:16

Bericht door cloudnine »

Ik zou jullie even laten weten hoe het dierenarts bezoek was gegaan met het kleine kitten. De dierenarts heeft zijn achterpootjes aan elkaar getaped zoals ze in de normale stand staan als het katje staat. Dus een ruimte ertussen. Verbazend genoeg heeft het kitten er geen last van, hij hupst een beetje maar verder alles helemaal oke. Lekker levendig, spelen, klieren, klimmen en goed eten. Moederpoes heeft even aan het tape geroken en negeert het verder alsof er niets aan de hand is.

De dierenarts wil vooralsnog geen uitsluitsel geven of het helemaal goed gaat komen. Dit tape blijft er een week omheen zitten en volgende week maandag gaat het tape eraf en komt er weer een nieuwe op. Het is is misschien niet zo tof dat tape (medisch tape) maar liever een paar kale plekjes dan dat ie strax niet kan lopen. Overigens heeft de dierarts speciaal spul om dit tape op een zachte manier los te maken.

Ik wil jullie in ieder geval erg bedanken voor de reacties. Ik heb er op die manier veel over kunnen lezen op internet.

Thanx Maria
Gast

Bericht door Gast »

cloudnine schreef:Ik zou jullie even laten weten hoe het dierenarts bezoek was gegaan met het kleine kitten. De dierenarts heeft zijn achterpootjes aan elkaar getaped zoals ze in de normale stand staan als het katje staat. Dus een ruimte ertussen. Verbazend genoeg heeft het kitten er geen last van, hij hupst een beetje maar verder alles helemaal oke. Lekker levendig, spelen, klieren, klimmen en goed eten. Moederpoes heeft even aan het tape geroken en negeert het verder alsof er niets aan de hand is.

De dierenarts wil vooralsnog geen uitsluitsel geven of het helemaal goed gaat komen. Dit tape blijft er een week omheen zitten en volgende week maandag gaat het tape eraf en komt er weer een nieuwe op. Het is is misschien niet zo tof dat tape (medisch tape) maar liever een paar kale plekjes dan dat ie strax niet kan lopen. Overigens heeft de dierarts speciaal spul om dit tape op een zachte manier los te maken.

Ik wil jullie in ieder geval erg bedanken voor de reacties. Ik heb er op die manier veel over kunnen lezen op internet.

Thanx Maria
Hoi Hoi,

Mijn kattenkind (9 jaar) heeft een voetbalknietje. Ze was net 9 weken toen haar achterpootje (bij het knietje) heel dik werd. De dierenarts heeft haar 2 weken behandeld en ik moest haar daarna zelf nog 1 week spuiten. Haar pootje is stijver en ze gebruikt hem ook niet zo intensief als de andere 3 maar ze is super snel en erg handig op haar manier. Ze kan goed klimmen en springen. Alleen als ze zit hangt dat bewuste pootje naar beneden, ze heeft er geen pijn aan en ook geen last van dus zo zie je maar weer "poezen" zijn zeer handig!!

Groeten

Poezenmoeder
Gesloten