Ontwormen

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sophie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:09
Locatie: België

Bericht door Sophie »

Nogmaals bedankt allemaal! Ik ben ondertussen naar de apotheker geweest, en zij heeft me pilletjes meegegeven! Het eerste heeft Marie ondertussen ook al achter de kiezen! :)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Sophie, je hebt bij de apotheker ook ontwormingsmiddel in pastavorm, dat zit in een spuitje (catiminth heet het) dat vond ik zelf iets makkelijker om toe te dienen dan het pilletje, maar als het gelukt is, zoveel te beter ;-)

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Sophie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:09
Locatie: België

Bericht door Sophie »

Als ze het niet meer wil zal ik de pastavorm proberen. Maar nu had ik het gewoon gemengd in haar blikvoer, dat ze ieder weekend krijgt, en ze is er werkelijk verzot op! Ze had het volgens mij niet eens in de gaten dat er een pilletje inzat. :)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Er zijn tegenwoordig ook pilletjes (Flubenol) die ze opeten als snoepjes! :shock: Wij hebben het geprobeerd, en het werkt echt. :grin:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Oh echt? Mijn DA zei dat ze daar nu pilletjes van hebben, maar ik had zoiets van 'jamaar die spuit kan ik tenminste ver in hun keel rammen' :oops: . Maar als ze 't lekker vinden is het wel zo handig ja :grin: . Vinden ze het bij jou allemaal lekker??
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ja, echt waar! :lol: Wij wouden het ook niet afwachten en hielden Belle goed vast om hem een pilletje te geven. Hij liet het uit zijn bekkie vallen en at het toen zelf nog weer van het aanrecht. Dus tja, dan vinden ze het wel lekker. En alledrie inderdaad. :-P
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ik moest vanmiddag bij de dierenarts langs voor een wormenkuurtje en had al expres in dit topic gezocht naar de namen van de pilletjes die katten wel lekker zouden vinden.
Ik vroeg dus om Flubenol, maar die hadden ze niet. Volgens de assistente zijn dat ook grotere pilletjes dan de Milbemax die ik uiteindelijk meegekregen heb.

Normaal als we ze Drontal gaven, waren we tijden in gevecht met handdoeken, worstelende katers en tien keer uitgespuugde pilletjes. Nu heb ik bij Sam en Sushi allebei wat brokjes in hun bakje gegooid met zo'n Milbemax-pilletje erbij en ze hadden ze binnen 10 seconden op. :shock: :shock: Geen gevecht, geen kleffe uitgespuugde pilletjes en geen gestresste katten. Ze weten niet eens dat ze iets binnen gekregen hebben!

Leve de zoek-optie op dit forum! :grin:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Zal ik van de week ook maar even Milbemax proberen. Ik klooide altijd wat aan met van die pasta, die je per streepje in kon stellen, maar dat vond ze nooit lekker, dus dan liever een pilletje dat ze waarschijnlijk op eten zonder dat ze ook maar íets door hebben :grin:
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

misselijk van ontworming's tabletjes

Bericht door sammie1986 »

ik heb vandaag mijn kat een ontwormings tabletje gegeven ongeveer een half uur later begon ze heel erg te kwijlen (schuimen). Dit heb ik al eens eerder gehad toen ze gelikt had aan het vlooienspul. De dierenarts zei dat het een normale reactie was omdat het een vieze smaak heeft.
Maar kan dit ook met de ontwormings tabletjes ik had echt het gevoel dat ze er niet helemaal lekker van was en het duurde ook wel even tot het over was kan het zijn dat haar buikje een beetje van streek is door dit tabletje. Ze heeft daarstraks ook in de kamer geplast en dit heeft ze nog nooit eerder gedaan ze is nu ongeveer 7 maand. het merk van de tabletjes is EXIL NO WORM
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Veel katten hebben zo'n reactie op verschillende ontwormingsproducten hoor. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Maar je kunt natuurlijk ook iets anders proberen volgende keer. Flubenol of zo.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Mijn dierenarts is geen fan van Exil, die vindt het eigenlijk troep. :icon_shifty:
Ik heb zelf de laatste keer Milbemax bij de dierenarts gehaald en dat hebben ze hier allebei zo opgegeten (verstopt tussen wat droge brokjes) en volgens mij hebben ze er verder ook geen last van gehad. Het is waarschijnlijk wat duurder dan Exil, maar dat heb ik er graag voor over!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

voor exil heb ik 10 euro betaald voor 8 tabletten vond ik op zich al vrij prijzig
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Volgens mij heb ik voor Milbemax bijna 7 euro voor 2 tabletjes betaald... Maar ze hoeven maar 2 keer per jaar omdat ze niet buiten komen, dus dat zijn de kosten niet...
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

Valt inderdaad mee en vooral omdat ze maar 2 keer per jaar hoeven.
Ik vind het ook raar want de vorige keer reageerde ze niet zo op de tablettenen en dit is toch al de 2de keer dat ze ze krijgt.
aan de jongste (12 weken) heb ik ook niks gemerkt de 1ste keer.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Heb een beetje lopen spitten door dit topic, maar misschien vinden jullie het niet erg als ik toch snel even mijn vraagje hier stel?? :oops:

Hoe vaak moet je je katten eigenlijk ontwormen? Siep is twee maanden geleden nog ontwormd, Luna voor het laatst in december. Ik geef ze wel anti-vlooienmiddel van Frontline, maar verder geen ontwormspul.
Ze zitten binnen en kunnen op het dakterras, waar diverse planten staan.

(moet ik me schamen dat ik dit niet weet?)
Mauw
Plaats reactie