Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Wel vervelend hoor.

Ik word zelf altijd zenuwachtig als mijn katten zich niet even zo nu en dan laten zien als ik thuis ben, gelukkig drentelen ze me vaak meer voor de voeten dan dat ze zich niet laten zien :lol:

Heb je een kattenluik? Dan zou hij dus gewoon lekker naar binnen kunnen.
En met dit weer hebben mensen inderdaad veel de schuurtjes open en doen die s'avonds gewoon dicht, dus briefjes is geen slecht idee.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Bericht door jj74 »

Nee, een kattenluik heb ik niet, ik wil de katten thuis houden als wij er niet zijn. Dus daar is meneer me dus te slim mee afgeweest door niet thuis te komen. Ik was al van plan om hem te laten chippen, maar dat is nu ook het allereerste wat ik ga doen als hij terug is. Nou ja, ik ga hem eerst te pletter knuffelen ;-)
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Je kan ook van die kattenluikjes kopen die je kan vergrendelen, zodat hij wel naar binnen kan maar niet naar buiten ;-)

Ik hoop dat Robbin snel weer thuis is!
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Bericht door jj74 »

Mijn vriend is vanmiddag thuis geweest, bakjes zijn niet aangeraakt.... :-(

Maar we houden de moed erin.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Onze Puk, ook 2 jaar en gecastreerd, was sinds afgelopen zaterdagnacht weg. Ik heb ook wat rondjes door de buurt gelopen, en daken beklommen in de binnentuin, met buren gepraat...

Toen werd ik wanhopig, huilen en.... ja hoor, rond 22.00 uur gisteravond kwam ie ineens weer thuis! Pffffff. Hij had niet eens honger, deed alleen wel gelijk een hele lange plas in de tuin.

Ik denk dat ie opgesloten heeft gezeten, of ergens iets te eten heeft geregeld en toen in slaap is gevallen. Want ja, die warmte, daar worden ze sloom van. Of s'nachts bij iemand naar binnen gesneaked en toen opgesloten geraakt tot de avond erna.

Wat ik maar wil zeggen: geef de moed niet op, die jonge katers als Robin, ook al zijn ze gecastreerd, gaan met dit mooie weer hun eigen gang! En dat is best wennen voor hun baasje!
Ik hoop dat ie snel weer terug is... Anders briefjes plakken morgen!
Is ie wel gechipt?
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Bericht door jj74 »

Nee, nog niet gechipt, maar dat is het eerste wat ik doe als hij terug is....

Ik heb al posters opgehangen en briefjes verspreid en ga vanavond nog meer briefjes verspreiden in de wijk. Alle instanties zijn ook op de hoogte. En morgen komt het in het krantje te staan.

Kan een kat lang zonder water ergens opgesloten zitten? Weet iemand dat? Ik kreeg de tip om de kattebak buiten te zetten met zijn mandje, maar een asiel raadde dat weer af, omdat er dan een andere kat zijn behoefte in kan gaan doen.....

Nou ja, ik blijf er gewoon van uit gaan dat hij binnenkort terug is!

Gr. Jessica
grl
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2005 20:05

Ginger al 2 dagen weg..

Bericht door grl »

Hi,

Ik maak me een beetje erg veel zorgen, mijn kat Ginger is vanaf zondag weg en nog steeds niet terug.
Gisteren de hele buurt afgezocht tot ook ver daar buiten. Zo ver dat ik dacht: Zo ver zou ze toch niet weglopen van huis ? Heb geen idee tot hoever een kat gaat als hij aan de wandel gaat.
Iemand enig idee ?
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Het valt me op dat er de laatste dagen meer berichtjes op de site staan van katten die um gepeerd zijn.
je zou toch denken dat het met het mooie weer te maken heeft.
Misschien zit hij ergens in een schuur.
Je kan langs de deuren gaan en vragen of de mensen even willen kijken,
flyers ophangen, amivedi bellen.
Gelukkig krijgen we ook vaak weer een berichtje dat de kat weer terecht is.
Ik hoop dat jij dat ook snel kunt mailen.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Bericht door jj74 »

Hoi! Die van mij is dus ook weg sinds zondagavond, zie verder bij vermist....


Gr. Jessica
Lisa
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:41

mijn kat vermist

Bericht door Lisa »


Hoi iedereen,

heb deze site toevallig ontdekt toen ik op zoek was naar een antwoord op de volgende vraag: "waarom gaat een kat van huis weg ?" Momenteel ben ik onze Remie verloren (afkorting van Rembrandt) Hij is vandaag de achtste dag weg. Ben ten einde raad want ik weet niet hoe ik er moet aan beginnen of wat ik nog kan doen om hem terug te vinden. Ik heb affiches laten ophangen in de frituren en café's. Ik ben bij ons in het dorp briefjes met een foto van Remie en mijn telefoonnummer gaan ronddoen. Ik heb een "advertentie" in de lokale krant gezet en hij komt op de regionale televisie.
Hij is een heel aanhankelijke kater, een superlief manneke waar je echt een babbelke mee kan slaan ! :grin: Ik mis hem enorm en kan men huilen niet stoppen.
Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer kan doen ? Of wat een reden kan zijn waarom hij ineens vertrekt ? en of de kans nog bestaat dat hij terug komt? Wij wonen aan een natuurgebied en hij heeft veel ruimte om te gaan en te staan waar hij wil .hij is nog nooit van huis weggeweest , zelfs niet voor een dag ... Mijn andere katten ook niet (Porshe en Picasso) alleen onze Ensor is ook eens drie dagen weggeweest en hij kwam terug thuis, zo fier als een gieter want hij was nu "de man " ;-)
De schilderspoezen komen allen uit dezelfde nest alleen onze Porsche hebben we nog maar enkele maanden. Porsche en Remie komen minst goed overeen ... zou het daarom zijn dat hij weggaat ? :cry:

Iemand raad?

groetjes
Lisa
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

het is volgens mij wel de periode dat de poezen het hazenpad kiezen... kan vaak met het weer te maken hebben dat ze erop uit trekken.

wat je nog kan doen is langs het plaatselijke asiel gaan om te kijken dat hij daar toevallig niet zit. ook kan je eens bij de buren gaan horen of ze hem toevallig niet hebben gezien. je kan ook eens vragen of je in alle schuren in de buurt eens mag gaan rondkijken en roepen. in het laat van de avond kan je met wat eten in de buurt op hem gaan roepen, meestal zijn ze bij valavond het actiefst en horen ze je misschien wel?

ik zou de moed nog niet direct opgeven hoor, onze kat was soms wel een maand weg maar hij vond altijd de weg naar huis.

ik duim alleszins mee da jouw remie snel terug thuis komt!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Precies en snel bellen met het plaatselijke asiel, de locale dierenbescherming, de dierenambulance en speciale vermissingsdiensten.

Ik duim met Gini mee dat je kat snel weer thuis komt. O ja, Lisa, is je kater gecastreerd? Zo niet, dan kan hij zijn hormonen achterna zijn gegaan....

Sterkte en laat je ons weten hoe het verder loopt?

groetjes,
Sandra
Lisa
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:41

Bericht door Lisa »

Thx voor jullie steun! Ben blij te vernemen dat er nog zo'n grote dierenvrienden zijn op de wereld !! :-P

Onze Remie is gecastreerd ja dus kindjes maken zit er voor hem niet in.
naar de asielen heb ik een foto doorgestuurd indien ze hem zouden binnen brengen maar dat is tot nu toe niet het geval. De buren hebben allemaal een briefje en ik ben in hun tuinen al gaan roepen en zoeken.
Vanmorgen kreeg ik telefoon dat ze Onze Remie bij hun in de tuin hadden zitten. Hij kwam daar al een paar dagen zeiden ze. Ik spurt naar daar maar toen ik daar was was er geen teken van leven meer.. Weer teleurstelling. Die meneer had er foto's van genomen in het donker dus met 100% zekerheid kan ik niet zeggen dat het onze Remie was... hij trok er wel erg op maar heel mager !! Vanavond ga ik daar in de buurt maar weer eens op zoek gaan want nu ben ik weer superhoopvol dat hij zomaar thuis zou komen. Heel ver van huis is hij niet moest het inderdaad onze Remie zijn.
Wij hebben een kattenluikje dus hij kan binnen en buiten wanneer hij wil.

Lisa
PS hoe kan ik foto van onze Remie invoegen dan kunnen jullie hem ook eens zien!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

dat is wel al goed dat die meneer hem denkt gezien te hebben! ga best bij valavond naar daar (als dat mag) met een bordje eten en roep op zijn naam. als hij echt fel vermagerd is zal hij wel afkomen als hij je naam hoort!

ik blijf duimen hoor!

ps: foto opladen bij een of andere site als "photobucket" of "shutterfly" en dan de link hier zetten.
Lisa
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:41

Bericht door Lisa »

Gisterenavond ben ik dus terug gaan zoeken in de buurt waar hij gezien zou zijn. Ben nog andere mensen tegengekomen van de jeugdbeweging daar en zij hebben al een aantal weken bezoek van een kat met strepen... Onze Remie is nog maar 10 dagen weg dus de kat bij de jeugdbeweging is onze Remie niet... De foto's dat ze mij hebben laten zien is volgens mij ook de kat van de jeugdbeweging en niet onze Remie.
Gisterenavond heb ik nog telefoon gekregen van een vrouw die me vertelde dat haar tuin vol kattenhaar lag en dat er serieus gevochten is geweest bij haar een van de voorbije dagen. Ze zei me ook doodleuk dat onze Remie wel eens kon gegrepen zijn door een hond en dat hij dood kon zijn. PFFFF... Ze voelde zich wel schuldig toen ze hoorde dat ik in snikken was uitgebarst ... :cry: Ze bedoelde het waarschijnlijk goed maar toch even schrikken hoor!
Misschien ben ik al dagen in de verkeerde buurt aan het zoeken :?:
Maar de moed niet opgeven zeker ... :???:
groetjes
Lisa
Plaats reactie