Kitten graait naar eten en valt ons bijna aan

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
Gast

Kitten graait naar eten en valt ons bijna aan

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Ik heb nu echt tips nodig want ik word helemaal kriegel :shock:
Zodra mn vriend of ik iets eetbaars in handen hebben worden we zowat aangevallen door Mikky. Ze krijgt genoeg te eten, zowel droog (de hele dag door) als natvoer (1 zakje per dag). Het maakt ook niet uit wat we in ons handen hebben, gebakje, vla, broodje, ze wordt gewoon helemaal gek en slaat haar pootjes om hetgeen je in handen heb heen. Agressief :twisted: gewoon. Voordat je haar op de grond gezet heb, zit ze al weer naast/op je. We eten nu dus staand!

Iemand ervaring mee?? Alle tips zijn welkom!!!

Misschien moet ik gewoon eens een bakje gehakte rauwe ui op schoot nemen ofzo.

Hellup Nicky
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

een plantenspuit!! Quinto deed dit ook een tijdje en toen zijn we hem gewoon elke keer gaan natspuiten met een plantenspuit. Dit een aantal dagen volhouden en het was bij hem over. Het is natuurlijk onzin om staand te gaan eten omdat de kat anders niet van je eten af kan blijven. Wat ook scheelt is dat als wij ons avondeten eten, dat we QUinto dan zijn blikvoer geven, dus dan is hij het grootste gedeelte van de tijd al bezig en daarna moet hij zich wassen en wil hij eigenlijk slapen dus dan heb je al nergens geen last van :wink:
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Hello,

De plantenspuit werkt wel (op de tijden dat we thuis zijn natuurlijk haha) dus daar heb ik wel vertrouwen in. Heb nog maar een keer goed gekeken of het inderdaad wel een vrouwtje was (ivm met de toenemende agressie) maar ja, het is toch echt een poesje.. dacht dat alleen mannetjes zo deden. Spikey is trouwens heel rustig en lief, echt het tegenovergestelde.. Ik hoop maar dat het minder word met de tijd...

Nicky
Gast

Bericht door Gast »

Ik kan volmondig zeggen JA, een plantenspuit werkt. Ze probeert af en toe via de sluipmethode (laag bij de grond, swiepend staartje) dicht in de buurt te komen maar zodra ze hoort dat ik de plantenspuit pak schiet ze weg (wel grappig gezicht haha). Je zult denken "plantenspuit hoort"?? Ik schud meestal alleen maar en hoef niet eens meer echt te spuiten. Het klostende geluid van water laat r al wegrennen.. Ik zou het dus zeker proberen en vooral consequent blijven.

Groetjes Nicky
Gesloten