Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Zorg wel dat de bak goed vrij is van azijn voor je met chloor begint, er zouden chloorgassen vrij kunnen komen als je chloor mixt met iets anders.
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Lekker laten weken met een sopje van Dettol (bacteriedodend) en daarna uitspoelen, chloor erin en nog een keer uitspoelen.

Maar dan nog plast onze Misty op de deurmat. Waarschijnlijk uit protest naar een of andere buurkat denk ik.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

ik heb gezocht op het forum maar niets erover gevonden op het eerste zicht (sorry moest ik er hebben overgekeken!), maar ik zag zonet in makro een zak kattenbakvulling maar een soort synthetische doorzichtige korrels, lijkt wel plastiek! heeft iemand daar ervaring mee? het is de eerste keer dat ik die zag en ben er wel benieuwd naar :)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Bedoel je litterpearls???
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

mijn post is verdwenen :) ik denk wel dat het litterpearls kunnen zijn ja. heeft iemand hiermee ervaring? en hoe werkt dat juist, klit dat samen, absorbeert dat, ...?
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Ik gebruik al een jaar litterpearls en ben er erg tevreden over.

De litterpearls zijn niet van plastic, maar volledig natuurlijk. Ze lossen op in water en je kan ze zelfs op de composthoop gooien. Doordat ze oplossen in water zijn ze dus ook veilig voor kittens die per ongeluk een korreltje zouden inslikken.

Het voordeel is dat de korrels het vocht volledig opgenemen samen met de geur. Dus je ruikt geen urine meer. Een kleine zak is voldoende voor een kat voor een week. Je hoeft alleen maar elke dag de drollies eruit te scheppen en het grit om te woelen (voor een betere absorbtie)
Op de site van special cats (http://www.specialcats.nl) staat nog meer info. Hoe groter je inkoopt hoe goedkoper het namelijk wordt.


Wat mij betreft gaat dit spul mijn deur niet meer uit!!
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

BlackPanther999 schreef: Een kleine zak is voldoende voor een kat voor een week.
Woeps bedoel een maand natuurlijk!!!
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

hihi ik vond het precies al duur voor een weekje :) voor een maand valt dat nog mee.
en nu ik weet hoe dat noemt, merk ik precies dat er veel mensen tevreden over zijn... kga het in overweging nemen ;)
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Vraagje over graven en kattengemak??

Bericht door Bomac »

Hallo,

Ik heb 2 katers die samen op 1 bak gaan.
Ze vinden het waanzinnig om me sinds dit weekend de gehele nacht wakker te houden met het graven in de bak...- weet iemand toevallig wat hier de reden voor??

Verders plast er eentje staand ( beter in de bak dan in mijn huis) en dus heb ik veel last van urine geurtjes die langs de bak aflopen ( tussen kap en onderbak kan net wat vocht door..)

Ik ben nu aan het bedenken of Kattengemak niet iets voor ons is. Niet meer sjouwen lijkt mij helemaal toppie, alleen ze komen eens in de 2 weken, gaat de bak dan niet stinken met 2 binnen katten?? ( ja snap dat ik klonters moet scheppen)

Wie kan me nuttige antwoorden geven??

Alvast THANXS
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik gebruik voor de moment die litterpearls (weliswaar van een ander merk). Sumi heeft wel eens de neiging om er eentje te willen opeten maar nu door dat die korrels een beetje oplossen, "plakken" die regelmatig aan haar tandvlees en lipjes, waardoor ze daar als een zotte aan begint te krabben en wassen enzo. Kan dit kwaad? Want ik moet die korrels daar dan zowa aftrekken en ik heb schrik dat ze daar misschien wondjes kan krijgen ofzo? Kan je trouwens iets doen aan het eten van die korrels of gaat dat snel vanzelf over?
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Ik gebruik altijd de Catsan korrels (blauwe zak) Ik geloof dat voor een grote zak je rond de 9 euro betaalt. Omdat Nikit zo verschrikkelijk stinkende plas heeft, doe ik er ook nog een soort poeder overheen, waarvan het minder gaat stinken. Van Beapher. Werkt goed. Ik hou ook niet zoveel van schoonmaken, dus 1 keer per week leegkiepen en tussendoor eens leegscheppen(drollen) ideaal! Moet ik wel zeggen dat hij door 1 kat en 's nachts een tweede wordt gebruikt. (1 1/2 dus :D)
Alleen is het wel jammer dat de plas de kattenbak ook aantast. Er zitten helemaal witte plekken in... En er moeten geen kranten of iets anders in zitten, want dan gaat het ook stinken....
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

een vraagje ivm de litterpearls. ik koop ze nu bij makro (4.5 euro voor een zak van 2.5kg voor een maand dus), maar ik geraak daar niet altijd en op andere plaatsen vragen ze der 5 tot 9 (!!) euro voor. wat is de goedkoopste manier om aan litterpearls te komen (voor belgië wel ;)) volgens jullie? ik wil namelijk niets anders meer hebben!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Iemand met een auto zoeken en tonnen van dat spul inslaan :lol:
Als je twaalf pakken van 2,5 kilo koopt, ben je voor een heel jaar gesteld :shock: :grin:
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

zo kan je het wel bekijken :lol:
maar dat zijn kleine pakjes en ik dacht dat grote verpakkingen altijd voordeliger waren, helaas vind ik die niet in de winkels!
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Ik vind het knap dat je 1 maand met 2,5kg kan doen....ik doe met 15kg 2 weken.....grit dan wel.
Gaan die pearls langer mee?? Of is jouw kiddy gewoon zuiniger?? Of ben ik gewoon te over-enthousiast??

Ik heb er 2, dat klopt, maar dan gebruiken ze nog 3,75kg pp per week...

Wat is bij de rest het gemiddelde verbruik??

Thanxs.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Plaats reactie