Algehele malaise...op naar Gent...

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Jeetje Renate, wat een ontzettend naar bericht. Meid, wat zal je geschrokken en verdrietig zijn! Heel erg veel sterkte! :kissykissy:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

He, Renate, wat een rotbericht! Wat zal je verschrikkelijk geschrokken zijn, geen wonder dat je er zo verdrietig van bent. Ik leef met je mee en hoop dat het toch allemaal goed gaat komen. Arm Guusje!

Heel veel sterkte gewenst, Laura.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Lieve Renate,
Ik kan me voorstellen dat je hier bang en verdrietig van bent...
Dat de schildklierwaarde nog maar zo weinig gezakt is, vind ik niet raar; het duurt meestal een tijd voordat het inslaat, en het gaat vaak geleidelijk. Misschien dat het bij katten anders is, maar ze gaan wel erg snel naar een tweede dosis. Bij mij duurde het 6 maanden voordat ze wisten dat ik teveel had gehad.

De verdikte en verdachte lymfeklieren kunnen met de schildklierhuishouding te maken hebben. Tenslotte is de hele hormoonhuishouding en stofwisselin lang ontregeld geweest, en dat moet zich ergens in uiten. Bij mij uitte zich dat in een veel te laag Kalium (zout) en Calcium (kalk) gehalte, en een veel te snelle hartslag, waarmee ik jaren heb geklungeld voordat dat beter ging. Ook wilde men mijn oog bestralen, want stuwing achter het oog is ook een bijwerking.

Kortom: het kan inderdaad best zo zijn dat ze een Hodgkin-achtige kanker heeft ontwikkeld, maar die valt inderdaad met chemo of bestralen te behandelen. Bestralen gaat sowieso wel samen met het jodium, chemo weet ik niet. Haar lijf is totaal ontregeld en dus kan dit alles heel goed met elkaar te maken hebben.

Mijn advies: maak een lijstje met vragen:
* heeft dit met elkaar te maken?
* versterkt het ene het andere?
* kan ze een biopsie c.q. operatie aan?
* is dat beslist nodig?
* kan ze ook bestraald worden in plaats van chemo zodat haar lichaam minder te verduren krijgt?
* kan haar hart het allemaal nog aan?
* wat kun je doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken zodat haar conditie verbetert?
* wanneer verwachten ze een lagere waarde en hoe lang denken ze dat het duurt totdat ze de eindstatus van de schildklieraarde heeft bereikt? (Bij mensen ongeveer 1 -2 jaar)
* kan de waarde weer gaan fluctueren als ze chemo krijgt?
* wanneer is het nog dierwaardig voor haar?

Ik hoop je hier wat mee geholpen te hebben. Het klinkt allemaal een beetje klinisch, maar je weet dat ik je gevoel begrijp en ken!
Natuurlijk heel veel sterkte gewenst en ik hoop van harte dat Guus nog weer een katwaardig bestaan mag krijgen. Keep your hopes up! :kissykissy:

Dikke zoen
Mar
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

oh Renate wat een naar nieuws
heel veel sterkte
Desire
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Renate,

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte! :kissykissy:
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

he renate,

wat een rot bericht zeg, krijg er ook waterige ogen van,
ik voel met je mee...
heel veel sterkte ik duim voor jullie beide.....

:kissykissy:monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hey Renate,

Wat een ontzettend rotbericht zeg! Ik wens jullie heel erg veel sterkte en ik zal voor Guus duimen! Ik hoop dat Guus er snel weer bovenop is :kissykissy:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Even een update,

De schildklierbehandeling is goed verlopen. Guus eet goed en maakt een tevreden indruk. Verdere onderzoeken lopen nog.

Vandaag kijkt Utrecht naar haar bloed en misschien hoor ik wat maar misschien ook pas na het weekend....ik probeer er dus niet al te veel aan te denken want ergens hoop je toch op een telefoontje van 'loos alarm!' :???:

Gisteren hebben ze nog wel wat bloedtest gedaan en die waren allemaal in orde. Ze hebben gekeken naar de bloedcellen en naar FIP en nog een aantal zaken. Ik moet zeggen dat het soms moeilijk is om alles te volgen..maar wat ik wel heb begrepen is dat alles rondom de verdikte lymfeklieren positief is. Wanneer het in een vergevorderd stadium zou zijn dan zouden ze in alle andere testen ook afwijkingen zien en dat is niet zo. Dus, mocht ze de kanker hebben dan zijn de vooruitzichten om een goede behandeling te geven in ieder geval positief.

Morgen heb ik vrij en tussen 14:00 en 16:00 mag ik haar ophalen....want een mooie dag gaat dat worden want mijn meissie komt thuis ..

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Zat net te bedenken dat ik een aan kleine camera mee ga nemen morgen en jullie wat foto's zal laten zien over onze ritjes, over guus en waar we iedere keer heen gaan....

Het topic telt al 8 pagina's dus misschien wordt het tijd voor wat plaatjes 8-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Heel veel sterkte Renate!!!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Rebbe schreef:Het topic telt al 8 pagina's dus misschien wordt het tijd voor wat plaatjes 8-)
Helemaal mee eens! :-P Fijn dat het toch weer goed lijkt te gaan, dat is misschien al wel een beetje geruststelling. En hopelijk belt Utrecht zo snel mogelijk, dan is de onzekerheid in ieder geval weg.
Vindt Guus het vervelend in de auto?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Goed idee om foto's te maken, Renate. Voor ons leuk, maar ook voor jezelf wel goed om alles vast te leggen denk ik.
Fijn dat je Guus morgen weer op kunt halen. Een Goede Vrijdag voor jullie dus. ;-)
Sterkte!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik heb bericht gehad en ook in Utrecht is er een heel sterk vermoeden dat ze lymfeklierkanker heeft.

Om het zeker te weten en om te kijken in welk stadium het gevorderd is is een bioptie nodig. Dit schijnt toch wel een fikse operatie te zijn en ze raden het niet aan wanneer we sowieso niet aan een chemokuur zouden beginnen.

De chemokuur zou per injectie gaan en dan mag ze wel gelijk mee naar huis. Hoeveel injecties er nodig zijn kunnen ze nu niet zeggen omdat ze niets weten. Zo'n injectie kost ommenabij de 1000 euro en de kans bestaat dat ze er meerdere nodig gaat hebben. Ben me wezenloos geschrokken :shock:

De bioptie zou over 1 a 2 weken kunnen want eerst moet er een gedeelte radioactief jood uit haar lichaam zijn.

Ook moeten we bedenken of we in Gent verder behandeld willen worden of in Utrecht. Utrecht is dichterbij natuurlijk maar in Gent kennen ze Guus nu goed.

Kortom mijn hoofd duizeld en mijn werk wil niet vorderen vandaag...

Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over een bioptie of over chemo injecties. Alle info is zo enorm welkom want we hebben een hoop moeilijke beslissingen te maken...

Liefs Renate
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Shit Renate, dit is wel naar! :-(
Een biopsie een fikse operatie? Dat wist ik niet. Maar kunnen ze je vanuit Utrecht niet iets meer vertellen? Hoe groot achten ze de kans dat het kanker is? En wat is de prognose bij behandeling (en bij geen behandeling)? Wat zijn de gevolgen voor Guus, wordt ze er heel ziek van?
Misschien kun je het beste eerst een boel vragen gaan stellen, zodat je alles tegen elkaar kunt afwegen. Een ongelooflijk moeilijke beslissing die je moet maken, maar volg je hart! :kissykissy:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

De kans is dus zeer groot (we moeten er eigenlijk vanuit gaan) en een prognose kunnen ze niet geven want daar moet eerst een bioptie voor worden gedaan.

De injecties zullen geen vervelende bijwerkingen hebben zoals bij mensen.
Gesloten