Aanschaf kitten bij 2 katers van 1 jaar.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

Aanschaf kitten bij 2 katers van 1 jaar.

Bericht door Anonymous »

Ik ben zoekende naar een lieve britse korthaar erbij. Nu houdt 1 ding mij tegen. Mijn 2 katers leven nu op 80 vierkante meter. Ik woon op een flat, en er is mij verteld dat er dan best nog 1 bij kan. Ik heb alleen een apart probleem met ze. Al het eten wat ze krijgen moet in 1 keer op. Het ligt vooral aan mijn zwarte kater, want die wil het eten van zijn broer erbij opeten, en daarom eet hij het ook in 1 keer op. Ik heb vanalles geprobeerd, maar de dierenarts zei dat ik dit gewoon maar moest accepteren. Ze zijn niet te dik, en ze zeuren niet om meer. Maar hoe moet dat straks met de nieuwe kat? Die krijgt eerst kittenbrokjes, en dat mogen de andere 2 dus niet meer hebben. Heeft iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Dan laat je de kleine toch meerdere keren per dag apart van de andere twee eten? En als de groten gaan eten hou je de kleine even apart.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Je kan ze arpart zetten zoals Daantje al zegt.

Wil je dit niet dan laat je de andere katten er gewoon bij, ze hebben dan snel genoeg door dat het eten niet voor hun is als je dat tegen de twee oudste maar herhaalt kan dit ook goed komen hoor.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Van elkaars eten blijven ze ook al niet af. Ik moet er echt bijblijven anders eet mijn zwarte kater alles op. Dat ik denk niet dat dat helpt. Ze krijgen nu allebei ook apart te eten, maar als mijn zwarte kater zijn eigen bak leeg heeft dan gaat hij naar zijn broer toe om die bak ook nog leeg te eten. Hij beukt hem dan ook zo opzij. Dan stuur ik hem wel weer weg, maar ja...
Gast

Bericht door Gast »

Hoi hoi,

Ik heb twee kittens, die allebei het zelfde eten, dus voor mij speelt dat niet zo, maar ik laat ze wel 's avonds apart eten.

Overdag staat er een bak Babycat, en 's avonds, eten de poezels "warm"....

Ik maak dan afgepaste porties die ze in 1 keer opkunnen, zo blijven er geen restjes staan waar de ander van gaat snoepen.

Ook zou je dit met de brokjes kunnen doen.

Meerdere afgepaste maaltijden op een dag, die ze in 1 keer op kunnen.
Ik vind het perfect, maar ja, als je hele dagen werkt gaat dit natuurlijk ook niet werken....
amanda
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006 20:14

Bericht door amanda »

Grappig! Heb ook 2 katten die hun eten in 1 keer opeten (stipt 7.30 en 17.30 uur), maar heb goede ervaringen met het introduceren van een nieuwe kat. Toen mijn 2e kat erbij kwam, nam hij eigenlijk het gedrag langzamerhand van de oudste over en eet nu ook gelijk zijn bakje leeg.
Gesloten