Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Het is ook tegen de natuur in om dieren als huisdier te houden :wink:

Je hebt een beslissing genomen een dier in huis te nemen, en kennelijk is het voor jouw Koen niet veilig om los te lopen.

Als ik nu zou verhuizen naar een gewone buurt, mogen mijn katten niet meer buiten onze eigen tuin. Dan komt er een afrastering waardoor ze er niet meer uit kunnen.
Dit omdat ze hier vrij kunnen gaan en staan, en in een gewone buurt is er veel verkeer, veel andere mogelijke gevaren en daar wil ik ze niet bewust aan blootstellen. Misschien tegen de natuur in, maar wel het veiligst voor mn katten..

En ik snap wel wat je bedoelde met Moppie houden :wink:
Maar het kwam over alsof je dacht dat ze haar zo gehouden hadden zonder te zoeken naar een baasje :wink:

Ik hoop voor je dat je Koen zo snel mogelijk weer thuis is, en zoals we aangaven, ga langs dierenartsen in de buurt en langs de asiels bij je in de buurt. Hang overal waar je maar kan flyers op, al zou het 10 dorpen verderop zijn..
Succes!


Ingrid, fijn dat alles zo goed met haar gaat!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik kreeg vandaag toevallig een folder met een nieuwe site waar chipgeregistreerde vermiste en gevonden dieren kunnen worden aangemeld.

Je kunt op http://www.europetnet.com zoeken bij welke databank een gevonden dier is aangemeld. Deze site heeft toegang tot alle verschillende databanks voor chipregistraties. Erg handig, want soms weet je niet goed bij welke databank je chip is geregistreerd.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Koen was niet gechipt als ik me niet vergis toch Kuiltje?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Kuiltje20
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 11:33

Bericht door Kuiltje20 »

...Nee , inderdaad, Koen is (nog) niet gechipt. En heeft ook geen bandje om. En ik ga vanmiddag maar weer eens een heleboel postertjes ophangen, de oude zijn met de regen van de laatste tijd waarschijnlijk allemaal al niet meer te lezen...

Ik snap best dat er mensen zijn die hun hele tuin met gaas en netten afzetten zodat de kat (-ten) er niet uit kunnen, maar ik ben opgegroeid met katten die altijd overal konden gaan en staan waar ze wilden dus vind ik het eigenlijk een beetje raar om dat te doen, maar ik snap het wel.

Bedankt voor alle medeleven en the search continues!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik ook Kuiltje :wink:

Onze eerste katten liepen ook altijd overal waar ze maar konden om t maar zo te zeggen.

Waar ik nu woon kunnen de katten ook gewoon gaan en staan waar ze maar willen, omdat het hier zo veilig mogelijk als het maar kan is.

Als we gaan verhuizen naar een drukkere buurt kennen ze dat niet, en is de kans dat ze wat gebeurt veel groter, door druk verkeer, door buren die katten haten.

Dan zet ik wel mijn tuin af, en mijn katten zullen zoiezo daar vast en zeker aan wennen, als ze alleen al maar in de tuin kunnen spelen.

Zo zielig is het niet. Jij vind het zielig :wink:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Kelly Stark
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2005 12:26
Locatie: Berendrecht

Kittens van 3 weken gevonden: wat als moederkat terugkomt?

Bericht door Kelly Stark »

Dag iedereen,

Mijn buurvrouw heeft bij DHL waar ze werkt in het magazijn 5 kittens gevonden van 2 tot 3 weken. De moeder was de ganse dag nergens te bespeuren. Ze hebben de kittens meegenomen naar het bureau en daar gevoed met het spuitje om de 2 uur. Van de moeder was 's avonds nog geen spoor.

Ze hebben de kittens dan verdeeld, haar zus neemt er 2 mee om op te voeden en te houden. Een andere collega haar vriendin nam de drie andere mee om te voeden en als ze groot genoeg zijn, houdt ze er zelf 2 en eentje is al besproken. De kittens, als ze erdoor komen, krijgen dus allemaal een thuis en dat is super.

Nu zit ik wel met de vraag: een katten moeder gaat haar kinderen niet 3 weken opvoeden om het dan af te trappen. Waarschijnlijk was deze eten gaan zoeken voor zichzelf. Ik heb nu schrik dat ze teruggekomen is en haar kinderen aan het zoeken is. Ze gaan het wat in 't oog houden en ze proberen vangen als ze terugkomt, want het zal een wilde kat zijn want het is in de haven van Antwerpen. Maar wat met een moederkat die haar melk niet kwijt kan. Is dit niet gevaarlijk? Wat als ze niet meer terug komt, kan ze dan sterven?

Groetjes Kelly
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee hoor, de moederpoes zal gelukkig niet sterven als ze haar melk niet kwijt kan.

Ik weet dit uit ervaring, omdat wij een moederpoes in het asiel hebben die haar kittens spijtig genoeg na een paar dagen heeft verloren. Ze heeft nog een tijdje melk gegeven, maar dat hield vanzelf op. Ook zocht ze al heel snel niet meer naar haar jongen.

Nu is het ongeveer een maand later en ze is weer helemaal de oude (wel een beetje uitgezakt, maar dat geeft niets toch ;-) ) en ze weet niet eens meer dat ze ooit zwanger is geweest en kittens heeft gehad.

Het zwervertje zal haar oude leventje snel weer oppakken en ook weer snel opnieuw zwanger zijn. Zo gaat dat helaas met zwervertjes tot ze gesteriliseerd worden.

Hopelijk heb ik je een beetje gerustgesteld en veel plezier toegewenst aan je buurvrouw met de kittens! Wel laten castreren en steriliseren hè.

groetjes,
Sandra
Sarah
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2006 09:45
Locatie: Ledeberg (Gent)
Contacteer:

Bericht door Sarah »

Het kan zeker gebeuren dat een moeder haar kittens achterlaat, is in mijn vriend zijn tuin ook gebeurt. Er lagen drie kittens en moeder was de hele dag niet meer gekomen, natuurlijk de kittens kregen dan geen melk ook, dus uiteindelijk laat in de avond de kittens mee naar binnen genomen en beginnen voeden. Ze waren dan ook rond de twee weken oud.
Kelly Stark
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2005 12:26
Locatie: Berendrecht

Bericht door Kelly Stark »

Sandra W schreef:
Het zwervertje zal haar oude leventje snel weer oppakken en ook weer snel opnieuw zwanger zijn. Zo gaat dat helaas met zwervertjes tot ze gesteriliseerd worden.

Hopelijk heb ik je een beetje gerustgesteld en veel plezier toegewenst aan je buurvrouw met de kittens! Wel laten castreren en steriliseren hè.

groetjes,
Sandra
Ja dat is waar, spijtig eigenlijk. Er is hier wel een vereniging die havenkatten opzoekt, sterilliseert en markeert aan het oortje. Maar je kan ze onmogelijk allemaal vinden. Er glippen er altijd een paar door de mazen van het net. En in die magazijnen is het zo groot en zoveel plek om je te verstoppen. Arm beestje.

Ze hebben allemaal een thuis, tof he. De buurvrouw zelf heeft er geen genomen want die heeft al twee kattinnen, gesterilliseerd :) Ik ben er zeker van dat de nieuwe baasjes dat ook zullen doen :)

Groetjes en bedankt voor de geruststelling :)
Kelly
Gebruikersavatar
Riet
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2006 14:22
Locatie: Tijdelijk Parijs

Bericht door Riet »

Dit katje ziet er dus echt niet uit als een zwervertje. Wat een moppie. Misschien zou je een foto op een prikbord van een plaatselijke supermarkt kunnen zetten. Jonge katjes kunnen ongezien de deur uitglippen, verdwalen en een behoorlijk eind uit de buurt raken. Stel je voor dat iemand zich rot loopt te zoeken naar zijn katje. Misschien dat de dierenarts het herkent. Wanneer het 4 à 5 maanden oud is en een tehuis heeft, zal het toch ingeent zijn.
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
Riet
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2006 14:22
Locatie: Tijdelijk Parijs

Bericht door Riet »

Sorry, verkeerde pagina
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Onze Robin is weg, wat nu?

Bericht door jj74 »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven, een van mijn katten Robin (gecastreerd mannetje van 2) is nl. weg. Hij is gewend buiten te zijn (we wonen nu 3 maanden in dit huis en hij gaat sinds 4 weken naar buiten en komt dan braaf steeds naar huis) en komt meestal na maximaal een uur weer terug. Gisterenavond is hij rond 22.15 op pad gegaan en niet meer teruggekomen. Het was een warme nacht zoals jullie waarschijnlijk wel weten en ook nog volle maan (ze zeggen wel eens dat dat invloed heeft op dieren?). Maar het is dus helemaal niks voor hem om dit te doen en we hebben dus geen oog dicht gedaan en zijn meerdere malen de buurt doorgelopen om hem te zoeken. We kwamen vaak dezelfde katten tegen, maar geen Robin.

Ik had al snel een voorgevoel dat hij ergens opgesloten zit (in een schuur of bij iemand in huis naar binnen gesneakt) en zal vandaag briefjes maken om bij de buurt in de brievenbus te gooien en zal ook een paar posters in de buurt en bij de super ophangen.

Ik zit met allerlei scenario's in mijn hoofd. Komt het vaker voor dat katten langer wegblijven? Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jessica en Paul en de andere 2 katjes Vicky en Obi die Robin ook erg missen :-(
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat vervelend dat je kat weg is, maar het is misschien een kleine geruststelling voor je om te weten dat met dit mooie weer veel katten aan de wandel zijn en ook 's-nachts buiten blijven. Gelukkig is hij gecastreerd en zal hij dus niet door zijn hormonen gedreven zijn.

Wat ook handig is om bij de mensen aan te bellen en te vragen of je zelf even in de tuin en schuur mag kijken. Dat is wel heel brutaal, maar het helpt, omdat hij dan op je stem af kan komen.

Veel sterkte en laat je ons weten hoe het afloopt?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Het komt inderdaad wel vaker voor.

Mijn rode kater is een echte buitenkat, vind het heerlijk, en vooral s'avonds zomers als het afkoelt is hij niet naar binnen te krijgen.

Ik lok hem vaak met vleesvoer en zorg dat de deuren enzo dan allemaal al dicht zijn.

Hij is een keer een nacht buitengebleven, maar wel in de buurt, want die klier zat gewoon telkens buiten voor het raam te kijken :roll:
En om zes uur mauwde hij dat hij er in wou :???:
Toen heb ik hem een half uur laten staan omdat hij de hele nacht mij op had gehouden :lol:

Ik zou gewoon wat vlees neerzetten en roepen. Kan maar zo zijn dat ie opeens weer voor de deur staat, en anders inderdaad even briefjes ophangen.
Kijk ook bij je oude huis als dat in de buurt is, sommige katten hebben na een tijd toch de drang daar weer heen te trekken..

Ligt ie niet toevallig al ergens prinsheerlijk te slapen?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
jj74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jun 2006 05:39

Bericht door jj74 »

Poezebal schreef:Ligt ie niet toevallig al ergens prinsheerlijk te slapen?
Ik hoop het ;-)

Iedereen bedankt voor jullie reactie, ik heb ondertussen de dierenambulance en -bescherming ingelicht. Bij de buren een paar briefjes in de bus gegooid of ze hun schuur willen checken. Bakje met water en bakje met brokjes buiten gezet. En nu maar hopen..... Op mijn werk ben ik postertjes aan het maken. Ik hoop dat het niet nodig is... :???:

Gr. Jessica
Plaats reactie