Hoesten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

In het najaar heerst er veel kennelhoest (bordetella), Yana. Zou dat het niet kunnen zijn? Dan hoesten ze wat blafferig. Dit moet wel behandeld worden omdat het in een pleuritis/bronchitis kan ontaarden.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het gaat een stuk beter met ons poesje. Ze hoest praktisch niet meer, dus ik denk dat het allemaal wel in orde komt. In ieder geval nog bedankt voor de tips.
deejay
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2006 02:12

hoesten

Bericht door deejay »

Ik heb twee katten (poes, kater) uit één nest. Ze zijn bijna twee en ik woon op één hoog dus zijn ze nooit in aanraking geweest met andere katten. Zij hoest sinds een paar weken veel, een keer of 3, 4 per dag. Aan de symptomen voor niesziekte voldoet ze niet, schone ogen en neus en hij heeft nog nooit gehoest of geniest terwijl ze elkaar elke dag wassen. Dan lees ik ook dat het voorkomt bij katten met luchtwegproblemen, astmatisch, maar ogenschijnlijk heeft ze geen ademhalingsproblemen. Verder is alles normaal. Ze eet en drinkt goed, is sociaal en verzorgt zichzelf ook goed. Blijft over: haarbalproblemen. Dit is artsenij van de koude grond na het lezen van een paar artikelen dus is het maar een gok. Herkent iemand dit? en weet je hoe het komt? Talk to me!

gr, dieter
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Haarbalprobleem kán. De een raakt z'n haarballen beter kwijt dan de ander. Je kunt eens hairballvoer proberen of kattegras.
Ik vind 3/4x per dag hoesten nog meevallen hoor.
Kan ook allergie zijn. Lucht je wel genoeg?
Of ontstoken/geirriteerde amandelen, heeft onze kater ook.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou ik vind 3/4 keer per dag wel vrij veel hoor.
Onze Missy heeft ook wel eens hoestbuien, ik denk ook een haarbal maar ze raakt zelden wat kwijt.
Maar die hoest echt niet elke dag, alleen met periodes een dag of 2 -3 heftig en dan is het weer over.
Als je haarballen wil uitsluiten zou je pasta kunnen geven, dan raakt ze die kwijt en als ze dan nog hoest is dat het dus niet.
Dus ik zou dan meer in een andere richting gaan denken, zoals een allergie mischien ja.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik vind 3/4 per dag hoesten ook wel veel hoor! Een gezonde kat hoest namelijk helemaal niet. ;-)
Ik zou even met haar naar de dierenarts gaan, Dieter. Die kan luisteren of de longen wel schoon zijn. Het zou ook een bronchitus oid kunnen zijn.
Gesloten