Kattenharen, hoe zijn deze het gemakkelijkst te verwijderen?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gast

Kattenharen, hoe zijn deze het gemakkelijkst te verwijderen?

Bericht door Gast »

Iedereen weet dat katten haren achterlaten, dat is iets waar we mee moeten leren leven. Maar toch is het fijn om te weten wat de meest effectieve en eenvoudige methodes zijn om de haren van het meubilair en plaatsen te verwijderen.

Hierbij vraag ik u om tips om mij en andere kattenbezitters te helpen in hun harige nood. :wink:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Nou, ik heb van die rollers (kun je bij Blokker kopen) en daar omheen zit plakkerig velletje. Daarmee haal je heel gemakkelijk de haren van
bijvoorbeeld je stoffen bankstel. Er zitten meerdere velletjes op 1 rol, en
er zitten er geloof ik twee in een pak.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik haal gewoon een brede rol afplaktape (voor te schilderen) bij de Gamma en ik ga alles daarmee af, inclusief mezelf. Werkt als een tierelier en is niet zo vreselijk duur.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Heb laatst gehoord dat je met een natgemaakte (dus niet een doorweekte) ramentrekker ook heel makkelijk de haren van het bankstel kan afkrijgen. Zelf nog niet geprobeerd, maar misschien werkt het!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als ik hier met een rollertje over de bank ga, is ie meteen helemaal op :shock: Dus die wordt gestoomd.
Van die rubber handschoenen om je kat mee af te nemen werken ook voor stoffen meubels, net als een vochtige zeem.
Maar ik doe het met de stomer :eangel:
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Bij de blokker is ook een herbruikbare roller te koop. Het is van een soort kleverig rubber gemaakt. Van hetzelfde spul had je vroeger van die handjes aan een touwtje, die plakten ook overal aan.
Als ie na gebruik niet meer plakt, was je hem af onder lauw stromend water en je kan weer gaan met die banaan. Ik heb een nu bijna een jaar en hij plakt nog net zo goed als eerst.

p.s. De rol is roze en de houder is wit.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

swiffer!!!!!!! wel de droge doekjes (want ik haat stofzuigen en we hebben parket) 's avonds na het werk een rondje swifferen, de bank laat ik stofzuigen door m'n vriendje (die dat leuk vindt, want is een grote stofzuiger die veel lawaai maakt, manne blijven gewoon kleine jongens) en voor de kleren gebruiken wij zo'n lekker ouderwetse klerenborstel (je weet wel van die rooie die je moet draaien) die gaat al jaaaaren mee.

groetjes,

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Kheb wat nieuws uitgevonden om de trap mee te doen..... kheb zo'n rubber ding (een soort borstel) gekocht, (eigenlijk om de hond mee te borstelen maar die vindt het niks :???:) en daar doe ik de trap nu mee :razz: . Grote dotten haar komen eraf en die zuig ik daarna gewoon op.... zo klaar.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

:-P :-P als ik al haren van de kat moet wegdoen of de hond neem ik een niet te natte doek en krijg zo alles samen (dit voor de sofa)

voor tapijt neem ik een niet te natte trekker en spuit op de mat dettol (zo met een spray van de planten)en dan aftrekken :-P

alles komt dan mooi bij elkaar en de mat is weer verfrist in 1 keer :lol: :lol: :lol:
eddy IS de heer dez huizes
Gebruikersavatar
PoezieQ
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2003 16:52
Locatie: Eerbeek

Bericht door PoezieQ »

Als ik toch aan het stofzuigen ben, dan neem ik de bank enzo gelijk mee. Voor mijn kleren gebuik ik een natte rubberen schoonmaakhandschoen. Werkt als een trein mag ik wel zeggen.
Die rollers heb ik niet zo'n goeie ervaring mee. Werkt voor mij niet optimaal.
en ook groetjes van Siri, Reeza en Nemo
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Ik stofzuig ook alles. Maar als er haren achterblijven op gladde stoffen gaat dat goed met een nat doekje of zeempje. Een pluizerige stof zoals een kleed gaat inderdaad heel goed met een ramentrekker. Die rolletjes met kleverig plakband (je hebt ze ook met kleverig spul die je met warm water af kan spoelen en herbruiken) gebruik ik alleen als ik mijn eigen kleding snel moet ontharen.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik kocht wel eens rollers van de H&M of Blokker maar die overleven amper 1 broek waar een poezel op heeft liggen slapen. Dat vind ik nogal verspilling. Daarom draai ik nu meestal gewoon brede tape rond mijn hand en doe zo mijn kleren. En op onze bank zie je het haar gewoon niet zitten :lol: dus die doe ik om de zoveel maanden wel eens. Tapijt stofzuig ik gewoon.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Gewoon stofzuigen en dan neem ik de bank gelijk mee....

Voor de dagen dat ik lui ben en geen puf meer heb dan neem ik de electrische rolveger voor de vloer en neem ik de bank af met een rubberen borstel (blokker)

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Martje77
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2005 19:43
Locatie: Koudekerk a/d Rijn

Haar

Bericht door Martje77 »

Hoi

Heb mss een vreemde vraag, maar onze kat verliest best veel haar en nu vroeg ik me af hoe jullie bijvoorbeeld de bank en de trap (met vloerbedekking) haarvrij maken..

En ook je kleding, wij hebben best vaak haren erop zitten enz. Is er niet iets simpels om daar wat aan te doen ?

Groetjes
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hoi Martje,

Je hebt van die kleding borstels, die helpen wel een beetje.
Beter helpen die plakrollers, zit een soort plaklaagje om, waar de haren aan blijven kleven.
Je kan ook wat schilderstape met de plakkant aan de buitenkant om je hand doen en dan over de "behaarde" plaats gaan. Dat doe ik meestal en dat bevalt mij best goed :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten